کد خبر: 77275

تمجید هلندی‌ها از عملکرد وینگر ایرانی

جهانبخش به اوج برگشته است

در هفته‌های اخیر شایعات مختلفی درباره احتمال انتقال علیرضا جهانبخش از فاینورد به باشگاهی جدید به گوش می‌رسید، اما این وینگر ایرانی در دو دیدار اخیر تیمش نمایش خوبی داشته و همین موضوع باعث شده تا تردیدهایی درباره احتمال حضورش در لیگی مثل یونان ایجاد شود.

در هفته‌های اخیر شایعات مختلفی درباره احتمال انتقال علیرضا جهانبخش از فاینورد به باشگاهی جدید به گوش می‌رسید، اما این وینگر ایرانی در دو دیدار اخیر تیمش نمایش خوبی داشته و همین موضوع باعث شده تا تردیدهایی درباره احتمال حضورش در لیگی مثل یونان ایجاد شود. سایت «فاینورد فنز» با اشاره این اتفاق می‌نویسد: «فاینورد در آخرین دیدار خود در لیگ هلند با سه گل خرونینخن را شکست داد تا شرایطش برای ادامه فصل بهتر شود.» مارتین کرابندام، خبرنگار هلندی در واکنش به این نتیجه می‌گوید: «بازی خوبی را از فاینورد شاهد بودیم و آرنه اسلات توانست تیمش را به یک پیروزی خوب برساند. یکی از نکات مثبت این بازی نمایش خوب علیرضا جهانبخش بود که برای دومین بازی متوالی در برد تیمش نقش داشت و توانست یکی از ستاره‌های زمین لقب بگیرد. اسلات حالا از وینگرهایش بهتر بازی می‌گیرد. با بررسی آمار مسابقه به این نتیجه می‌رسیم که جهانبخش در همه زمینه‌ها نمره قبولی گرفته و آمارش بسیار خوب بوده است. او نه‌تنها برای گل‌زنی و گل‌سازی تلاش زیادی داشت بلکه در کارهای دفاعی هم موفق عمل کرد.»
سایت ساکرنیوز هلند نیز در بخشی از گزارش خود از این مسابقه با تمجید از شماره 7 فاینورد آورده است: «جهانبخش در دیدار با خرونینخن یکی از خوب‌های تیمش بود و به‌نظر می‌رسد به روزهای اوجش برگشته است. آمار او در شوت به دروازه حریف تقریبا از همه بازیکنان زمین بیشتر بود و البته درنهایت نتوانست گلی به ثمر برساند، اما 7‌بار برای فروریختن دروازه حریف تلاش کرد. البته جهانبخش هنوز به‌دنبال آن است تا عنوان خرید بد را از کنار نامش پاک کند و نشان دهد می‌تواند در رساندن تیمش به سطحی بالاتر نقشی مهم ایفا کند. البته شاید نباید این بازیکن ایرانی را در افول اخیرش مقصر اصلی دانست. او در زمان بازی برای آلکمار همیشه به‌دنبال فرصتی برای گلزنی بود. در این تیم جهانبخش فضای بیشتری نسبت به فاینورد در اختیار داشت و نگرش و دیدگاه مربیان دو تیم نسبت به بازی او کاملا متفاوت است. در فاینورد او بیشتر با رقبایی روبه‌رو است که خط دفاعی فشرده و نزدیکی دارند و همانند زمان بازی‌اش در برایتون انگلیس فضای زیادی برای حرکات پا به توپ به او نمی‌دهند. این مهم‌ترین علت این موضوع است که او را بیشتر درحالی‌که دست‌هایش را داخل موهایش کرده و حسرت می‌خورد می‌بینیم تا اینکه دست‌هایش را به آسمان برده و مشغول شادی است.»

مرتبط ها