کد خبر: 78353

درباره یک تجمع نابجا که امروز مقابل مجلس برگزار شد

ساعاتی پیش جمعی از بانوان در اعتراض به آنچه وضعیت نابهنجار حجاب در جامعه می‌دانستند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

ساعاتی پیش جمعی از بانوان در اعتراض به آنچه وضعیت نابهنجار حجاب در جامعه می‌دانستند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در اینکه موضوع این تجمع تا چند اندازه راست یا ناراست است می‌توان در مطلبی جداگانه به آن پرداخت حالا اما از منظر رسانه‌ای جای این پرسش است که این تجمع تا چه حد در هدف خود موفق خواهد بود؟

پاسخ این پرسش خیلی سخت و پیچیده نیست کافی است کمی در مکالمه‌های امروز مردم در تاکسی و خیابان و کوچه و بازار نگاهی کنیم تا معلوم شود یه انتخاب نادرست تا چه اندازه می تواند به موضوعی علیه خود تبدیل شود. در حالی که دلار نزدیک به 60 هزار تومانی با پژواک گسترده‌ای افکار عمومی را درگیر خود کرده، آیا بهتر نبود که جماعتی که درست یا نادرست عامل وضع موجود شناخته می‌شود بجای اعتراض به وضعیت سرسام آور دلار، نقطه عزیمت خود را در جایی تعریف می‌کند که بی‌ربط ترین انتخاب ممکن است.

حتی اگر وضعیت عجیب و غریب دلار امروزیی و فردایی را در نظر نگیریم و کمی ذهن‌مان را در اتفاقات یکی دو ماه گذشته مرور کنیم هم برگزاری چنین اجتماعاتی، تشدید وضعیت دوقطبی است که بیش از هر کس دیگری جریان‌های ضدایرانی از آب گل‌آلود آن سود می‌برند؟

آیا رخدادهای این مدت کافی نیست؟ آیا بی‌منطق نمایی از جامعه ایمانی کافی نیست؟ آیا اساسا اثرات و بازتاب این اقدام را در رسانه‌ها هم دنبال می‌کنید؟ چه نمره‌ای به خودتان می‌دهید؟

مرتبط ها