کد خبر: 79233

دیدار دوستانه ای قبل از بازی با ژاپن نخواهیم داشت

محمدرضا کارگذار، خبرنگار: تیم ملی بسکتبال کشورمان در حال حاضر در ژاپن به سر می برد تا خود را برای مسابقات پنجره ششم انتخابی جام جهانی آماده کند. این تیم قرار است 4 اسفند ماه اولین دیدار خود را با تیم ملی این کشور داشته باشد و بعد ا ز آن در آخرین دیدار هم که 7 اسفند ماه برگزار می شود، در مقابل چین بازی کند. بازی هایی که مشخص می کند تیم ملی ایران مجوز راهیابی به جام جهانی ژاپن، اندونزی و فیلیپین در سال 2023 را به دست می گیرد یا بدون این مجوز به کشور برمیگردد. 
 سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفتگو با «فرهیختگان» درباره برگزاری دیدارهای تدارکاتی در ژاپن گفت: پیش تر بنا بود که یک یا دو دیدار دوستانه برگزار شود، اما به دلیل عدم قبول درخواست مان از سوی تیم های ژاپنی، این امکان فراهم نشده و عملا دیدار دوستانه ای نخواهیم داشت. هر چند که هنوز در حال رایزنی برای برگزاری چنین دیدارهایی هستیم. 
او با بیان اینکه از شانس زیادی برای کسب سهمیه جام‌جهانی برخوردار هستیم، اظهار داشت: البته دریافت این سهمیه به بازی تیم قراقستان هم بستگی دارد؛ هر چند به بازیکنان گفتم که اصلا به این مقوله فکر نکنند و همه توان و انرژی خود را صرف حضور پرقدرت مقابل ژاپن و چین کنند. در حقیقت تلاش مان این است که سرنوشت مان را خودمان رقم بزنیم و این کار را در دست تیم قزاقستان نگذاریم. 
ارمغانی به شکست مقابل چین در پنچره پنجم اشاره و تصریح کرد: باید به این مسئله توجه داشت که هر دو بازی ما فوق العاده سخت است؛ چرا که هر دوی آنها در خانه بازی می کنند و استفاده از شرایط میزبانی از سوی آنها، کار را برای ما سخت می کند.در حقیقت علی رغم پیروزی مقابل ژاپن، باز هم کار سختی پیش روی خودمان خواهیم داشت. 
سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره چرایی عدم دعوت دوباره از آرمان زنگنه به تیم ملی گفت: در وهله اول باید بگویم که انتخاب بازیکنان تیم ملی برای هر دو بازی که پیش رو داریم، کاملا فنی بوده و کادر مربیگری برای این مهم ساعت ها بحث کرده است تا به بازیکنانی برسیم که برای تیم نیاز داریم. پیش تر هم اعلام کردم نه تنها زنگنه بلکه هر کدام از بازیکنانی که به تیم ملی دعوت نشدند، به معنی آن نیست که آنها خوب نبوده و یا کسانی که دعوت شده اند، جزو بهترین بازیکنان هستند؛ بلکه تنها بر اساس نیاز تاکتیکی تیم این بازیکنان را دعوت کردیم.

مرتبط ها