کد خبر: 79242

الصحیفه المهدیه الجامعة منتشر شد

"الصحیفه المهدیه الجامعة" که دربردارنده مجموعه دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعاهای ائمه معصومین(علیهم السلام) یک اثر فاخر و ارزشمند و یک  نوآوری تازه در حوزه نشر محسوب می شود که با همکاری مشترک موسسه الامام المهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف ) و موسسه امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ  و به مخاطبان و علاقمندان  معرفی شده است.
مجموعه این دعاها که دارای مضامین عالی، پرنغز و پربار است بوسیله فقیه جامع و محدث متتبع و متعبد آیه الله سید محمد باقر موحد ابطحی اصفهانی که از شاگردان فقهی مرحوم آیه الله العظمی بروجردی است، گردآوری و در موسسه الامام المهدی (عج) تحقیق و ترجمه شده است.
این صحیفه شریف مشتمل بر شش بخش است و مطلب پایانی آن تحت عنوان خاتمه به پاره ای از دعاهایی که از پیامبر و ائمه علیهم السلام در رابطه با امام زمان علیه السلام  روایت شده، اشاره دارد. بخش اول شامل   دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام در تسبیح و تنزیه خداوند متعال و صلوات بر رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است و  بخش دوم به دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در استخاره و طلب خیر نمودن از خداوند متعال اختصاص داده شده و بخش سوم شامل دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مجموعه ای از حوائج و درخواست هاست و بخش چهارم مختص به دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان خاص  است که مهمترین آنها، زیارت ناحیه مقدسه- ناظر بر زیارت امام حسین علیه السلام در  روز  عاشوراء - و همچنین دعای افتتاح - که در هرشب از ماه مبارک رمضان قرائت می شود- و دعای ندبه- که در اعیاد جمعه، فطر، قربان و غدیر خوانده می شود. در همین حال  بخش پنجم شامل دعاهای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هنگام انجام دادن فریضه نماز و بخش ششم به دعاهای حضرت عج برای خویش و دیگران و نفرین های آن حضرت علیه منحرفین و دشمنان اختصاص دارد.
گفتنی است متون ادعیه  بوسیله آقای  محمد ظریف  ترجمه شده و  مقابله و ویرایش آن از سوی  سید صدرا موحد ابطحی انجام  شده  است و از سوی موسسه الامام المهدی در اسفندماه سال  1401، بصورت فاخر، منتشر شده است.
نکته پایانی اینکه موسسه امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، متولی فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری در سطح واحدهای دانشگاه در حوزه امامت و مهدویت است.بدنبال  تاسیس و راه اندازی  این موسسه، تلاش های ارزنده ای برای  معرفی و ترویج  هرچه بیشتر معارف اهل البیت( علیهم السلام) در مجامع و محافل علمی و دانشگاهی  کشور صورت گرفته  است.

مرتبط ها