کد خبر: 77124

با معرفی برگزیدگان

پرونده سیزدهمین دوره جشنواره عمار بسته شد

حسین نقی‌پور، خبرنگار: جشنواره مردمی عمار 22 دی ماه در سالن شهید عجمیان سینما فلسطین با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، محسن برمهانی، معاون سیما و جمال شورجه کارگردان کشور به کار خود پایان داد تا به ترتیب پرونده سیزدهمین دوره از این جشنواره هم بسته شود. در این مراسم که آیین پاسداشت جمال شورجه هم بخشی از آن بود، خزاعی درباره کارگردان باسابقه کشور گفت: او، جمال سینمای ایران و انقلاب به شمار می رود و از اینکه زمانی شاگرد او بوده ام، افتخار می کنم.

 او در بخش دیگری از صحبت های کوتاه اش گفت:  جشنواره عمار در طول این سال هم کاردسازی کرده و هم توانسته در این حوزه جریان سازی داشته باشد و این اتفاق مهمی است.

در ادامه جمال شورجه نیز که جایزه ویژه چفیه شهیدان خالقی پور را دریافت کرده بود، با تاکیدبر اینکه عماریون توانستند نهال کوچکی را بکارند که البته امروز این نهال به درخت تنومندی تبدیل شده است، گفت: 45 سال پیش زمانی که دانشجو بودیم، رهبری به ما گفتند، ایده ای را انتخاب کنید که ایده خوبی باشد و هر چه هم آن را صیقل دهید، باز هم باطن ارزشمندی داشته باشد. 

همچنین سهیل اسعد دبیر این دوره از جشنواره هم به ویژگی های نادر طالب زاده اشاره کرد و گفت: حرکت او، همیشه با بصیرت همراه بوده و از قدرت جذب و جاذبه برخوردار بود. در حقیقت او هنر انتخاب فصل مشترک میان قشرهای مختلف را داشت و به همین دلیل شاهد آن بودیم که افراد با ایدئولوژی های مختلف به مکتب او جذب می شدند. 

گفتنی است، در پایان این مراسم نیز برگزیدگان بخش های مختلف این دوره جشنواره معرفی و تقدیر شدند. 

مرتبط ها