کد خبر: 79765

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: آنقدر برای استقلال حاشیه ساختند تا از کورس خارج شویم

می‌خواهیم ساپینتو بماند

به قدری معطل کردند تا از آسیا حذف شویم اشتباه کردم به آن برنامه رفتم؛ برایمان بساط پهن کرده بودند پول خرج می‌کنی باید جواب آقایان را بدهی، خرج نمی‌کنی باید جواب هوادار را بدهی! مگر مجانی می‌شود تیم بست؟ سکوتم از رضایت نبود!

حضور مدیران استقلال و رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه فوتبال برتر و اتهاماتی که به تیم مدیریتی آبی‌ها زده شد، ابتدای جار و جنجال‌هایی بود که در ادامه سرنوشت این تیم را تغییر داد و باعث شد تا استقلال از آسیا حذف شده و در ادامه نیز کار تا جایی پیش رفت .

محمدرضا حاجی عبدلرزاق، خبرنگار:حضور مدیران استقلال و رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه فوتبال برتر و اتهاماتی که به تیم مدیریتی آبی‌ها زده شد، ابتدای جار و جنجال‌هایی بود که در ادامه سرنوشت این تیم را تغییر داد و باعث شد تا استقلال از آسیا حذف شده و در ادامه نیز کار تا جایی پیش رفت که این تیم از کورس قهرمانی نیز جا ماند. اگرچه عمده هواداران استقلال مصیبت‌های این تیم را از سر مدیران کارنابلدی می‌دانند که چند سال است بر این تیم حکمفرمایی می‌کنند اما عده دیگری هم هستند که معتقدند نسخه استقلال در فصل جاری در برنامه‌ای پیچیده شده که مناظره‌ای جنجالی را در پی داشت و درنهایت عاملی شد تا منجر به تغییرات مدیریتی در این باشگاه شود. یکی از نفراتی که آن شب در برنامه حضور داشت و حالا از این حضور ابراز پشیمانی می‌کند، پرویز مظلومی است. او اعتقاد دارد حضور در این برنامه یک دام بود و این بساط را چیده بودند تا استقلال و مدیرانش را خراب کنند. مظلومی که از بعد از حضور در این برنامه صحبتی را انجام نداده بود، درباره پشت‌پرده این حضور و سایر موارد مرتبط دیگر با باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: «واقعا نمی‌دانم از کجا و از کدام درد حرف بزنم؟ بعد از آن برنامه‌ای که اتفاق افتاد که یک تله برای ما بود، تصمیم گرفتم در اعتراض به این شرایط سکوت کنم. حالا هم که سکوت کرده‌ام می‌بینم که برداشت‌های دیگری می‌شود و به راحتی هر کاری که دل‌شان می‌خواهد با استقلال انجام می‌دهند. خودمان هم مانده‌ایم مشکل از کجاست. آیا با نام بزرگ استقلال مشکل دارند؟ ما برای این باشگاه زحمت کشیده‌ایم اما به راحتی همه سابقه و گذشته ما را نادیده می‌گیرند و قدم در راه تخریب زحمتکشان استقلال می‌گذارند. اصلا نمی‌خواستم صحبت کنم. به این سیستم واقعا معترض هستم. چرا باید یک آدم غیرفوتبالی بیاید و آن‌طور با ما صحبت کند و به ما اتهام بزند؟ باور می‌کنید او را قایم کرده بودند و به ما نگفتند که آمده است. ما هم می‌توانستیم وسط برنامه بلند شویم، اما بی‌احترامی بود. به ما نگفته بودند چنین نقشه‌ای چیده‌اند.»

بساط پهن کرده بودند و برایمان خواب دیده بودند
وی در این خصوص افزود: «ما را به برنامه فوتبالی می‌برند تا فوتبالی صحبت کنیم اما بین دو آدم دیگر در تنگنا قرار می‌دهند و بین دعواهای خودشان می‌خواستند ما را هم خراب کنند که به هدف‌شان هم رسیدند. من اشتباه کردم به این برنامه رفتم. به من گفتند بیا درباره مباحث فنی استقلال صحبت کن اما رفتم و دیدم پای داستان دیگری در میان است. بساط پهن کرده بودند و برایمان خواب دیده بودند. به ما کلک زدند. این فوتبال به قدری بی‌ارزش است که نمی‌دانم برخی به دنبال چه چیزی هستند که با نامردی و هزار دوز و کلک می‌خواهند فقط به هدفی که دارند برسند. یک عده هم که نشسته‌اند تا مدام از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. خودتان شاهد هستید که دارند چه حاشیه‌هایی برای استقلال درست می‌کنند. این از حواشی که برای ما ایجاد می‌شود و آن هم از ماجراهایی که پیرامون حریف ما درست می‌کنند. حتما داوری دیدار اخیر آنها را دیدید. فقط آن را با داوری‌های بازی‌های استقلال مقایسه کنید. اصلا چرا این بازی در آزادی برگزار شد؟ مگر آنها میزبان بودند؟»

