کد خبر: 77331

تداوم حاشیه‌های یک انتخابات پرحرف‌وحدیث

عدم امضای حکم رئیس قانونی و مسئولیت جدید کاندیدای بازنده

مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش دوشنبه 12 دی‌ماه در سالن استاد فارسی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد و درنهایت و پس از حواشی بسیار امیر عزیزی‌پور در یک انتخابات پرحرف‌وحدیث در دور دوم و در رقابت با پیروز هاشمی ارس با کسب 34 رای در مقابل 16 رای ماخوذه به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون اسکواش انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش دوشنبه 12 دی‌ماه در سالن استاد فارسی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد و درنهایت و پس از حواشی بسیار امیر عزیزی‌پور در یک انتخابات پرحرف‌وحدیث در دور دوم و در رقابت با پیروز هاشمی ارس با کسب 34 رای در مقابل 16 رای ماخوذه به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون اسکواش انتخاب شد. مجمعی که در ابتدا قرار بود 14 آذرماه برگزار شود، اما دقایقی پیش از برگزاری مجمع سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در اتفاق عجیبی از عدم تایید صلاحیت امیر عزیزی‌پور خبر داد؛ اتفاقی که با واکنش 21 نفر از اعضای مجمع همراه شد و آنها در اعتراض به این اتفاق تصمیم به ترک مجمع گرفتند تا مجمع انتخاباتی این فدراسیون از رسمیت بیفتد.
این اتفاق عجیب درحالی رقم خورد که 12 روز پیش از برگزاری مجمع نخست، مجید جلیلی‌قاضی‌زاده، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش از تایید صلاحیت امیر عزیزی‌پور، بابک فقیر و پیروز هاشمی ارس برای حضور در انتخابات خبر داده بود و اعلام یک‌باره عدم تایید صلاحیت عزیزی‌پور شبهات بسیاری را به دنبال داشت. اینکه کاندیدایی که از شانس بسیاری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است یک‌باره و در روز مجمع از حضور در انتخابات منع می‌شود، در هر شرایط باعث ایجاد سوالات بسیاری خواهد شد. برخی بر این باور بودند که مسئولان وزارت ورزش با توجه به اینکه در روز مجمع متوجه شدند که کاندیدای مورد تایید آنها از آرای لازم و کافی  برای ریاست برخوردار نیست، تنها راه را در عدم تایید صلاحیت رقیب او که از شانسی بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار می‌بینند تا شاید این‌گونه رقیب از میدان به در شود. موضوعی که البته با اعتراض اعضا در ترک مجمع و پیگیری‌های قانونی امیر عزیزی‌پور درنهایت منجر شد که انتخابات این فدراسیون پس از 28 روز سرانجام برگزار شود. این بار پیش‌بینی‌ها به حقیقت تبدیل شده و عزیزی‌پور با کسب آرای بیشتر در مقابل هاشمی ارس به‌عنوان رئیس فدراسیون اسکواش انتخاب شود و وزارت ورزش و جوانان نیز چاره‌ای پذیرش این موضوع نداشته باشد.
با پایان مجمع پیش‌بینی می‌شد که حاشیه فدراسیون اسکواش سرانجام پایان بیابد و روند کاری این فدراسیون با انتخاب رئیس قانونی به روال عادی بازگردد. موضوعی که اما با عدم امضای حکم ریاست عزیزی‌پور بعد از حدود تقریبا 20 روز به واقعیت تبدیل نشده است  تا به‌نظر برسد که همچنان مسئولان وزارت ورزش با ریاست کاندیدایی که نظر مساعد روی او نداشتند کنار نیامده باشند و امضای حکم او را به‌تاخیر بیندازند.
اتفاق جالب اما اینجاست که برخلاف کاندیدای پیروز انتخابات که هنوز موفق به امضای حکم قانونی خود نشده است، کاندیدای بازنده پس از فراغت از انتخابات، در روزهای گذشته در حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان به یک مسئولیت جدید دیگر انتصاب یافته است. حمید سجادی درحالی‌که هنوز فرصتی برای قانونی کردن ریاست فدراسیون اسکواش پیدا نکرده‌ اما روز چهارشنبه 28 دی‌ماه طی حکمی حسین شهریاری را به‌عنوان سرپرست صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران منصوب و در ادامه پیروز هاشمی ارس را به‌عنوان عضو موظف هیات‌رئیسه این صندوق انتخاب کردند تا به نظر برسد که شایعات مطرح‌شده درمورد انتخابات اسکواش چندان نیز بی‌اساس نبوده است. همواره و در تمام مدت مسئولیت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و در انتخابات فدراسیون‌های مختلف، وزارت ورزش از بی‌طرفی در انتخابات و عدم داشتن کاندیدا صحبت کرده است اما با فرض درستی این ادعاها، اتفاقات اخیر در فدراسیون اسکواش خلاف این موضوع را نشان می‌‌دهد و طبیعتا در این شرایط بیش از هر چیزی جایگاه وزارت ورزش به‌عنوان متولی ورزش کشور زیرسوال خواهد رفت.
طبیعتا وقتی انتخابات یک فدراسیون با این همه هیاهو و حاشیه همراه می‌شود و متولی ورزش کشور زیر بار شایعات قرار می‌گیرد، توقع می‌رود که با اتخاذ تصمیماتی واضح و روشن از تداوم این شایعات جلوگیری شود، نه اینکه حکم ریاست قانونی فدراسیون امضا نشود و در طرف مقابل کاندیدای بازنده که ادعای حمایت او نیز وجود داشته از سوی وزیر ورزش در یک مسئولیت جدید قرار بگیرد. موضوعاتی که اگر وزارت ورزش و جوانان واکنش درستی به آنها نداشته باشند در آینده بیش ‌از پیش جایگاه آنها را زیر سوال خواهد برد.

مرتبط ها