کد خبر: 80354

امیررضا قنبری، پژوهشگر حوزه آمریکای لاتین در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مادورو وزرایش را پای کار تبلیغ خودروی ایرانی گذاشته است

جدای از اهمیت سیاسی سفر به آمریکای لاتین به جهت حضور در حیاط‌خلوت آمریکا، این سفر به دلیل توسعه ظرفیت‌های اقتصادی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. برای بررسی ظرفیت‌های اقتصادی موجود در آمریکای لاتین، با امیررضا قنبری، پژوهشگر حوزه کشورهای آمریکای لاتین گفت‌وگو کردیم.

زهرا طیبی، خبرنگار گروه سیاست:جدای از اهمیت سیاسی سفر به آمریکای لاتین به جهت حضور در حیاط‌خلوت آمریکا، این سفر به دلیل توسعه ظرفیت‌های اقتصادی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. برای بررسی ظرفیت‌های اقتصادی موجود در آمریکای لاتین، با امیررضا قنبری، پژوهشگر حوزه کشورهای آمریکای لاتین گفت‌وگو کردیم.

* آمریکای لاتین را رها کرده بودیم و الان رها نکردیم. واقعیت این است که کم‌کاری‌هایی در دوره گذشته بوده است.
*ما می‌توانیم در حوزه تهاتر با آنها کار کنیم. آنها زمین و آب دارند ولی چندان به فناوری کشاورزی مسلط نیستند. ما فناوری و دستگاه‌هایش را داریم و می‌توانیم در این زمینه کار کنیم. آنها معادن طلا دارند و ما توانایی استخراج داریم. در این حوزه هم می‌توانیم فعالیت کنیم. آنها ذخایر عظیم نفتی دارند و ایران قدرت ساخت پالایشگاه و استخراج دارد. 

* خودروی ما، داروی ما و اجناس ایرانی آنجا خریدار دارد.
*الان دروازه ورود به ونزوئلا برای برقراری روابط مشترک باز است و اگر الان از آن استفاده نکنیم، دیگر نمی‌توانیم استفاده کنیم.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها