کد خبر: 79289

بازدید اساتید و دانشجویان از تکنولوژی های هایتک صنایع فناور

روشنک دوراندیش، خبرنگار: هفته پژوهش را باید فرصتی خوبی برای عرضه محصولات این حوزه دانست. هفته ای که هر ساله در آذر ماه برگزار می شود تا از این طریق بتوان رصد نسبتا دقیقی از آنچه در طول یک سال در حوزه پژوهش رخ داده، انجام داد. از سوی دیگر با فرا رسیدن هفته پژوهش، دانشگاه ها برنامه های مختلفی را برای تشویق پژوهشگران و همچنین تعامل بیشتر با بخش های مختلف صنعتی و غیرصنعتی کشور پیدا می کنند. در این میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هم تلاش می کنند تا به سهم خود، بتوانند بیش از پیش، با ارائه دستاوردها، بستر را برای تعامل بهتر آماده کنند.
رضا عزتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان البرز در گفتگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه اولین گام مان برای این هفته، ایجاد ستادی به این منظور بود، گفت: قرار است از 15 تا 19 این ماه، نمایشگاه های استانی در حوزه های فناوری، مراکز رشد، انجمن ها و .... برگزار شود تا از این طریق هر کدام از این حوزه ها از فرصت کافی برای عرضه محصولات و دستاوردهایشان برخوردار شوند. 
او با تاکید بر اینکه طی بازه زمانی 12 تا 14 آذر ماه هم به صورت روزانه، یک رویداد برای دانشجویان و اساتید برگزار می کنیم، افزود: اولین برنامه هم دیدار فناوران است که طی آن فناوران دانشگاه ازاد استان در کنار دانشجویان و اساتید در یک نشست حاضر شده و به تبادل نظر می پردازند. در روز دوم قرار است بازدیدی از صنایع داشته باشیم که این مهم با همکاری واحد نظرآباد انجام خواهد شد. هدف آن است که طی آن اساتید و دانشجویان با صنایع فناور که از تکنولوژی‌های هایتک استفاده می‌کنند، بازدید کرده تا با دستاوردهای استان البرز بیشتر آشنا شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه استان البرز به برنامه های روز سوم اشاره و تصریح کرد: در این روز یک نشست تخصصی در حوزه فناورانه خواهیم داشت که با همکاری دانشگاه آزاد واحد هشتگرد برگزار می‌شود. همچنین در این یک‌هفته سمینارها و نشست‌های تخصصی در راستای نیازهای استان را هم خواهیم داشت و در نهایت اختتامیه هفته پژوهش در 19 آذر ماه برگزار می شود. 

عزتی با بیان اینکه سیاست مان را همان سیاست رویداد استانی عصر امید قرار داده ایم، خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا بتوانیم همه دستاوردهایمان در مراکز رشد، سرای نوآوری و  محصولات تولید شده و به مرحله تجاری سازی رسیده را در معرض دید علاقه مندان قرار دهیم. به همین منظور هم 30 محصول را در 16 غرفه از واحدهای استان البرز  عرضه خواهیم کرد.

مرتبط ها