کد خبر: 78603

علی چینی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برای قهرمانی دیگر جای سهل‌انگاری وجود ندارد

روز پراشتباه استقلال زیر سایه این برد فراموش نشود

تیم فوتبال استقلال طی یک دیدار حساس و هیجان‌انگیز درحالی‌که تا دقیقه 90 مقابل تیم امیر قلعه‌نویی یعنی گل‌گهر سیرجان یک بر صفر عقب بود در دقایق پایانی روی درخشش رضا میرزایی موفق شد حریف خود را با شکست بدرقه کرده تا 3 امتیاز این دیدار حساس را از آن خود کند. درخصوص این دیدار دقایقی با علی چینی، پیشکسوت استقلال به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم فوتبال استقلال طی یک دیدار حساس و هیجان‌انگیز درحالی‌که تا دقیقه 90 مقابل تیم امیر قلعه‌نویی یعنی گل‌گهر سیرجان یک بر صفر عقب بود در دقایق پایانی روی درخشش رضا میرزایی موفق شد حریف خود را با شکست بدرقه کرده تا 3 امتیاز این دیدار حساس را از آن خود کند. درخصوص این دیدار دقایقی با علی چینی، پیشکسوت استقلال به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

بازی با گل‌گهر چطور بود؟
استقلال در 20 دقیقه ابتدایی عالی بود اما در ادامه گل‌گهر کار را طوفانی دنبال کرد. در نیمه دوم تیم قلعه‌نویی عقب کشیده و بیشتر چوب جوانی تیمش را در این نیمه خورد. با احترام به قلعه‌نویی، گل‌گهر تیم خوبی دارد اما بیشتر این تیم را جوان‌ها تشکیل می‌دهند و همین بی‌تجربگی آنها باعث شد تا این تیم برای حفظ نتیجه عقب بکشد و این کار را برای گل‌گهر مشکل کرد. این درحالی است که قلعه‌نویی هم در کنار خط مدام فریاد می‌زد که تیمش بالا بیاید اما بازیکن جوان همین است. 

با وجود آن که گل‌گهر در نیمه دوم 3 مهاجم به بازی آورد، به نظر نمی‌رسید این تیم تاحدودی در نیمه دوم ترسو بازی کرد؟ 
ترسو بازی نکرد اتفاقا 3 مهاجم هم به بازی اضافه کرد و همان‌طور که گفتم کادرفنی این تیم هم مدام از بازیکنانش می‌خواست تا از خط دفاعی و فشار حملات استقلال بیرون بیایند اما این تیم جان نداشت بالا بیاید این درصورتی است که خط حمله و هافبک استقلال به‌قدری حریف را پرس کرده بود که این تیم دیگر برای بالا آمدن و حمله جان نداشتند. به همین خاطر هم کادرفنی گل‌گهر 3 مهاجم اضافه کرد تا تیمش بالا بیاید اما درنهایت این امر هم به نفع استقلال تمام شد. 

استقلال هم روز پراشتباه و تا حدودی ناامید کننده‌ای را پشت‌سر گذاشت. 
بله خیلی! مگر می‌شود در طول بازی اینقدر اشتباه از بازیکنانی مانند سلمانی، سیلوا، غلامی و... سر بزند. همه پراشتباه بودند. امیدوارم این برد سرپوشی نباشد برای دیده نشدن روز پراشتباه استقلال. کادرفنی باید چند بار فیلم این دیدار را تماشا کنند و این مشکلات را هرچه سریع‌تر رفع کنند. 

به نظر می‌رسد غیبت ساپینتو در این دیدار حساس کنار خط، داشت برای استقلال گران تمام می‌شد. 
در هر صورت روی ساپینتو الکی حساس شده‌اند. خیلی از مربیان ما در لیگ جنجالی‌تر و هیجانی‌تر هستند. اصلا فوتبال بدون هیجان معنایی ندارد. سر یک حرف و اعتراض بخواهید مدام محروم کنید نمی‌شود. در فوتبال دنیا هم همین‌طور است. یک مربی مانند سیمونه لب خط یک دقیقه هم آرام و قرار ندارد. حتی گواردیولا هم جدیدا هیجانی شده است. این مسائل با فوتبال عجین شده و نمی‌شود کاری کرد. متاسفانه در فوتبال تا تکان می‌خوری محرومت می‌کنند. 

آن صحنه پنالتی بود؟
تا کمک‌داور ویدئویی نیاید این مشکلات ادامه دارد. همه تیم‌ها از داوری می‌نالند. استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و همین گل‌گهر. باید زودتر var بیاید. من در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم اما میرزایی بین دو بازیکن حریف پرس شد و به نظرم اعلام پنالتی صحیح بود. هرچند کارشناسان باید نظر نهایی را بدهند. در هر صورت مربیان و بازیکنان در تمرین کار می‌کنند اما در مسابقه داور به اشتباه یک سوت می‌زند و باعث می‌شود تا همه تفکرات و زحمات یک تیم به فنا برود. 

به نظر می‌رسد اگر استقلال قهرمانی می‌خواست باید این بازی را می‌برد. 
باید همه بازی‌های پیش‌رو را ببرد و فقط این بازی ملاک نبود. الان دیگر جای اشتباه و سهل‌انگاری نیست چون با یک مساوی یا شکست باز کار سخت می‌شود. با این حال استقلال برای قهرمانی کار سختی دارد چون رقیبان سرسختی وجود دارند. تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس و خود گل‌گهر و حتی تراکتور که به جمع مدعیان اضافه شده است. این تیم‌ها همه امید دارند و واقعا کار برای تکرار قهرمانی فصل قبل سخت شده است. 

صحبت پایانی... 
استقلال برای قهرمانی کارش دشوار است و نباید در باد این پیروزی بخوابد. اگر این تیم قهرمانی می‌خواهد باید سفت و سخت به کارش ادامه بدهد تا درنهایت با غلبه بر رقبای مدعی مانند پرسپولیس و تراکتور به این مهم دست پیدا کند.

مرتبط ها