برای چه کسی از این بی‌عدالتی‌ها صحبت کنیم؟
مظلومی درباره اینکه به نظر می‌رسد درددل‌های زیادی دارد، گفت: «به چه کسی این حرف‌ها را بزنیم؟ چه کسی گوش شنوا دارد؟ اصلا حرف زدن فایده ندارد. هرکسی هر کاری دلش می‌خواهد دارد می‌کند. گلی که ما می‌خوریم آفساید است اما ببینید برای حریف چه توپی را پنالتی می‌گیرند. یا چطور بازی‌ای که میهمان هستند را میزبان می‌شوند. در این فضا شما دنبال چه می‌گردید؟ اصلا مگر کسی هست این صحبت‌ها را بخواند؟ اگر هم می‌خوانند چرا ترتیب اثر نمی‌دهند؟ همه چیز آشکار است و همه دارند خودشان می‌بینند و دیگر برای چه کسی از این بی‌عدالتی حرف بزنیم. حرف هم بزنیم به هزار جا احضار می‌شویم. اجازه بدهید درباره این بحث به همین مسائل اکتفا کنم، در غیر این صورت شاید حرف‌های دیگری مطرح شود که خوبیت ندارد. اجازه بدهید این چند روز هم تمام شود و به دنبال زندگی‌مان برویم.»

هر بلایی می‌خواهند سرمان آورده‌اند
عضو هیات‌مدیره استقلال درباره مسائل اخیر این باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «در باشگاه خودمان هم قضایا نورعلی‌نور است و واقعا نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. از وقتی مدیریت تغییر کرده، شب و روز نداریم، چون پولی نداریم. برای خدمت کردن آمدیم اما حالا هر بلایی می‌خواهند، سرمان آورده‌اند که نمی‌دانیم باید به کجا پناه ببریم. هر روز از صبح تا شب به دنبال پول و حل مشکلات هستیم. این همه وقت می‌گذاریم اما هیچ چیزی نداریم، فقط هم باید اتهام و تهمت بشنویم. الان هم در مسیر باشگاه هستم تا دنبال حل مشکلات باشم. حساب‌مان هم بسته شده. هر روز هم از یک جا احضار می‌شویم و پاسخ یک جا را باید بدهیم. از نهادهای نظارتی تا سازمان بازرسی و... هر روز با هزار مساله مواجه هستیم. آنهایی که دارند ما را می‌زنند حالا بیایند و خودشان ورود کنند، ببینیم می‌توانند یک روز این مصیبت‌ها را تحمل کنند.»

انگار مقام‌های آسیایی آقایان را به ستوه آورده است
وی ادامه داد: «این هم هیات‌مدیره است، جز دردسر چیزی برای ما نداشته است. پول خرج می‌کنی باید جواب آقایان را بدهی، پول خرج نمی‌کنی باید جواب هوادار را بدهی. این چه هیات‌مدیره‌ای هست که اصلا اختیار ندارد. اگر باشگاه ورزشی هستیم باید پول خرج کنیم تا تیم خوبی ببندیم. این باشگاه دو بار قهرمان آسیا شده است. انگار همین مقام‌ها آقایان را به ستوه آورده و اجازه نمی‌دهند پول خرج کنیم و اختیار داشته باشیم. دلیل همین بی‌عدالتی‌ها را هم باید در این مقوله جست‌وجو کنیم. شاید هم به همین خاطر اینقدر معطل کردند تا از آسیا حذف شویم. اگر پول خرج نکنیم بازیکنان‌مان را می‌برند. مگر مجانی می‌شود تیم بست؟ بعد هم هزار انگ و حرف و حدیث پیش می‌آورند. واقعا خسته‌مان کردند. می‌آییم با خلوص نیت کار کنیم و یک گوشه کار را بگیریم و به عشق‌مان استقلال کمک کنیم اما این مصیبت‌ها و موانع را سر راه‌مان قرار می‌دهند. الان هم که به دادگاه معرفی شدیم و هر روز باید به دادگاه برویم، به خاطر کار نکرده و گناهی که مرتکب نشده‌ایم. با چه شوق و اشتیاقی باید به کار ادامه بدهیم؟ دنبال چه باشیم و دیگر چه خدمتی بکنیم؟»

