کد خبر: 80564

فرهیختگان؛

قرارداد با چشمان بسته

«فرهیختگان»: قبلا تصور می‌کردیم مدیران فوتبال ایران، فقط قرارداد بستن با ستاره‌های پراوازه را بلد نیستند و به جای امضای یک قرارداد منطقی، به فوتبالیست‌های مشهور «باج» می‌دهیم. حالا دیگر به این نتیجه رسیده‌ایم که بیشتر این مدیرها، اصلا قرارداد بستن را بلد نیستند و تفاوت چندانی هم ندارد که چه بازیکنی با چه سابقه‌ای در مقابل‌شان نشسته باشد!

ارقام منتشرشده از قرارداد فوتبالیست‌های جوان استقلال، تکان‌دهنده است. دو گلر دخیره این تیم روی هم بیست میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند و یک بازیکن جوان که اصلا فرصت خاصی هم برای بازی نداشته، با این باشگاه قرارداد 13 میلیاردی امضا کرده است. این فوتبالیست‌ها با رزومه‌ای که دارند اگر فقط با این عدد و رقم‌ها راضی می‌شوند، یا باید به هر قیمتی در استقلال بمانند و یا باید به فکر خداحافظی زودهنگام از فوتبال باشند.

مورد حیرت‌انگیزِ بعدی، مدت زمان امضای قرارداد با فوتبالیست‌های جوان است. در اروپا با یک ستاره جوان، کم‌تر از شش سال قرارداد نمی‌بندند اما همین حالا بازیکنانی مثل یاسین سلیمانی یا محمد خدابنده‌لو در اوج جوانی «بازیکن آزاد» هستند. باشگاهی مثل گل گهر هزینه‌ای سنگین انجام داد تا با خدابنده‌لو قرارداد یک‌ساله ببندد و شاهد جدایی رایگان او در تابستان بعدی باشد؟ انصافا هدف از امضای چنین قراردادی برای باشگاه چه بود؟

عاقبت امضای قرارداد با چشم‌های کاملا بسته چیست؟ از دست رفتن مهره‌های جوانی که انتقال‌شان حداقل می‌توانست برای باشگاه «درآمد» به همراه بیاورد. شاید هم این انتظار زیادی باشد. به هر حال این بازیکن به لیگی تعلق دارند که تیم‌ها در آن حتی از فرستادن بازیکنان‌شان به اروپا و سپس بازگرداندن آن‌ها به لحاظ مالی «ضرر» هم می‌کنند!

مرتبط ها