کد خبر: 81028

واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برخی باورشان شده برای حفظ جایگاه‌شان باید از اوباش استفاده کنند

درگیری در تمرین استقلال و تبعات آن در این چند روز باعث شده است تا فضای رسانه‌ای تحت تاثیر آن قرار گرفته و بعضا به واکاوی ریشه‌های این ماجرا بپردازد.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:درگیری در تمرین استقلال و تبعات آن در این چند روز باعث شده است تا فضای رسانه‌ای تحت تاثیر آن قرار گرفته و بعضا به واکاوی ریشه‌های این ماجرا بپردازد. این در حالی است که واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال بر این عقیده هست که این افراد از ابتدای دهه 80 و به‌منظور پیشبرد اهداف برخی اهالی فوتبال پایشان به فضاهای ورزشی و به‌ویژه استادیوم‌های فوتبال باز شده و اگر در آن زمان برخورد مناسبی با این دسته از اوباش می‌شد، امروز دیگر شاهد این مسائل تاسف‌برانگیز نبودیم. درخصوص این موضوع دقایقی با امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال و سیاستمدار به صحبت پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید. 

 تضاد منافع مدیران
اولین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که چرا افرادی را برای این دو باشگاه بزرگ انتخاب می‌کنند که در درجه اول تضاد منافع دارند؟ یعنی کسانی که بیرون از باشگاه کاسبی دارند و حضورشان در راس این دو تیم باعث می‌شود از کنار استقلال و پرسپولیس که قد بسیار بلندی دارند خودشان را با نردبان بالا کشیده و نشان بدهند که قد بلندتری دارند و در عین حال منافع اقتصادی بیرون‌شان را هم تحت‌الشعاع قرار بدهند. این تضاد منافع است و نمی‌دانم چرا یک‌سری را به‌عنوان مدیرعامل یا در سمت‌های دیگری انتخاب می‌کنند که اینها در بیرون کار و کاسبی خودشان را دارند و این اتفاقات با چه متر و معیاری رخ می‌دهد؟ شما ببینید در صدا و سیما یک میهمان یا یک مجری حرفی بزند که جنبه تبلیغی داشته باشد، چطور مورد مواخذه قرار گرفته و باید خسارت پرداخت کند. پس چگونه است که اینجا در باشگاه‌ها تضاد منافع ایجاد می‌شود و یک عده هم سکوت می‌کنند و تماشاگر هستند؟ 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها