کد خبر: 78425

کیانوش رحمتی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: حواشی مدیریتی بالاخره تاثیرش را گذاشت

هوادار استقلال روزبه‌روز از پرونده استراماچونی ناامیدتر می‌شود!

جای ساپینتو کنار خط خالی بود دوباره شرایط برای رسیدن به صدر سخت شد

تیم فوتبال استقلال در‌حالی‌که بهترین فرصت را داشت تا با برتری مقابل نساجی قائمشهر خود را یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک کرده و به روزهای آینده امیدوار بماند با یک تساوی بدموقع خارج از خانه از هدف خود دور شده و حالا در دیدارهای سخت‌تر در هفته‌های بعدی باید این خواسته خود را جامه عمل بپوشاند.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم فوتبال استقلال در‌حالی‌که بهترین فرصت را داشت تا با برتری مقابل نساجی قائمشهر خود را یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک کرده و به روزهای آینده امیدوار بماند با یک تساوی بدموقع خارج از خانه از هدف خود دور شده و حالا در دیدارهای سخت‌تر در هفته‌های بعدی باید این خواسته خود را جامه عمل بپوشاند. نکته قابل توجه اینکه هر‌اندازه استقلالی‌ها در داخل زمین با یک بازی روان و تماشاگر پسند هواداران خود را به وجد می‌آورند، به‌قول پیشکسوت این باشگاه عملکرد مدیران این باشگاه و حواشی اخیر مالی به‌وجود آمده باعث شده است تا آبی‌ها روزبه‌روز نگران‌تر و ناامید‌تر از قبل باشند تا جایی که به‌قول کیانوش رحمتی ‌به‌نظر می‌رسد تاثیر این حواشی مدیریتی در بازی با نساجی کارساز شده و باعث شد تا شاگردان ساپینتو در این دیدار به آنچه می‌خواستند، نرسند‌. 
بر همین اساس گفت‌وگوی رحمتی با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از بازی با نساجی و تساوی مقابل این تیم آغاز کنیم. 
بازی خوبی بود. به‌نظرم نساجی هم تیم خوب و قابل احترامی است، اما در هر صورت به‌نظرم استقلال در هر‌دو‌نیمه موقعیت‌های خوب گلزنی داشت که متاسفانه نتوانست از آنها بهره لازم را ببرد و به‌راحتی از این موقعیت‌ها گذشت. تیم در‌حالی‌که می‌توانست 3 امتیاز را به‌راحتی در این دیدار به‌دست بیاورد به تساوی بدموقعی رسید که این موضوع باعث شد تا شرایط برای رسیدن به صدر جدول سخت‌تر شود. 
به‌نظر احساس می‌شد استقلالی‌ها به‌خاطر بردهای پیاپی در این دیدار با کمی اعتمادبه‌نفس کاذب به میدان آمده و فرصت‌های خوبی را به‌ویژه در نیمه‌اول از دست دادند. 
به‌هر‌حال این وظیفه سرمربی تیم است که تیمش را آماده هربازی کند. به‌نظرم بعد از گلی که ارسلان زد و با یک گل پیش افتاد اگر استقلال می‌توانست شرایط آرامش و ثبات را در تیمش حاکم کند و تمرکز کافی روی بازی داشته باشد حتی می‌توانست به گل دوم هم برسد و دلیلی نداشت که عقب بنشیند. اگر این عقب‌نشینی به‌خاطر فشار نساجی بود شاید می‌شد حق را به استقلال داد، اما در این حالت خیر و من فکر می‌کنم تیم می‌توانست کارش را به نحو احسن به سرانجام برساند. 

چه عوامل دیگری باعث شد 3 امتیاز از کف استقلال بپرد؟
از عوامل اصلی، نبودن سرمربی کنار خط بود که قطعا می‌تواند در نتیجه به‌دست آمده تاثیرگذار باشد به‌ویژه در این بازی که تماشاگر حضور داشت. به‌هر‌حال شرایط و جو استادیوم ‌طوری بود که حضور ساپینتو روی نیمکت و کنار خط می‌توانست به تیم کمک کند. از طرف دیگر مسائل حاشیه‌ای که در این مدت گریبانگیر تیم استقلال شده و باعث شده است تا تمرکز از روی مسائل فنی برداشته شود تا حدودی اثرگذار شده و باعث شد تا با تساوی از زمین خارج شویم. 

