کد خبر: 80574

«فرهیختگان» خبر می دهد؛

یحیی شب لیست داد، صبح مصاحبه کرد!

یحیی توپ را در زمین مدیریت باشگاه پرسپولیس انداخت که اگر نقل‌وانتقالاتی در باشگاه صورت نگرفته مقصرش مدیریت است نه او.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: نکته جالب توجه اینکه یحیی گل‌محمدی تا یکشنبه‌شب این هفته هیچ لیست خریدی را به باشگاه پرسپولیس نداده بود و ترجیح داد با خیال راحت استراحت کند. اما او درنهایت یکشنبه‌شب در تماس با رضا درویش لیست خریدش را به وی اعلام می‌کند. او حتی زمان آغاز دور جدید تمرینات را مشخص و خواستار برگزاری اردوی 10 روزه در ترکیه هم می‌شود. درویش که تازه با لیست یحیی و برنامه‌های او برای نیم‌فصل مواجه شده بود چند ساعت بعد مصاحبه یحیی را در رسانه‌ها می‌بیند که اعلام کرده لیست خرید را به باشگاه داده‌ام و همچنین زمان آغاز تمرینات و اردو را هم مشخص کرده‌ام. حتی خواستار تمدید قرارداد بازیکنان آزاد تیم هم شده‌ام اما باشگاه هنوز هیچ اقدامی در مورد تمدیدی‌ها نکرده است. در واقع یحیی با این مصاحبه به‌نوعی توپ را در زمین مدیریت باشگاه پرسپولیس انداخته که تا الان اگر فعالیت نقل‌وانتقالاتی در باشگاه صورت نگرفته مقصرش مدیریت است نه من. این درحالی بود که درویش حداقل با نفرات آزاد تیمش وارد مذاکره شده بود و طبیعی است که تمدید با این نفرات زمانبر باشد. در هر صورت چنین اقدام سیاستمدارانه‌ای از سوی یحیی خیلی به مذاق درویش خوش نمی‌آید. 

 

 باشگاه قبل از خواسته یحیی اقدام کرد

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس از قبل مشخص بود که قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد. نفراتی چون گولسیانی، صادقی، سرلک، آل‌کثیر، عالیشاه و دیاباته بازیکنانی هستند که درحال حاضر قراردادی با پرسپولیس ندارند و یحیی تا پایان فصل از باشگاه نخواسته بود که برای تمدید با این نفرات اقدامی کند. اما وقتی فصل تمام شد رضا درویش متوجه این مساله شد که برخی تیم‌ها با پیشنهادهای سنگین درحال وسوسه کردن برخی از این نفرات هستند و از یحیی گل‌محمدی خواست تکلیف این نفرات را مشخص کرده و به باشگاه بگوید که با چه نفراتی باید تمدید قرارداد انجام شود. بعد از این قضیه هم باشگاه پرسپولیس با این نفرات تماس گرفته و خواهان مذاکره رودررو می‌شود که آنها اعلام می‌کنند بعد از بازگشت از سفر پای میز مذاکره خواهند نشست. 

 

 کاپیتان در لیست یحیی نیست

اما درمورد تمدید قرارداد با بازیکنانی که قراردادشان به پایان می‌رسد یک نکته قابل‌توجه وجود دارد و اینکه یحیی از درویش خواسته فقط با 4 بازیکن تمدید قرارداد انجام شود. گولسیانی، صادقی، سرلک و آل‌کثیر. این بدان معناست که یحیی تمایلی برای حفظ شیخ دیاباته و امید عالیشاه در تیمش ندارد. هر دو بازیکن در فصلی که گذشت از نفرات اصلی تیم‌شان نبودند و به این خاطر یحیی به دنبال بازیکنانی با شرایط بهتر برای تیمش است. مخصوصا اینکه تعداد نفرات بزرگسال تیم‌های لیگ برتری به 19 بازیکن کاهش پیدا کرده و بازیکنانی چون هنانوف، عبدی و عمری هم به لیست بزرگسالان پرسپولیس اضافه شده‌اند. به این ترتیب فعلا لیست مدنظر یحیی جایی برای عالیشاه و دیاباته ندارد. 

 

لیست خروجی مشخص است

بدون شک امید عالیشاه و دیاباته فقط نفرات جداشده پرسپولیس در تابستان نخواهند بود و جایگاه چند بازیکن دیگر این تیم هم به‌شدت در خطر است. نفراتی مثل کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و لئاندرو پریرا که هر سه یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارند. یحیی هنوز در مورد این بازیکنان چیزی به درویش نگفته است و شاید منتظر است ببیند که تکلیف تمدیدی‌ها چه خواهد شد. 

 

 اختلاف مالی درویش با تمدیدی‌ها

مدیریت باشگاه پرسپولیس با هر چهار بازیکن مدنظر یحیی گل‌محمدی برای تمدید قرارداد اقدام کرده است اما هنوز این مذاکرات با توافق نهایی همراه نبوده است. در این میان گولسیانی درگیر بازی‌های تیم ملی کشورش است و قرار شده که بعد از خروج از اردو از طریق تلفن و ایمیل مذاکراتش را با درویش آغاز کند. درویش با مدیربرنامه‌های سه بازیکن دیگر هم نشست‌هایی داشته و اگر تا الان توافقی صورت نگرفته به‌خاطر خواسته مالی زیاد این نفرات بوده است. از آنجا که هیچ یک از این نفرات ملی‌پوش نیستند باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند به این نفرات بیشتر از بازیکنان ملی‌پوش تیمش پرداختی داشته باشد و به‌نوعی باید توازن را در تیمش حفظ کند. در این میان گره ایجادشده توسط هوادار یا هواداران متمول باز خواهد شد. اتفاقی که فصل پیش هم رخ داد و یک هوادار متمول در دبی با پرداختی جدا از قرارداد با یک‌سری از بازیکنان آنها را مجاب کرد تا در پرسپولیس ماندنی شده یا به این تیم بیایند.

 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.
 

مرتبط ها