کد خبر: 79626

تصمیم مشترک شورای تامین و سازمان لیگ برای دو بازی حساس قرمزها

پرسپولیس بازی با تماشاگر می‌خواهد

رقابت‌های این فصل لیگ برتر و جام حذفی روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و کوچک‌ترین مسائل پیرامون بازی‌ها تبدیل به سوژه‌های مهم رسانه‌ای و فوتبال کشور می‌شود.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:رقابت‌های این فصل لیگ برتر و جام حذفی روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و کوچک‌ترین مسائل پیرامون بازی‌ها تبدیل به سوژه‌های مهم رسانه‌ای و فوتبال کشور می‌شود. در این میان پرسپولیس در هفته بیست‌وهشتم لیگ به مصاف پیکان می‌رود و خواستار این است که این مسابقه در حضور تماشاگر برگزار شود. جالب توجه اینکه قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی هم برگزار شد و هوادار به‌عنوان میزبان تیم پرسپولیس انتخاب شد. مسابقه‌ای که شرایط مشابه‌ای با دیدار پیکان و پرسپولیس دارد و در مورد محل برگزاری این مسابقه نیز شورای تامین استان تهران باید تصمیم آخر را بگیرد.
از آنجا که باشگاه پرسپولیس تاکید کرده بازی این تیم با هوادار هم نباید بدون تماشاگر باشد، شورای تامین به نوعی مجبور است یک تصمیم مهم و مشترک درمورد هر دو بازی بگیرد. طبیعتا اگر شورای تامین نظرش حضور تماشاگر در بازی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باشد، به نوعی باید همین تصمیم را هم در مورد دیدار هوادار و پرسپولیس در جام حذفی بگیرد. 
در این مورد با خبر شدیم که عصر امروز یا فردا (چهارشنبه) جلسه مهمی در شورای تامین استان تهران برگزار خواهد شد تا به‌نوعی تکلیف هر دو بازی اشاره‌شده مشخص شود. طبق شنیده‌های ما احتمال برگزاری بازی این هفته پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی زیاد است.

 استقبال پیکان از بازی در آزادی
باشگاه پیکان خوب می‌داند در شرایط فعلی که رقابت‌های لیگ بسیار داغ و حساس است در صورت میزبانی از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی می‌تواند حداقل دو میلیارد تومان از بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی سود ببرد. این در حالی است که پیکانی‌ها اگر بخواهند در ورزشگاه دستگردی میزبان پرسپولیس باشند نه‌تنها درآمدی نخواهند داشت بلکه باید مبلغ 260 میلیون هم بابت بازی در این ورزشگاه به‌عنوان اجاره پرداخت کنند. جالب اینکه باشگاه پیکان به خاطر مشکلات مالی در هفته‌های اخیر ترجیح داده بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کند، از این جهت که اجاره این ورزشگاه 170 میلیون تومان است. 
بازی پیکان و صنعت‌نفت آبادان در شرایطی در هفته بیست‌و‌ششم در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد که بیش از 200 تماشاگر آبادانی از این بازی دیدن کردند و در طول بازی با سبک‌های مختلف تیم شهرشان را مورد تشویق قراردادند. اما این تعداد تماشاگر حواشی زیادی را نیز در این ورزشگاه به وجود آوردند، تا حدی که ماموران یگان ویژه مجبور شدند با روش‌های مختلف این تماشاگران را کنترل کنند. با توجه به این اتفاقات طبیعی است که این ورزشگاه نتواند میزبان حداقل 5 هزار هوادار پرسپولیس در این روزهای حساس لیگ باشد. از این‌رو شورای تامین استان البرز اجازه برگزاری این مسابقه حساس را در ورزشگاه مستقر در مرکز شهر نخواهد داد. اگر شورای تامین رای به برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی دهد بدون شک این بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. از این جهت که این ورزشگاه نه پارکینگ برای تماشاگران دارد، نه گیت‌های الکترونیکی. این ورزشگاه نهایتا بتواند 700 تا 800 تماشاگر را در خود جای دهد و تا الان هم بیشتر از این تعداد را در خود ندیده است. البته در مقاطعی که کاپیتان تیم ملی افغانستان در تیم پیکان عضویت داشت، یکی دو هزار تماشاگر افغان به این ورزشگاه می‌رفتند که اکثرا بدون وسیله نقلیه بودند و آن موقع هم شرایط بلیت‌فروشی فرق داشت. 

 پرسپولیس اجاره ورزشگاه را نمی‌دهد
باشگاه پرسپولیس برخلاف باشگاه استقلال درخواست رسمی برای بازی با پیکان در ورزشگاه آزادی را نداشته و فقط به سازمان لیگ نامه زده که بازی آنها با پیکان باید در حضور تماشاگر برگزار شود. درواقع پرسپولیسی‌ها خوب می‌دانند که چون امکان حضور تماشاگر در دو ورزشگاه انقلاب کرج و دستگردی تهران ممکن نیست، از این‌رو چنین درخواستی را از سازمان لیگ داشته‌اند تا این سازمان مجبور شود به خاطر تماشاگران بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. نکته قابل توجه اینکه پرسپولیسی‌ها در صورت برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی تمایلی برای پرداخت اجاره یک میلیارد و دویست میلیونی آن ندارند و این موضوع را به اطلاع پیکانی‌ها هم رسانده‌اند. درواقع پرسپولیس فقط درآمد حاصل از بلیت فروشی و تبلیغات محیطی را که نزدیک به دو میلیارد تومان می‌شود را به پیکانی‌ها داده‌ است. حتی تاکید داشته‌اند که اگر قرار باشد اجاره ورزشگاه را بدهند آن وقت درآمد حاصل از بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی برای خودشان خواهد بود. باشگاه پیکان به‌عنوان میزبان بازی فقط این اجازه را دارد که نام ورزشگاه میزبان را اعلام کند. این باشگاه ابتدا ورزشگاه انقلاب کرج را اعلام کرد که شورای تامین استان نپذیرفت. ورزشگاه دوم این باشگاه هم دستگردی است که شرایط میزبانی از تماشاگران را ندارد. درنهایت حرف آخر در مورد میزبانی این بازی را پیکان نخواهد زد و سازمان لیگ و شورای تامین مشخص می‌کنند که بازی در چه ورزشگاهی برگزار شود.

مرتبط ها