کد خبر: 79854

ابوالقاسم جراره، دبیرکل حزب تازه‌تاسیس شریان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رویکرد تقابلی با اصولگرایان نداریم

همواره در ایام منتهی به انتخابات تعدادی از احزاب نیز متولد می‌شوند. انتخابات آتی مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از احزابی که در سال ‌جاری متولد شده و فعالیت در انتخابات را نیز به‌عنوان یکی از اهداف خود انتخاب کرده حزبی با عنوان شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی یا اختصارا «شریان» است. حزبی که نام حمید رسایی در بین اسامی شورای مرکزی آن قرار داشته و مهرداد بذرپاش، وزیر فعلی راه‌وشهرسازی نیز در افتتاحیه آن سخنرانی کرده است.

ابوالقاسم جراره، دبیرکل حزب تازه‌تاسیس شریان :همواره در ایام منتهی به انتخابات تعدادی از احزاب نیز متولد می‌شوند. انتخابات آتی مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از احزابی که در سال ‌جاری متولد شده و فعالیت در انتخابات را نیز به‌عنوان یکی از اهداف خود انتخاب کرده حزبی با عنوان شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی یا اختصارا «شریان» است. حزبی که نام حمید رسایی در بین اسامی شورای مرکزی آن قرار داشته و مهرداد بذرپاش، وزیر فعلی راه‌وشهرسازی نیز در افتتاحیه آن سخنرانی کرده است. ابوالقاسم جراره، دبیرکل این حزب درباره نسبت فعالیت‌های این تشکل با انتخابات گفت: «کاری که ما در شریان شروع کرده‌ایم در 10 محور اصلی تعریف شده است و تنها یکی از این 10 محور فعالیت سیاسی است. در محور سیاسی هم تنها بخشی از کار ما در این حوزه به انتخابات مربوط می‌شود. البته فعالیت‌ انتخاباتی را آغاز کرده‌ایم و صرفا منحصر به تهران و نگاه‌مان به کل کشور خواهد بود.» 

 فعلا برای صحبت از ائتلاف زود است
یکی از موارد بحث‌برانگیز انتخابات ۹۸ شکل‌گیری ائتلاف نیروهای اصولگرا با یکدیگر بود. اتفاقی که مشخص نیست امسال نیز تکرار شود یا نه. دبیرکل حزب تازه‌تاسیس شریان درباره احتمال ائتلاف با سایر احزاب اصولگرا می‌گوید: «برای صحبت حول اینکه شریان لیست مستقلی خواهد داشت یا با سایر جریانات و تشکل‌ها ائتلاف می‌کند زود است. شرایط سایر جریان‌ها هم قطعی و مشخص نیست. در زمان مناسب هر تصمیمی که به‌ تشخیص شورای مرکزی به‌نفع نظام و انقلاب باشد اتخاذ خواهد شد. اما در ‌هر ‌صورت رویکرد ما تقابلی نخواهد بود.»
ابوالقاسم جراره در پاسخ به سوالی در رابطه با فرآیند طراحی‌شده توسط این تشکل جهت بررسی و شناسایی افراد مختلف گفت: «یکی از محورهای فعالیت ما شناسایی نیروهای توانمند و مستعد در‌سراسر کشور است. افرادی وجود دارند که به‌علت دوری از جریانات سیاسی شناخته‌شده نیستند. یکی از فرصت‌های مناسب برای شناسایی و معرفی این ظرفیت‌های ناشناخته، انتخابات است. فقط هم انتخابات مجلس نیست. در آینده انتخابات‌های متفاوتی از‌جمله شوراها را خواهیم داشت و از همه این فرصت‌های برای معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استفاده خواهیم کرد. البته سبد شبکه شریان حتما ترکیبی از این ظرفیت‌های ناشناخته و نیروهای سرشناسی خواهد بود که الان مشغول فعالیت هستند. البته چون هنوز تا انتخابات فاصله زیادی داریم فعلا فرآیند بررسی اشخاص را آغاز نکرده‌ایم و مشغول بررسی شاخص‌ها و مبناها هستیم.»
 

مرتبط ها