کد خبر: 80622

در رویداد ملی نهضت صورت گرفت

تقدیر از دختر ایران

در رویداد ملی نهضت از دختر ایران، آرمیتا رضایی‌نژاد تقدیر شد. همچنین چند تن از مبلغان، فعالان هنر و رسانه و شهروندانی که در نشر خوبی‌ها نقش داشته‌اند، در این مراسم مورد تجلیل واقع شدند.

علی کریمی، خبرنگار: در رویداد ملی نهضت که در آستانه یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان و روز تبلیغات و اطلاع رسانی دینی با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران ارشد سازمان، در سالن سوره حوزه هنری برپا شد از فعالان عرصه تبلیغ در عرصه‌های گوناگون تقدیر شد؛ مهمان ویژه این مراسم آرمیتا، دختر شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد بود که از اقدام او برای سخنرانی مقابل رییس آژانس انرژی اتمی تقدیر بعمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی ضمن خوشامدگویی به حاضران در مراسم رویداد ملی نهضت، روز تبلیغ را یادآور نام و یاد شهید غلامحسین حقانی، نخستین مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: «مبلغان حقیقی شهدا هستند و خانواده شهدا که چون کوه ایستاده‌اند و نورچشمان ما هستند، اما امروز از افرادی تقدیر می‌شود که به طریقی در تبلیغ و ترویج اسلام ناب سهم و نقشی موثر دارند.»

همچنین در ابتدای این مراسم که با قرائت قرآن کریم و تفسیر کوتاهی از آیات تلاوت شده آغاز به کار کرد با دعوت راحله امینیان، مجری این آیین، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه آمد و ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: «وقتی که جهاد تبیین به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بر دوش ما قرار گرفت، معرفی کسانی که قدم مؤثری در این جهاد عظیم روزگار و در مواجهه با جنگ شناختی عصر حاضر بر می‌دارند، یک جهاد دیگر محسوب می‌شود. امروز به بهانه سالگرد تأسیس این شجره مبارکه تبلیغ دین گرد آمده‌ایم که حضرت امام در کشف الاسرار فرموده بودند یکی از طرح‌های اولیه‌ای که در ذهن مبارکشان شکل گرفت، تأسیس مرکزی با عنوان «اداره تبلیغ اسلام» بود. ایشان از همان ابتدا در نظر داشتند یک جریان و دستگاهی برای این مهم باید پدید بیاید و امورات تبلیغی را سازمان‌دهی کند. بر همین اساس ما چنین روزی را قدر می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از کسانی که در اقصی نقاط کشور بدون هیچ مقام رسمی و جایگاه شغلی، فقط و فقط برای رسالت تبلیغ فعالیت می‌کنند، قدردانی کنیم؛ چون تبلیغ از رسالت‌های الهی است که خداوند بر دوش ما قرار داده و این تنها اختصاص به طلاب ندارد و بر همه ما مسلمانان واجب است.»

در این مراسم دختران خردسال گروه سرود احسان به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

در این مراسم با تجلیل از یاد شهدای مدافع امنیت، از فعالان تبلیغ دینی، اهالی فعال هنر و رسانه در زمینه فرهنگ دینی و انقلابی و شهروندانی که در نشر خوبی فعالیت داشته‌اند، تقدیر بعمل آمد.

در نخستین بخش تقدیرها، از حجت‌الاسلام حسین رنجبر، روحانی فعال در عرصه محرومیت‌زدایی از چند روستای استان بوشهر، منصوره کوشکی، همسر امام جماعت مسجدی در حاشیه مشهد که خانه‌اش را درخدمت کار‌های خیر قرار داده، حجت‌الاسلام علی سرلک که در اغتشاشات سال گذشته نقش موثری در روشنگری اجتماعی ایفا کرد و همچنین از احمد حاجی شریف و ابوالفضل بهرام‌پور به عنوان پیشکسوتان عرصه ترویج فرهنگ قرآنی تجلیل شد.

در دومین بخش این مراسم نیز اهالی هنر و رسانه که در امر ترویج فرهنگ دینی و انقلابی نقش موثری داشتند، تقدیر بعمل آمد؛ حسن روح‌الامین، نقاش، سربازروح‌الله رضوی فعال رسانه‌ای، حسین حقیقی، خواننده، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، مریم شعبانی، کارگردان تئاتر و محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از سپیده بابایی، بانوی ورزشکاری که مدالش را به خانواده شهید طهرانی مقدم تقدیم کرد، علی نیکزاد، نماینده مجلس که به عنوان پشتیبان حوزه تبلیغ معرفی شد و حسین شاهمرادی، رییس شبکه چهار سیما برای ساخت برنامه «شیوه» که نقش موثری در روشنگری جامعه در اغتشاشات سال گذشته داشت، تقدیر به عمل آمد که شاهمرادی در این مراسم حضور نداشت.

 

مرتبط ها