کد خبر: 80406

رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر داد:

قصاص قاتل «آیت‌الله وحدت»

با صدور رای از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران، قاتل نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، به قصاص نفس محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران: «با صدور رای از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران، قاتل آیت‌الله سلیمانی به اتهام مباشرت در قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد. با توجه به اقاریر صریح متهم در مراحل مختلف رسیدگی و نیز نتایج حاصله از جمیع تحقیقات انجام گرفته، ارتکاب جرم مزبور توسط مشارالیه از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده، احراز شد. رای صادره پس از قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی قابل اجرا خواهد بود.»
ششم اردیبهشت ماه امسال بود که نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بابلسر مورد حمله قرار گرفت و ترور شد. به گفته یکی از شاهدان عینی واقعه؛ آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شدند.

فرهیختگان پیش‌تر درباره وی نوشته بود؛ آیت‌الله سلیمانی، مردی که از شمالی‌ترین نقطه کشور تا دورترین شهرهای جنوب شرق کشور، هرکجا که مسئولیتی داشت، در خاطره جمعی مردم آن منطقه، به عنوان نمادی از «وحدت» ثبت می‌شد و حضورش در هر منطقه، پیام‌آور ترویج همدلی و رواداری حداکثری میان پیروان مذاهب اسلامی با سلیقه‌های مختلف اجتماعی بود.  

 

مرتبط ها