کد خبر: 78346

8 اسفند ماه؛

اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت برگزار می‌شود

حسین نقی پور، خبرنگار: امروز نشست خبری اولین یادواره شهدای رسانه مقاومت با حضور حمیدرضا طباطبایی، مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و دبیر این یادواره در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده تهران برگزار شد. 
در ابتدای این نشست، طباطبایی با تاکید بر اینکه اولین دوره از یادواره شهدای رسانه مقاومت با عنوان «راویان مقاومت»  با همکاری بنیاد شهید، اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای سالامی و رسانه ملی برگزار خواهد شد، گفت: این یادواره دوشنبه هفته جاری برگزار می شود و در آن ۱۴۰ خانواده شهید رسانه‌های کشورهای محورهای مقاومت و ۲۰۰ خانواده شهید رسانه‌های ایران اسلامی با هدف بزرگداشت مقام شهدای رسانه حضور خواهند داشت.
دبیر یادواره راویان مقاومت به آمار تفکیکی از شهدای هر کشور اشاره و  بیان داشت: از کشورمان  ١٧١ شهید و ١٧ جانباز، از افغانستان ٩٥ شهید و  ٢ جانباز، از سوریه 54 شهید و یک جانباز، از عراق 36 شهید و 76 جانباز، از فلسطین 45 شهید و از لبنان و یمن هم به ترتیب 17 و 18 شهید شناسایی شده اند که خانواده هایشان را در این یادواره خواهیم داشت.
او اظهار داشت:  29 مدیرمسئول رسانه ای از محور مقاومت از جمله وزیر فرهنگ عراق و معاون اول شورای اتحادیه رادیو تلویزیون های ترکیه و مسئولینی از شورای عالی اتحادیه‌های رسانه‌ای سوریه، مسئول کمیسیون اعلی مجلس، مسئول رسانه‌ای حزب‌الله، وزیر بنیاد افغانستان هم در این دوره از یادواره شرکت می کنند.
طباطبایی با بیان اینکه از  رئیس شبکه الجزیره قطر نیز برای حضور در این یادواره دعوت شده اما حضور او هنوز قطعی نشده است، بیان داشت: از دیگر رسانه های حاضر در این مراسم باید به  نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی، شبکه تمدن افغانستان، شبکه فلسطین الیوم ، شبکه المسیره یمن، المنار لبنان، رادیو صوت الاقصی فلسطین. و... اشاره کرد.
دبیر یادواره روایان مقاومت اظهار داشت: در این یادواره نیز تفاهم نامه فرهنگی با محور مقاومت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای شرکت کننده، منعتقد می شود. با توجه به اینکه جایگاه شهادت و شهید در اسلام و مکتب شیعه مشخص است،  اگر بتوانیم به صورت حرفه ای به این مقوله بپردازیم، قطعا آثارش در رشد محور مقاومت خودش را نشان می دهد.