کد خبر: 80172

خبیری: مواضع قربانزاده در صدور مجوز حرفه‌ای تبعات سنگینی دارد

حمله شدید عضو هیات‌مدیره پرسپولیس به رئیس سازمان خصوصی‌سازی

مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در شرایطی صبح امروز برگزار می‌شود که اختلاف‌نظر‌های مدیریتی و چالش‌های اساسی به‌وجودآمده بین وزارت اقتصاد و دارایی با وزارت ورزش و جوانان، جنجال‌های زیادی در هفته‌های اخیر در فوتبال ایران به راه انداخته است.

مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در شرایطی صبح روز سه شنبه برگزار می‌شود که اختلاف‌نظر‌های مدیریتی و چالش‌های اساسی به‌وجودآمده بین وزارت اقتصاد و دارایی با وزارت ورزش و جوانان، جنجال‌های زیادی در هفته‌های اخیر در فوتبال ایران به راه انداخته است. فشار قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای تغییرات مدیریتی در سرخابی‌ها واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

*حسین خبیری عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اما در گفت‌وگوی اختصاصی با «فرهیختگان» انتقادات شدیدی را علیه رئیس سازمان خصوصی‌سازی مطرح کرد.
خبیری در ابتدای حرف‌های خود گفت: «اول از همه هواداران محترم فوتبال ایران به ویژه پرسپولیسی‌های عزیز بدانند که اظهارنظرها، توییت‌ها و استوری‌های قربان‌زاده در ماه‌های اخیر چالش‌هایی اساسی در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای و ماجرای مالکیت مشترک به وجود آورد و این دخالت‌های غیرفوتبالی اشتباه می‌تواند تبعات سنگینی به دنبال داشته باشد. درواقع بسیاری از مشکلات به خاطر تعلل ایشان در انجام امور واگذاری باشگاه‌ها به وجود آمد و در یک پروسه ۱۷ماهه نه‌تنها کاری را حل نکردند بلکه در ماه‌های اخیر با دخالت‌های خود مشکلات را بیشتر کردند.»

*خبیری با اشاره به تلاش‌های  قربان‌زاده برای ترمیم هیات‌مدیره پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود گفت: «او مدام از ترمیم هیات‌مدیره صحبت می‌کند. مدیریت باشگاهی که بهترین نتایج را گرفته و موفق به کسب سه‌گانه در سخت‌ترین شرایط شده چه نیازی به تغییرات دارد؟ اصلا هدف ایشان از این همه اصرار برای وارد کردن برخی افراد به هیات‌مدیره سرخابی‌ها چیست؟! اصلا او به جز درست کردن حاشیه و درگیری‌های مدیریتی و نادیده گرفتن جایگاه وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور، چه کار مثبتی انجام داده است؟ اینکه می‌خواهد آدم‌های خودش را وارد هیات‌مدیره کند براساس چه منافع شخصی یا سیاسی احتمالی است؟»

*عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به انتقادهای خود از عملکرد رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد و در بخش دیگری از حرف‌های خود تاکید کرد: «آقای قربان‌زاده به قدری فوتبالی نیست که چندی قبل در اوج کورس قهرمانی و رقابت‌های هفته‌های پایانی، به دنبال تغییرات مدیریتی بود و این نشان‌دهنده غیرفوتبالی بودن و عدم شناختش از فوتبال بود. با وجود حاشیه‌سازی‌های ایشان، خدا را شکر با درایت کادر فنی و بازیکنان، حمایت هواداران و تلاش‌های مدیریتی باشگاه، حواشی جمع شد و قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام به دست آمد. در چنین شرایطی نظر وزارت ورزش ثبات مدیریتی در باشگاه است اما بنا به مواردی که اشاره کردم و سوالاتی که جواب آن نامشخص بوده و درباره‌اش شفاف‌سازی نمی‌شود، آقایان ثبات در این باشگاه مردمی را برنمی‌تابند و به دلایلی مشکوک می‌خواهند پرسپولیس را دستمایه رسیدن به اهداف خود کنند.»

*حسین خبیری در پایان گفت: «باز هم می‌گویم زیر سوال بردن جایگاه وزارت ورزش بزرگ‌ترین خطر برای ورزش کشور است و ما هم خودمان را  دربرابر هوادار پاسخگو می‌دانیم. الان هم وظیفه داشتیم واقعیت را به مردم بگوییم و نسبت به ادامه این روند و خطرهایی که رفتار آقایان برای باشگاه بزرگ پرسپولیس دارد، به ملت شریف و مسئولان نگرانی خود را اعلام کنیم.»

مرتبط ها