کد خبر: 80652

اعضای هیات علمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» روند نهایی‌سازی سند آمایش دانشگاه را تشریح کردند

آمایش واحدهای دانشگاه آزاد زیر ذره‌بین

اعضای هیات‌علمی حاضر در نشست نهایی‌سازی سند آمایش دانشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» نحوه آماده‌سازی این سند را تبیین کردند و از اهمیت آن گفتند .

مطهره سادات قاسمی، خبرنگار:سیاستگذاری در امور مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید با نیازهای جامعه تطبیق داشته باشد تا خروجی آن به بهره‌وری از دانش و درنهایت اشتغال مناسب مبدل شود. این جامعه ممکن است به وسعت یک کشور باشد یا یک منطقه مشخص از آن، محل زندگی و نیاز‌هایی که در آن وجود دارد اولین معنای جامعه برای یک جوان است. بنابراین سیاستگذاری در حوزه آموزش عالی هنگامی می‌تواند با موفقیت انجام شود که اقتضائات هرمنطقه از کشور مد نظر قرار بگیرد و با این حساب نمی‌توان یک نسخه واحد برای تمام دانشگاه‌های آموزش عالی تجویز کرد. در راستای همین موضوع دانشگاه ‌آزاد اسلامی نخست با ایجاد شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی، و پس از آن با گردآوری داده‌های آماری مناطق مختلف کشور، درصدد آماده‌کردن تصویر روشن از وضعیت واحدهای دانشگاهی و محیط پیرامونی آنها است. اعضای هیات‌علمی حاضر در نشست نهایی‌سازی سند آمایش دانشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» نحوه آماده‌سازی این سند را تبیین کردند و از اهمیت آن گفتند که در ادامه می‌خوانید.

اکرم اکبریان، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان و ناظر نمایندگان استان اصفهان در حاشیه نشست نهایی‌سازی سند آمایش گفت: «حضور در این نشست بسیار سازنده بود. درواقع هم‌افزایی که در این جمع از نمایندگان استان‌ها شکل گرفت، کمک بسیاری کرد، زیرا افراد از توانایی‌ها و تجربه‌های یکدیگر استفاده کردند و همچنین در بسیاری از موارد توجیه شدند. این اقدام باعث سرعت‌بخشی در روند کار شد یعنی اگر بنا بود همین فعالیت را در واحدهای دانشگاهی خود انجام دهیم میزان اثربخشی ما نسبت به زمانی که در این اردوی کاری می‌گذرانیم کمتر بود و از طرفی فشردگی کاری این برنامه که افراد ملزم هستند از 8 صبح تا عصر روی سند آمایش متمرکز باشند نیز بیشتر است.»
وی در ادامه بیان کرد:...

متن کامل را اینجا بخوانید.

مرتبط ها