کد خبر: 80541

در گفت‌وگو با سایت انصاف‌نیوز:

زیدآبادی: هیچ‌کس از اپوزیسیون شکست سال قبل را گردن نمی‌‌گیرد

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل اتفاقات پائیز ۱۴۰۱ و نقد کسانی که آن را انقلاب می‌دانستند، گفته روشنفکران برای اینکه خودشان را اثبات کنند شروع می‌کنند به تعریف و تمجید از آن

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل اتفاقات پائیز ۱۴۰۱ و نقد کسانی که آن را انقلاب می‌دانستند، در گفت‌وگویی با سایت انصاف‌نیوز گفته:
*روشنفکران برای اینکه خودشان را اثبات کنند شروع می‌کنند به تعریف و تمجید از آن... مردم هم تحت تأثیر رسانه‌ها هستند. از یک طرف خودشان ناراضی‌اند و از طرف دیگر تعدادی مدعی می‌شوند که ما راه حل داریم و راه حل هم انقلاب است و چند شبه و یک ماهه می‌شود. بعد یک فردی مثل آقای دکتر عباس میلانی که شما انتظار دارید وقتی حرف می‌زند به عنوان استادی که حداقل به تاریخ ایران مسلط است، بیاید افراد را از توهماتشان دور کند اما می‌آید خودش به اینها دامن می‌زند که آنها در شرف سقوط هستند و…

*من را که در آن حوزه فعال شده بودم به‌عنوان کسی که روبروی یک «انقلاب» ایستاده معرفی می‌کردند که اگر دنبال کارش برود «انقلاب» تحقق پیدا می‌کند و شدت برخوردها و تهدیدها طوری بود که خانواده‌ام هم احساس ناامنی کردند.

*اگر این ماجرا پیروز شده بود دو میلیون صاحب پیدا می‌کرد حالا که به نتیجه نرسیده است هیچ‌کس مسئولیت آن را هم حاضر نیست به عهده بگیرد. بالاخره کسانی بودند که افراد را ترغیب کردند به خیابان‌ها بیایند و آنها دچار صدمات وحشتناکی شدند... اما الآن گویی اینها سرخود رفتند و تقصیر آنها نبوده.

مرتبط ها