کد خبر: 80375

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری:

مجوز ۱۰ ایرلاین به دلیل گرانفروشی بلیت، ابطال شد

مجوز پروازشرکت‌های معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای‌پرشیا به‌دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب ابطال شد.

حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی شامل معراج، وارش، زاگرس، کیش، آتا، ساها، تابان، سپهران، کارون و فلای پرشیا خبر داد.

وی امروز نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: «مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری "سفر‌های علی بابا"  به دلیل بی توجهی به تذکرات و ادامه روند گرانفروشی تعلیق شد.» 

این مسئول علت اقدام مذکور را عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی عنوان کرده است. تصمیمی که منجر به کاهش عرضه بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی می‌شود، این در حال است که به گفته این سازمان، آن چیزی که جزو رسالت صنعت هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری است این است که بتواند در واقع چرخه این صنعت را با کمک ذی‌نفعان به گردش دربیاورد.

خوشخو با اشاره به این‌که نقش سازمان هواپیمایی تنظیم‌گری صنعت حمل‌ونقل هوایی است،‌گفت:« قانون گذار در بند 2 ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری به صراحت عنوان کرده که سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه تنظیم گری حمل و نقل هوایی و فعالیت‌های حوزه‌ هوانوردی را دارد و این را باید در مواجهه با مصالح عمومی اعمال کند.»

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

مرتبط ها