منظورتان از مسائل حاشیه‌ای چیست؟
همین مسائل مدیریتی و مالی که به‌خاطر پرونده استراماچونی ایجاد شده است. من فکر می‌کنم راهکارهایی که اندیشیده شده دردی را دوا نمی‌کند. این در‌حالی است که هواداران استقلال هر‌روز که از خواب بیدار می‌شوند نسبت به این مشکل و سایر مسائل دیگر عصبی‌تر و ناامیدتر شده و همین کار را سخت کرده است. به‌هر‌حال فکر می‌کنم وقتی چنین مشکلاتی در رسانه‌ها عنوان می‌شود باید بنشینیم و راهکارهایی را پیدا کنیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم. اگر این پول را هرچه سریع‌تر ندهند فاجعه در راه است و باید هرچه سریع‌تر تدابیری را در این باره اندیشید تا تبعات بدتری گریبانگیر استقلال و هوادارانش نشود. 

مهدی قایدی در این دیدار چرا تا این اندازه عقب بازی می‌کرد؟
در یک‌سری از صحنه‌ها به‌خصوص بعد از اینکه تیم جلو افتاد عقب می‌آمد تا به کار دفاعی تیم کمک کند. ضمن اینکه بازی بیرون از خانه بود و چون تیم یک بر صفر پیش بود عقب‌تر می‌آمد تا بتواند به سلمانی و خط دفاعی کمک کند تا فضای حمله حریف را پر کند. 

چرا سجاد شهباززاده نشانی از روزهای خوب قبل ندارد؟
بازی فوتبال است و اصلا این‌طور نیست که نسبت به یک بازی یا چند دقیقه بازی یک بازیکن را مورد قضاوت قرار داد و اصلا این‌طور نیست که می‌گویید. سجاد امسال به‌خاطر تراکم بازیکنانی که در خط حمله استقلال حضور دارند کمتر به وی بازی رسیده است، با این حال او بازیکن خوبی است و مطمئنم که به‌زودی دوباره به شرایط خوب گذشته بر‌می‌گردد. در‌هر‌صورت طبیعی است در بازی‌های بیرون از خانه اگر تیمی می‌خواهد بازی را ببرد باید از کمترین موقعیت‌های خود به نحو احسن استفاده کند. 

با توجه به اینکه سپاهان هم در اراک برابر آلومینیوم متوقف شد، به‌نظر می‌رسد بهترین موقعیت برای صدرنشینی در هفته‌های بعدی از دست رفته باشد. 
بله، کاملا درست است. اما به‌هر‌حال وقتی تیمی مدام می‌برد، تساوی خارج از خانه نتیجه بدی محسوب نمی‌شود. اگر مشکلات مالی و مدیریتی را فاکتور بگیریم، در کل استقلال در شرایط خوبی به‌سر می‌برد و از لحاظ فنی اصلا این شرایط بد نیست. با نتایجی که در هفته‌های گذشته به‌دست آمد و بازی مقابل نساجی، استقلال موقعیت بدی ندارد ضمن اینکه در همین بازی دیروز این تیم فرصت این را هم داشت که از خانه حریف با دست پر خارج شود. با همه این تفاسیر استقلال در این دیدار برای بردن زود قانع شد و نتوانستند فشاری که باید برای گل دوم بیاورند را در زمین به نمایش بگذارند. امیدوارم کادرفنی استقلال بنشیند و نقاط ضعف خود را پیدا کند تا در بازی‌های آینده و هفته‌های بعدی با کاور کردن آنها به میدان برود، چون اگر بخواهد در بازی‌های بعدی 3 امتیاز را کسب کند مطمئنا کار برایش به‌منظور کسب عنوان قهرمانی سخت و سخت‌تر می‌شود. 

به‌عنوان دستیار سابق جواد نکونام در فولاد، درخصوص نتایج اخیر این تیم در آسیا و رفتار جواد نکونام صحبتی ندارید؟
چون من امسال با فولاد نبودم درخصوص این تیم و سایر مسائل مرتبط با فولاد هیچ صحبتی ندارم. 

صحبت دیگری می‌ماند؟
صحبت که زیاد است. وقتی فوتبال ما خیلی ورزشی دنبال نمی‌شود و مدیر ندارد و مشکلات زیادی دارد مطمئنا صحبت هم درباره‌اش زیاد مطرح می‌شود که ان‌شاءالله به وقتش درباره خیلی مسائل صحبت خواهم کرد. درباره استقلال هم معتقدم اگر مشکلات و حواشی مدیریتی اجازه بدهد با توجه به شرایط فنی خوبی که تیم دارد می‌توان به روزهای آینده برای موفقیت امیدوار بود. فعلا تیم دارد نتیجه می‌گیرد و جای نقدی نمی‌ماند و نقد برای روزی است که تیم نتیجه نمی‌گیرد که در این خصوص می‌توان به‌صورت مفصل انتقاد و صحبت کرد‌.

مرتبط ها