کد خبر: 78956

سند «ازدواج دانشگاهیان» بالاخره ابلاغ شد

حسن نعمتی، خبرنگار: سند «ازدواج دانشگاهیان» که آبان ماه سال گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، روز گذشته از سوی رئیس این شورا برای اجرا ابلاغ شد تا از این طریق بسترهای لازم برای شکل گیری ازدواج آسان در میان دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید ایجاد شود. سندی بر اساس آن 21 ارگان و نهاد کشور مسئول اجرایی سازی آن معرفی شده اند که در راس آن نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قرار دارد. این دستگاه ها قرار است کلان راهبردهای این سند را اجرایی کنند تا از این طریق شرایط برای ترویج ازدواج آسان در میان دانشگاهیان فراهم شو. 
اصلاح رشد جمعیت در جامعه دانشگاهی، جلوگیری از ایجاد زمینه های مفاسد اخلاقی و طلاق، فرآیندسازی موضوع ازدواج قبل و حداقل تا سه‌سال بعد از ازدواج،  ایجاد بستر تشکیل و تحکیم خانواده در بین دانشگاهیان و ارتقای فضایل اخلاقی را باید جزو کلان راهبردهای مهمترین مصوبه شورا در حوزه ازدواج دانشگاهیان معرفی کرد. البته با توجه به تقسیم کاری که به واسطه این سند میان دستگاه های مختلف ایجاد شده، باید عنوان کرد مهمترین بخش که همان تامین مسکن برای تحقق ازدواج دانشگاهیان است برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده تا از این طریق با تامین مسکن اعضای هیات علمی و همچنین ساخت خوابگاه های متاهلی، به این نیاز پاسخ داده شود. به عبارت دیگر من بعد این وزارتخانه مکلف است تا در طرح و اعمال حمایت مسکن ملی دانشگاهیان از طریق ظرفیت‌‌های بنیاد و حمایت از مراکز آموزشی و پژوهشی در راستای ساخت خوابگاه های متاهلی مشارکت جدی داشته باشد. 
باید منتظر ماند و دید بعد از ابلاغ این سند، سازوکارهای اجرایی برای برگزاری جلسات مختلف مربوط به این سند که قطعا نیاز به مشارکت همه دستگاه های نام برده شده، دارد چگونه اجرا خواهد شد و چقدر زمان می برد تا متولیان اولین گام عملی برای تحقق این سند را بردارند. 

مرتبط ها