مگر خصوصی شده‌ایم که جواب خصوصی‌سازی را بدهیم؟
مظلومی تاکید کرد: «سر تیم را یک جور می‌برند و ما را هم جور دیگری اذیت می‌کنند. دیگر رغبتی می‌ماند؟ واقعا فریادرسی نداریم و کسی به دادمان نمی‌رسد. فقط ادعای خصوصی‌سازی می‌کنند درحالی‌که این باشگاه زیر پوشش دولت و 90 درصد آن برای وزارت ورزش است. الان هم باید هر روز جواب خصوصی‌سازی را بدهیم. مگر خصوصی شدیم که جواب آنها را بدهیم؟ خودمان هم نمی‌دانیم جواب اینها را بدهیم یا جواب وزارت ورزش را. واقعا بلاتکلیف شده‌ایم و خودمان هم مانده‌ایم. به خدا دیگر خسته شده‌ایم و دیگر نمی‌کشیم. شاید همین حرف‌ها هم بعدا به ضرر استقلال تمام شود اما بالاخره باید یک نفر از حق این باشگاه پرهوادار و پرافتخار دفاع کند. مردم با این تیم زندگی می‌کنند و حال‌شان به حال این تیم بستگی دارد. هوادار ما در این شرایط حال و روز خوبی ندارد. قنبرزاده دو شب قبل از بازی اعلام می‌کند بازی‌ها همزمان است اما بعدا روز قبل از بازی دوباره جلسه می‌گذارند. می‌خواهم تیم آرامش داشته باشد و نمی‌خواهم بیشتر صحبت کنم. در لیگ شانس کمی داریم اما هنوز حذفی باقی مانده است. تیم در کورس بود اما آنقدر برایمان حاشیه و داستان درست کردند که از کورس خارج‌مان کنند.»

در هیات‌مدیره خواستار ماندن ساپینتو هستیم
سرمربی سابق استقلال درباره سرنوشت سرمربی پرتغالی این تیم گفت: «درباره ساپینتو هم فکر می‌کنم هیات‌مدیره جدید تصمیم بگیرد و چه‌بسا تا آن زمان ما رفتنی باشیم. البته ما از عملکرد او راضی و خواستار ماندن او برای فصل بعدی در استقلال هستیم و حالا که هوادار این سرمربی را دوست دارد امیدوارم مدیران بعدی هم به علاقه مردم احترام گذاشته و او را حفظ کنند.»

حق با بازیکنان است اما باید پرونده استراماچونی را می‌بستیم
پرویز مظلومی یادآور شد: «از صبر و حوصله بازیکنان و کادرفنی و مجموعه عوامل باشگاه استقلال تشکر می‌کنم. آنها مردانه پای کار ایستادند و تا صدر جدول هم رسیدند. آنها هم حق و حقوق می‌خواهند اما ما باید پرونده استراماچونی را می‌بستیم و این اقدام باعث شد مطالبات بازیکنان عقب بیفتد. با این حال آنها مردانه پای کار ایستادند و تلاش کردند و اگر برخی مسائل نبود مطمئن باشید هفته‌ها قبل جشن قهرمانی را برپا کرده بودیم. از هواداران هم تشکر می‌کنم که با این همه ناملایمات و بی‌عدالتی باز هم پای کار هستند و از استقلال حمایت می‌کنند و امیدوارم با کسب یکی از دو جام در پایان فصل بتوانیم دل آنها را شاد کنیم. از اعضای هیات‌مدیره هم متشکرم که در این فضایی که همه تهمت و اتهام می‌زنند کار را رها نکرده و همه تلاش خود را به کار بستند تا از این شرایط و این فضا خارج شویم.»
وی در پایان گفت: «سکوت من از رضایت نبود و این‌طور نبود که چون راضی بودیم سکوت کرده باشیم. ما به خاطر آرامش تیم سکوت کرده بودیم. اتفاقا اعتراضاتی هم بود.»

مرتبط ها