کد خبر: 81033

محمد باقری‌معتمد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کادرفنی باید تغییر می‌کرد

آدم‌های کنار ساعی برای کسب موقعیت چاپلوسی می‌کنند

تکواندوی ایران در سالیان اخیر جایگاه خود را در میان قدرت‌های دنیا از دست داده است و عملکرد تیم ملی در دوره اخیر مسابقات جهانی 2023 آذربایجان نیز به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

مهدی منصرف، خبرنگار:تکواندوی ایران در سالیان اخیر جایگاه خود را در میان قدرت‌های دنیا از دست داده است و عملکرد تیم ملی در دوره اخیر مسابقات جهانی 2023 آذربایجان نیز به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. محمد باقری‌معتمد نایب قهرمان المپیک 2012 در گفت‌وگو با روزنامه «فرهیختگان» درخصوص شرایط تکواندو کشور صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید. 

*مقانلو همه‌جا گفته است که 17 بازیکن معرفی کرده است، در‌صورتی که نصف این بچه‌ها در اردوی تیم ملی با کادرفنی قبلی که من نیز عضوی از آن بودم کار کردند. در اسفندماه سال 1400 دو تورنمنت در تهران برگزار شد و در حضور تیم‌های قدرتمند ما با همین بچه‌ها موفق به قهرمانی شدیم. قصد تعریف ندارم، اما در مدت کوتاهی که در خدمت تیم ملی بودم، بچه‌ها را مدیریت کردیم و توانستیم نتیجه بگیریم. بعد از این مسابقات مدیریت جدید به یکباره کادرفنی تیم ملی را تغییر داد و تیم ملی دست مقانلو افتاد. خیلی‌ها مربیان خوبی بودند و سابقه و رزومه داشتند، اما در حال حاضر حرفی برای گفتن ندارند. مقانلو در صحبت‌های خود عنوان می‌کند که سابقه مربیگری باقری‌معتمد چه هست؟ در همان زمان کوتاه سابقه مربیگری خوبی داشتم، اما ایشان تا بازگشت دوباره به تیم ملی، 6 سال سابقه مربیگری نداشت و در پارک تمرین می‌داد. 

*تیم ملی نباید اشتباه کند و باید از فرصت‌ها استفاده کند. مقانلو مربی خوبی بوده و رزومه خوبی نیز داشته است، اما این برای سال 2015 است که تمام شد و رفت. بعد از آن مقانلو چه عملکردی داشته است؟ در المپیک 2016 ریو سه تکواندوکار ما که رنکینگ یک و دو دنیا بودند اوت شدند. بعد هم مقانلو به خانه رفت و 6 سال نبود و در بازگشت نیز در دو قهرمانی جهان، یک بار همراه با تیم ملی هجدهم و یک بار سیزدهم شد و بعد از 20 سال نیز تیم ملی پنجم شد. این نتایج رزومه ایشان نیست؟ فقط وقتی بهترین مربی جهان شد را باید ملاک قرار بدهیم. کادرفنی ما بعد از مسابقات جهانی باید تغییر می‌کرد. 

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها