کد خبر: 78597

گل‌گهر باز هم به تیم‌های مدعی قهرمانی باخت

رکورد ژنرال بدتر شد

بازی حساس هفته بیست‌ودوم درحالی در تهران آغاز شد که امیر قلعه‌نویی که این روزها نامش به‌عنوان یکی از مدعیان نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران مطرح است امید زیادی داشت تا با کسب نتیجه مناسب در این دیدار شانس خود را در این زمینه افزایش دهد.

دومین روز از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر امروز با برگزاری 4 مسابقه دیگر پیگیری شد که در حساس‌ترین دیدار برگزار شده، استقلال در دیداری، جنجالی، پرحاشیه و البته جذاب و پرهیجان موفق شد در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه 2 بر یک گل‌گهر را شکست داده و علاوه‌بر تثبیت جایگاه سومی خود، تیم سیرجانی را تا حد زیادی از کورس قهرمانی دور کند. 
بازی حساس هفته بیست‌ودوم درحالی در تهران آغاز شد که امیر قلعه‌نویی که این روزها نامش به‌عنوان یکی از مدعیان نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران مطرح است امید زیادی داشت تا با کسب نتیجه مناسب در این دیدار شانس خود را در این زمینه افزایش دهد. آبی‌ها که در این بازی هم ریکاردو ساپینتو، سرمربی خود را روی سکوها داشتند، از همان دقایق ابتدایی مسابقه کار را تهاجمی آغاز کردند و چند فرصت خوب گلزنی را از دست دادند و همین فرصت‌سوزی‌ها باعث شد گل‌گهر از تک‌موقعیت خود در نیمه‌نخست که با حرکت هوشمندانه رضا شکاری و ضربه آرمین سهرابیان همراه بود به گل نخست بازی برسد و 45 دقیقه نخست با همین نتیجه به‌پایان رسید. استقلال که در نیمه‌دوم برای جبران شکست و کسب سه‌امتیاز تغییراتی در تیم خود ایجاد کرده بود، درنهایت توانست قفل دروازه حریف را در دقیقه 1+90 باز کند. ستاره این دیدار برای تیم ساپینتو برخلاف پیش‌بینی‌ها بازیکنی بود که در این هفته‌های کمتر به بازی گرفته می‌شود و تنها 15 دقیقه قبل از گلش وارد زمین شد. رضا میرزایی که در دقیقه 76 جای جعفر سلمانی را در زمین گرفت با یک شوت تماشایی بازی را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و درحالی‌که به‌نظر می‌رسد وقت‌های تلف‌شده نیز رو به پایان است، نفوذ میرزایی به محوطه جریمه گل‌گهر باعث شد برخورد محمدرضا حسینی با او به‌عقیده موعود بنیادی‌فر، داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال باشد. همین صحنه آغاز جنجال‌های انتهای بازی بود که با درگیری‌ها و درنهایت اخراج اریک بانیاما از گل‌گهر همراه بود. درنهایت بنیادی‌فر روی تصمیمش برای پنالتی پافشاری کرد و این کوین یامگا بود که در دقیقه 13+90 و درحالی‌که کشمکش‌ها و دعواها به‌پایان رسیده بود، گل برتری استقلال را زد تا این تیم با 43امتیاز خود را در دو امتیازی پرسپولیس و رده سوم جدول حفظ کند. 
گل‌گهر نیز بار دیگر نشان داد که در تقابل با تیم‌های مدعی همچنان ضعف دارد و امیر قلعه‌نویی با شکست در این بازی مجددا در یک مسابقه بزرگ ناموفق ماند تا تردیدها درباره اینکه او گزینه مناسبی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود، بیشتر شود. تیم او با وجود خریدهای پرتعداد و امکانات خوبی که در اختیارش قرار داده شده با 37 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و با توجه به اینکه فاصله‌اش با سپاهان صدرنشین به 9 امتیاز افزایش یافته، بعید است در 8 هفته باقی‌مانده از لیگ شانسی برای قهرمانی داشته باشد. 
هر سه‌ دیدار دیگر روز گذشته نیز با تساوی به‌پایان رسید تا استقلال تنها برنده روز دوم این هفته از لیگ لقب بگیرد. در کرمان، مس که در جمع تیم‌های پایین جدولی قرار دارد برابر فولاد به تساوی یک – یک رسید تا دومین حضور منصوریان روی نیمکت تیم خوزستانی با تساوی همراه باشد. ملوان نیز در خانه برابر آلومینیوم اراک به همین نتیجه دست یافت و نفت مسجدسلیمان هم درحالی‌که در خانه با دو گل از نساجی پیش بود، درنهایت به تساوی 2-2 رسید تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود. 

مرتبط ها