کد خبر: 80457

رئیسی پس از بازگشت ازسفر آمریکای لاتین؛

وجه مشترک انقلاب ما با کشورهای آمریکای لاتین، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی است

رئیس جمهور: هرکسی در هرکجا در دنیا بخواهد با جمهوری اسلامی ارتباط خوب و سازنده و با توجه به منافع دو کشور داشته باشد ما ارتباط خوبی برقرار می‌کنیم.

سیدابراهیم رئیسی پس از سفر منطقه‌ای پنج‌روزه به کشورهای آمریکای لاتین در بدو ورود به کشور در فرودگاه مهرآباد طی سخنانی، اظهار کرد: آمریکای لاتین یک منطقه راهبردی در جهان است. ذخایر طبیعی فراوان و انسان‌های فرهیخته‌ای دارد و سالهاست کشورهای زیادی در آنجا در مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کنند. وجه مشترک بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی و توجه به خواست مردم است که با انقلاب اسلامی هم نسبت دارد.

رئیسی تاکید کرد: ما در سیاست خارجی اصل کارمان بر تعادل در ارتباط با همه کشورهای جهان است. هرکسی در هرکجا در دنیا بخواهد با جمهوری اسلامی ارتباط خوب و سازنده و با توجه به منافع دو کشور داشته باشد ما ارتباط خوبی برقرار می‌کنیم. اگر کشورهایی هم بخواهند با ما دشمنی کنند نگاه ما مقاومت و ایستادگی است و ملت ایران هم در عمل همین‌طور بوده است. نگاه ما به شرق و غرب و همه کشورها متعادل است. در آمریکای لاتین کشورهایی که سال‌ها با جمهوری اسلامی ارتباط داشتند اما در دهه گذشته به دلایلی این ارتباطات به صورت فعال نبوده است و در برخی موارد کار با مشکل مواجه شده، لازم بود که بازنگری کنیم و موانع را برطرف و ارتباط با آمریکای لاتین فعال شود.

رئیسی ادامه داد: ما ۳۵ سند تفاهم را با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در حوزه انرژی، صنعت، معدن و نیروگاه و مزیت‌های دیگر برخی کشورهای آمریکای لاتین مثل حوزه زیست فناوری امضاء کردیم. اساس کار این بود که صدور خدمات فنی مهندسی، صادرات محصولات دانش‌بنیان،تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب و ایجاد بازارهای جدید را پیگیری کنیم.

مرتبط ها