کد خبر: 77422

نصرالله عبداللهی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: فتح‌الله‌زاده وارد است و الان با ساپینتو قطع همکاری نمی‌کند

چه ایرادی دارد سرمربی با رفتارهایش به استقلال ‌انگیزه بدهد؟!

اعضای پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس دوشنبه‌شب دور هم جمع شدند و درحالی‌که نفرات مشهور نیز در این بین حضور داشتند، ساعاتی را با یکدیگر گذراندند.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:اعضای پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس دوشنبه‌شب دور هم جمع شدند و درحالی‌که نفرات مشهور نیز در این بین حضور داشتند، ساعاتی را با یکدیگر گذراندند. این درحالی است که اعضای شرکت پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، در این نشست تصمیم گرفتند که همکاری نزدیک خود را از این پس ادامه دهند و حتی ممکن است این همکاری منجر به تشکل جدید بازیکنان سابق سرخابی شود. علی پروین و حسن روشن دو چهره مشهوری بودند که در این نشست حضور یافتند و همچنین نفراتی چون جهانگیر کوثری، فرشاد پیوس، حمید استیلی، نصرالله عبداللهی و... نیز درحالی در این میهمانی حاضر شدند که اسطوره پرسپولیسی‌ها یعنی علی پروین، میزبانی این نشست را برعهده داشت. در گام نخست قرار بر این شد که دیدار خیریه بزرگی برگزار شود و عواید آن به کودکان سرطانی اختصاص یابد و پس از آن نیز به نظر می‌رسد این همکاری نزدیک به اشکال دیگر ادامه یابد. در این خصوص نصرالله عبداللهی دقایقی با خبرنگار «فرهیختگان» به گفت‌وگو پرداخت که متن آن را در زیر می‌خوانید.

به نظر می‌رسد اتفاق خیلی خوبی را با پیشکسوتان پرسپولیس رقم زدید تا جایی که قرار است به‌صورت مشترک برای کودکان سرطانی اقدامات خداپسندانه‌ای را انجام بدهید. 
بله درست است. بیشتر بچه‌های قدیمی از استقلال و پرسپولیس بودند و دورهمی خاطره‌انگیز و بسیار خوبی بود. ما هم خوشحال شدیم که پس از مدت‌ها رفقای قدیمی را از نزدیک ملاقات کردیم. 

به جز مباحث خیریه، دیگر چه مسائلی مطرح شد؟
همان‌طور که می‌دانید قرار است سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران آنها تعلق بگیرد که در همین راستا مقرر شد تا شرکتی را به ثبت برسانیم تا از این طریق بخشی از این سهام نیز به پیشکسوتان سرخابی برسد. قرار بود در گذشته در این زمینه کارهایی بشود که متاسفانه هیچ اقدامی تا امروز صورت نگرفته و مقرر شد تا در این خصوص خودمان کارهایی را بکنیم. 

هنوز هم وقتی دوستان را می‌بینید برای یکدیگر کری می‌خوانید؟
نه این حرف‌ها دیگر مطرح نیست. ما رفقای قدیمی هم هستیم و همان زمان هم برای یکدیگر کری نمی‌خواندیم. کری‌خوانی برای هواداران است و ما وقتی دور هم جمع می‌شویم بیشتر یاد خاطرات قدیم می‌افتیم و با یکدیگر خاطره‌بازی می‌کنیم. در هر صورت سال‌ها از دوران بازیگری و حتی مربیگری ما سپری شده و از آن سال‌ها فقط یاد و خاطراتش باقی مانده است در غیر این صورت از همان زمان هم ما با یکدیگر کری نداشتیم و هیچ وقت از این کارها نمی‌کردیم. 

فوتبال روز ایران و شرایط استقلال را دنبال می‌کنید؟
دوست ندارم در این خصوص خیلی صحبت کرده و به جزئیات ورود کنم ضمن اینکه چند وقتی نبودم و اصلا بازی‌ها را ندیدم و هیچ خبر خاصی ندارم. حتی بازی اخیر استقلال مقابل سپاهان و شکستی که متحمل شد را هم ندیدم. 

بحث کم‌کاری در فوتبال را اصولا قبول دارید؟
از آنجایی که نبودم و از چیزی خبری ندارم درست نیست صحبتی هم داشته باشم چراکه در این صورت ممکن است حرفی بزنم که بعدا تبعاتی را به همراه داشته باشد. 

قبول دارید امسال کار برای بازگشت استقلال به جدول رقابت‌ها و جمع مدعیان سخت شده است؟
ان‌شاءالله درست می‌شود. کار نشد ندارد. فتح‌الله‌زاده وارد است و این کار می‌تواند به تیم کمک کند. مربیان هم با تدابیرشان و بازیکنان هم با تلاش‌شان می‌توانند این مهم را محقق کنند. 

درباره ساپینتو و رفتارهای هیجانی و توام با عصبانیتش چه صحبتی دارید؟
هر کسی یک اخلاقی دارد دیگر. این که او به این وسیله بتواند به تیم انرژی و‌ انگیزه لازم را بدهد واقعا چه اشکالی دارد؟ اگر قرار است این کار را بکند به نظر من هم اشکالی ندارد. 

به هر صورت صحبت از برکناری او بود. با این وضعیت پس شما هم از ابقای او راضی هستید؟
این کارها درست نیست و در این مقطع از فصل اصلا نباید به آنها فکر کرد. ضمن اینکه مدیرعامل فعلی باشگاه نیز وارد و این کاره است و مطمئنا دست به چنین کارهایی نخواهد زد. 

صحبت پایانی؟
امیدوارم استقلال امسال هم در ادامه راه موفق باشد و بتواند با نتایجی که کسب می‌کند باز هم دل هوادارانش را شاد کند.

مرتبط ها