کد خبر: 78707

رکوردهایی که یامگا می‌تواند در این فصل بشکند

بهترین گلزن خارجی لیگ و شاید دومین پنالتی‌زن برتر تاریخ استقلال

کوین یامگا آچار فرانسه استقلال از زمان حضور در استقلال عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به ثبت رسانده است

کوین یامگا آچار فرانسه استقلال از زمان حضور در استقلال عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به ثبت رسانده است. او از همان بازی اول با پیراهن آبی که به میدان رفت در دیدار مقابل ذوب‌آهن در اصفهان مقدمات برتری مقابل نماینده اصفهان را با دو گلی که زد فراهم کرد و جالب اینکه در آخرین دیدار استقلال نیز (دیدار مقابل گل‌گهر) آخرین گل این تیم را با ضربه پنالتی که در لحظات واپسین زد، به ثبت رسانده است. 
نکته قابل توجه اینکه این بازیکن فرانسوی که با پیراهن آبی در پست‌های متعددی به میدان رفته، به‌جز دو دیدار که محروم بوده، در سایر دیدارهای این تیم در رقابت‌های لیگ برتر به‌عنوان بازیکن اصلی در ترکیب ثابت تیمش را همراهی کرده است. حالا و بر همین اساس یامگا که در طول دوران حضور در استقلال ۵۵  بار این تیم را همراهی کرده فعلا با ۱۸ گل زده که 11 مورد آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است، به جمع 50 گلزن برتر استقلال در تاریخ حیات این تیم اضافه شد. 
نکته دیگر اینکه یامگا که طی دو فصل ۵۵ بار لباس استقلال را بر تن کرده است از حیث همراهی بازیکنان خارجی با پیراهن آبی، فعلا در رده چهارم قرار دارد و با توجه به فاصله چشمگیر او با نفر سوم یعنی هرایر مگویان، یامگا شانس کمی برای گرفتن جایگاه او در فصل جاری دارد. جی لوید ساموئل فقید با 91 بازی، جانواریو با 78 بازی و مگویان با 75 بازی در رده‌های اول تا سوم این لیست قرار دارند. اما دو رکوردی که یامگا می‌تواند احتمالا آنها را در فصل جاری جابه‌جا کند، به دو مقوله دیگر مربوط می‌شود. این بازیکن فرانسوی که در این دو فصل به‌جز یک ضربه پنالتی که ریباند آن را گل کرد، در سایر ضرباتی که زده صد در صد موفق عمل کرده است. او در حال حاضر با 11 ضربه پنالتی در تاریخ باشگاه آبی‌پوش در رده چهارم قرار دارد، این در حالی است که این بازیکن با یک پنالتی موفق دیگر به رکورد صادق ورمزیار رسیده و در صورتی که این تعداد را در فصل جاری به 14 برساند این فرصت را دارد تا از این حیث با امید ابراهیمی به تعداد برابر برسد تا مشترکا با فرمانده سابق خط میانی استقلال در رده دوم تاریخ پنالتی‌زنان این باشگاه قرار بگیرد. گفتنی است محمد نوازی با 22 پنالتی منجر به گل، موفق‌ترین پنالتی‌زن تاریخ باشگاه استقلال به شمار می‌رود. 
همچنین یامگا که در رقابت‌های لیگ برتر ۱۶ گل برای استقلال به ثمر رسانده (2 گل دیگر این بازیکن در جام حذفی به ثمر رسیده است) در صورتی که در فصل جاری یک گل دیگر برای آبی‌ها به ثمر برساند می‌تواند از این حیث در تاریخ لیگ برتر با شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال که در حال حاضر در تیم رقیب سنتی استقلال توپ می‌زند، برابری کرده و حتی با 3 گل دیگر می‌تواند این عنوان یعنی بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را به تنهایی به خود اختصاص دهد. 

مرتبط ها