کد خبر: 79068

این ماجرا یک مقصر ندارد

شاید خیلی از آن‌هایی که این روزها آتش انتقاد از مدیرعامل باشگاه استقلال را از همیشه تندتر کرده‌اند، اگر در موقعیت خود این مدیر قرار داشتند، درست مثل او تصمیم می‌گرفتند. مدیریت در فوتبال ایران همیشه به اضطرار و فوریت گره خورده و خیلی عجیب نیست که سیاست‌های آینده‌نگرانه جایی در آن نداشته باشند.

محمد حسین سبحانی:1- شاید خیلی از آن‌هایی که این روزها آتش انتقاد از مدیرعامل باشگاه استقلال را از همیشه تندتر کرده‌اند، اگر در موقعیت خود این مدیر قرار داشتند، درست مثل او تصمیم می‌گرفتند. مدیریت در فوتبال ایران همیشه به اضطرار و فوریت گره خورده و خیلی عجیب نیست که سیاست‌های آینده‌نگرانه جایی در آن نداشته باشند. البته که علی فتح‌الله‌زاده نیز در این مدت اشتباه‌های مدیریتی زیادی داشته و در همین صفحه هم به مرور مجموعه‌ای از این تصمیم‌های غلط پرداخته‌ایم اما منصفانه نیست که روی زوایای دیگر پرونده استراماچونی نیز نوری تابانده نشود. هوادارانی که از شب گذشته، بیشتر از همیشه علیه این مدیر موضع گرفته‌اند، همان هوادارانی نیست که در پنجره زمستانی نقل و انتقالات برای خرید بازیکن به او اصرار می‌کردند؟ اگر فتح‌الله‌زاده با عدم پرداخت پول به بازیکن‌ها موجب جدایی یامگا و سیلوا و یا چندبرابر شدن بدهی باشگاه به این دو نفر می‌شد، آیا همین هوادارها با تصمیم او کنار می‌آمدند؟  اصلا کدام یک از همین بازیکنانی که سینه سپر کرده‌اند تا از وضعیت فعلی مدیریت باشگاه انتقاد کنند، داوطلب شدند تا با تعویق دریافت مطالبات از باشگاه، به استقلال برای پرداخت بدهی استراماچونی کمک کنند؟ مگر همین بازیکنان تا یک قدمی اعتصاب و شرکت نکردن در تمرین‌ها قرار نداشتند؟ حتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی که امروز ناگهان در قامت یک قهرمان در تلویزیون حاضر می‌شود تا علیه مدیران استقلال افشاگری کند، قبل از این چه قدمی برای حل کردن مشکلات این تیم برداشته است؟ آیا اگر تصمیم به افشاگری بود، بهتر نبود این کار زودتر انجام شود تا مردم قبل از سپری شدن زمان قانونی پرداخت مطالبات استراماچونی، در جریان جزئیات کار قرار بگیرند؟

دم دستی‌ترین راه ممکن، تاختن به مدیرعامل باشگاه استقلال است. بله، فتح‌الله‌زاده باید برود اما اگر او هم رفت و فردا با همین بازیکنان، رسانه‌ها، هواداران و همین سازمان خصوصی‌سازی دوباره مشکل مشابهی برای استقلال رقم خورد، چه کسی جوابگو خواهد بود؟ ظاهرا حالا همه بر سر یافتن یک مقصر اجماع کرده‌اند و نام آن مقصر هم فتح‌الله‌زاده است اما تا زمانی که به جای «روند‌های غلط»، این افراد هستند که مورد نقد قرار می‌گیرند، تغییر بزرگی اتفاق نخواهد افتاد. حقیقت آن است که یک نفر هرگز به تنهایی نمی‌تواند این حجم از خرابی را به بار بیاورد. عوض شدن افراد هم برای عوض شدن ریشه‌های پوسیده مدیریت فوتبال در ایران کافی نخواهد بود. 

مرتبط ها