کد خبر: 80690

رحمان رضایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تورنمنت کافا غنیمتی برای تیم ملی بود

باید با حریفان بهتری بازی کنیم

حضور تیم ملی فوتبال کشورمان با تمامی نفرات خود در تورنمنت کافا انتقادات زیادی را در پی داشت. برخی از کارشناسان اعتقاد داشته و دارند که این تورنمنت نتوانست محک خوبی برای تیم ملی باشد و شاید بهتر بود به لژیونرها استراحت داده شود.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:حضور تیم ملی فوتبال کشورمان با تمامی نفرات خود در تورنمنت کافا انتقادات زیادی را در پی داشت. برخی از کارشناسان اعتقاد داشته و دارند که این تورنمنت نتوانست محک خوبی برای تیم ملی باشد و شاید بهتر بود به لژیونرها استراحت داده شود. در سوی دیگر امیر قلعه‌نویی و دستیارانش اعتقاد دیگری دارند و نظرشان این است که این تورنمنت و کنار هم بودن برای همه اعضای تیم ملی لازم بود و کمک زیادی به همدلی بیشتر آنها کرد. از طرفی توانستند برنامه‌های تهاجمی خود را نیز در این تورنمنت مقابل حریفان نه‌چندان قوی پیاده کنند. رحمان رضایی که سابقه چند سال بازی در فوتبال اروپا را در کارنامه فوتبالی خود دارد و هم‌اکنون نیز یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی به حساب می‌آید، جزء اولین انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی برای تقویت کادرش بود و در گفت‌وگویش با «فرهیختگان» به‌نوعی سعی کرد جواب منتقدان تیم ملی را بدهد. 

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در فیفا دی به این مهمی مجبور شد در تورنمنت کافا شرکت کند؟ گفت: «به قول خیلی‌ها بازی‌ها در مرحله گروهی با تیم های ضعیف بود. این را قبول داریم ولی تیم ملی شرایط خوبی برای انجام بازی‌های تدارکاتی نداشت و این تورنمنت غنیمت بود. دوباره بچه‌ها جمع شدند و مسابقاتی بود که از لحاظ فنی به تیم کمک کرد و هم اینکه تیم ملی بعد از این همه سال یک عنوان قهرمانی به‌دست می‌آورد. اگرچه شاید عنوان خیلی مهمی نیست ولی همین قدم‌های کوچک می‌تواند تیم را به جاهای بزرگ برساند و همین قدم‌های کوچک ما در مسیر باعث می‌شوند ذهنیت قهرمانی و برتری در بچه‌ها نهادینه شده و این خودش خیلی کمک می‌کند.» 

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها