کد خبر: 80991

گزارش «فرهیختگان» از 10 واکنش‌ دانشجویان در اعتراض به هتک‌حرمت قرآن کریم در سوئد

دانشجویان آزادیخواه مقابل اقدامات اسلام‌ستیزانه بایستند

در روزهای اخیر انتشار یک کلیپ در فضای مجازی باعث خشم مسلمانان در کشورهای مختلف شد، قضیه از این قرار بود که سلوان مومیکا یک مهاجر عراقی که از سال‌ها پیش در سوئد زندگی می‌کند مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد یک نسخه از کتاب مقدس قرآن را سوزاند.

مطهره سادات قاسمی، خبرنگار:در روزهای اخیر انتشار یک کلیپ در فضای مجازی باعث خشم مسلمانان در کشورهای مختلف شد، قضیه از این قرار بود که سلوان مومیکا یک مهاجر عراقی که از سال‌ها پیش در سوئد زندگی می‌کند مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد یک نسخه از کتاب مقدس قرآن را سوزاند؛ این اقدام مهاجر عراقی با حمایت پلیس و دولت سوئد انجام شد و همین موضوع اعتراض شدید بسیاری از کشورهای مسلمان ازجمله ایران و عراق را در پی داشت. همزمان بودن این اتفاق با بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان یعنی ایام حج و روز عید قربان نشان از این دارد که وحدت اسلامی و رشد جمعیتی مسلمانان در جهان باعث نگرانی جهان غرب شده است. درنهایت تهران و بغداد با هدف محکومیت این اقدام کاردار و سفیر سوئد را احضار کردند. در ادامه گزارش «فرهیختگان» از واکنش‌های دانشجویان به هتک‌حرمت به قرآن کریم را می‌خوانید.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئد:در اعتراض به هتک‌حرمت قرآن کریم در سوئد جمعی از مردم و دانشجویان مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. در این تجمع دانشجویان از مجامع جهانی و مسلمانان خواستند که نسبت به هتک‌حرمت قرآن واکنش نشان دهند. همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی خواستار پیگیری جدی این مساله شدند و صرفا احضار کاردار سوئد به وزارت امور خارجه با هدف محکومیت این اقدام را کافی ندانستند. دانشجویان از تجمع و اقدام روزهای اخیر مردم عراق در محکومیت این اهانت حمایت کردند. در پایان این تجمع بیانیه‌ای توسط دانشجویان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «دولت سوئد و در رأس آن نظام استکباری غرب بداند که ما مسلمانان غیور ایران هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان در مقابل این عمل ننگ‌بار سکوت نکرده و با توجه به فرامین الهی که وعده‌ ذلت و خواری دشمنانش را داده است تا زمان احقاق این وعده‌ الهی از اعلام انزجار و بیان نفرت خود دست نمی‌کشیم! و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های تهران بزرگ با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله‌ارواحنافداه و ولی امر ایشان خواستار مطالبه و برخورد قاطع از جانب مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عوامل مزدور و حمایت‌کنندگان این اقدام شنیع و ننگین بوده و دولت سوئد و شخص رئیس‌جمهور این کشور را مسئول این جنایت اسلام‌ستیزانه می‌دانند!»

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها