کد خبر: 79377

دیدارهای برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان

توخل می‌تواند خالق معجزه شود؟

منچسترسیتی در این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان شانس خوبی دارد تا بتواند طلسم ناکامی‌هایش در این تورنمنت را شکسته و عنوان قهرمانی را برای نخستین بار کسب کند.

منچسترسیتی در این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان شانس خوبی دارد تا بتواند طلسم ناکامی‌هایش در این تورنمنت را شکسته و عنوان قهرمانی را برای نخستین بار کسب کند؛ افتخاری که شاید مهم‌ترین دلیل مالکان باشگاه برای به‌خدمت گرفتن پپ گواردیولا بود اما این مربی اسپانیایی با وجود هزینه‌های هنگفت و خرید ستاره‌های پرشمار درطول سالیان اخیر در رسیدن به آن ناکام بوده و حتی دو فصل پیش بالاخره توانستند به دیدار نهایی هم برسند اما این چلسی بود که با توماس توخل سد راه آبی‌های منچستری شد و جام را به خانه برد. امشب قرار است دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی این تورنمنت برگزار شود تا تکلیف دو تیم دیگر مرحله نیمه‌نهایی نیز معلوم شود. 
سیتی اگرچه در بازی رفت و در خانه با سه گل بایرن مونیخ را شکست داد اما هنوز هم نمی‌توان پرونده تیم توخل را کاملا بسته شده دانست. این سرمربی آلمانی که یک‌بار مانع قهرمانی گواردیولا شده است، این بار شکست تلخی را در ورزشگاه اتحاد متحمل شد و تنها پس از سه هفته حضور روی نیمکت باواریایی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. برکناری ناگلزمن و حضور توخل هنوز موافقان و مخالفان زیادی دارد و بحث اینکه آیا بایرن با سرمربی قبلی همچنین نمایشی را برابر سیتی ارائه می‌داد یا می‌توانست بهتر نتیجه بگیرد همچنان داغ است. توخل امشب این فرصت را دارد که ثابت کند گزینه‌ای مناسب برای قهرمان بلامنازع بوندس‌لیگا در سال‌های اخیر است و می‌تواند این تیم را فاتح لیگ قهرمانان کند؛ اتفاقی که پس از حضورش روی نیمکت چلسی رخ داد و او در همان فصلی که در میانه‌های آن هدایت این تیم را برعهده گرفت، فاتح لیگ قهرمانان شد. البته با این تفاوت که او فرصت بسیار بیشتری برای آشنایی با فضای چلسی داشت اما در مونیخ او درحالی با این باشگاه قرارداد بسته که فرصت زیادی تا پایان فصل نمانده و بعید است بتواند در دیدار امشب خالق شگفتی باشد. البته اتفاقات روزهای اخیر در اردوی این تیم و درگیری مانه و سانه که با جریمه سنگین برای ستاره سنگالی همراه بود هم باعث شد تا شرایط در مونیخ چندان رو به راه نباشد. 
البته نباید فراموش کرد که سیتی هم سابقه از دست دادن برتری بازی رفت را دارد و همین سال قبل وقتی در زمین خود رئال را 4 بر 3 برد و در بازی برگشت در برنابئو هم تا آخرین دقایق بازی با یک گل از حریف پیش بود ناگهان دو گل خورد و در وقت‌های تلف شده بازی را باخت و به فینال نرسید تا تیم آنچلوتی درنهایت جام را بالای سر ببرد. 
دلخوشی هواداران بایرن این است که آخرین‌بار سه‌سال پیش این تیم در گلزنی در یک بازی خانگی در لیگ قهرمانان باز مانده اما از طرف دیگر توخل تنها 2 مسابقه از 5 باری که روی نیمکت این تیم حضور داشته را برده و همچنین در 7 بازی اخیر خود کلین‌شیت نداشته‌اند که این لغزش در فاز دفاعی با توجه به حضور ارلینگ هالند آماده در خط حمله سیتی می‌تواند برای باواریایی‌ها بسیار نگران‌کننده باشد. مانوئل نویر و لوکاس هرناندز دو غایب بزرگ بایرن هستند که مدت‌هاست از میادین دور مانده‌اند و فصل را از دست داده‌اند. در ترکیب سیتی هم فیل فودن پس از عمل جراحی آپاندیس به تمرینات برگشته و ممکن است دقایقی برای تیمش به میدان برود. 
گورادیولا که سابقه مربیگری در بایرن را دارد درباره بازی امشب تیمش می‌گوید: «بایرن‌مونیخ با توجه به شرایطش قطعا تیم خطرناک‌تری خواهد بود. گاهی اوقات به وجود آمدن مشکل باعث متحدتر شدن تیم می‌شود. این باشگاه را خوب می‌شناسم و بازیکنانش تمام تلاش‌شان را به کار خواهند گرفت. مطمئنم بایرن مونیخ بهترین عملکرد را برابر ما خواهد داشت. من از تیمم می‌خواهم در آلیانتس آرنا برای پیروز شدن بازی کند. ما صرفا برای حضور داشتن در مونیخ بازی نخواهیم کرد. دقیقا می‌دانم مونیخ در این بازی چه جوی خواهد داشت. اگر کار را کمی شل بگیریم، قطعا به دردسر می‌افتیم. همه ویژگی‌های بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا، کیفیت بازیکنان و ذهنیت آلمانی را می‌شناسم. باید روی حفظ ثبات ذهنی در لحظات بد خیلی کار کنیم، تهاجمی باشیم و برای گلزنی در مونیخ و پیروزی در این مسابقه تلاش کنیم.»
در دیگر دیدار امشب اینترمیلان که در بازی رفت دست به‌کار بزرگی زد و بنفیکای آماده را با دو گل در پرتغال شکست داد حالا برای رفتن به مرحله بعد کار خیلی‌سختی پیش رو ندارد. بااین‌حال نباید فراموش کرد که حریف پرتغالی در لیگ کشورش نمایشی عالی داشته و با تنها دو شکست صدرنشینی را در اختیار دارد، از طرف دیگر بنفیکا در این فصل لیگ قهرمانان هرگز نباخته بود و به‌نظر می‌رسید حتی شانس خوبی برای رسیدن به فینال هم داشته باشد اما شکست ناباورانه در بازی رفت کار آنها برای رسیدن به این رویای شیرین را سخت کرده است. 

مرتبط ها