کد خبر: 77928

تلویزیون تغییر مسیر می‌دهد؟

تلویزیون دیروز در پوشش راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن با اقشار متنوع مردم گفت‌وگو می‌کرد و در خلال این مصاحبه‌ها سراغ چهره‌هایی هم رفت که کمتر در قاب صداوسیما دیده‌ایم.

محمد رضایتی:تلویزیون دیروز در پوشش راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن با اقشار متنوع مردم گفت‌وگو می‌کرد و در خلال این مصاحبه‌ها سراغ چهره‌هایی هم رفت که کمتر در قاب صداوسیما دیده‌ایم.

آیا باید منتظر یک تغییر رویکرد باشیم؟ آیا تلویزیون تنوع و تکثر اجتماعی را پذیرفته است؟ یا این دست مصاحبه‌ها و به رسمیت شناختن طیف‌های مختلف اجتماعی مانند گذشته فقط در روز ۲۲ بهمن و روز رای‌گیری اتفاق می‌افتد؟

قصد نداریم با نگاه بدبینانه به ماجرا نگاه کنیم و امید داریم که این رویکرد مثبت ادامه داشته باشد اما حق بدهید وقتی حتی در مدت اخیر هم برخی برنامه‌های سیما در همان ریل گذشته حرکت می‌کند، فکر کنیم که این قبیل مصاحبه‌ها در ادامه رویه تنوع‌سازی در روز ۲۲ بهمن باشد. نمونه‌هایش زیاد و ما بارها به آن نقد کرده‌ایم؛ اظهارات و برنامه‌هایی که خروجی‌اش افزایش گسل‌های اجتماعی و تشدید دوقطبی بوده و نادیده‌انگاری طیف‌های مختلف جامعه بوده است.

این حرف به این معنی نیست که در راهپیمایی دیروز تنوع اجتماعی نبوده اتفاقا آنچه دیروز مردم رقم زدند همان نمایش وحدت و یکپارچگی آحاد مردمی حول پرچم ایران بود و دستگاه حکمرانی باید با دریافت پیام آن برای اصلاح برخی رویه‌های غلط گذشته اقدام کند.

حالا باید یکبار دیگر بپرسیم تلویزیون تغییر مسیر می‌دهد؟ 

مرتبط ها