کد خبر: 77106

اولدترافورد میزبان حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر

جدال جذاب اندیشه‌های تن‌هاگ و پپ

دربی 189 منچستر عصر امروز در ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد تا دو تیم آبی و قرمز این شهر در دیداری حساس و مهم در لیگ برتر جزیره رودرروی هم قرار گیرند. سیتیزن‌ها برخلاف سال‌های اخیر این مقطع از فصل صدرنشین نیستند.

دربی 189 منچستر عصر امروز در ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد تا دو تیم آبی و قرمز این شهر در دیداری حساس و مهم در لیگ برتر جزیره رودرروی هم قرار گیرند. سیتیزن‌ها برخلاف سال‌های اخیر این مقطع از فصل صدرنشین نیستند و حتی فاصله‌ای 5 امتیازی با آرسنال صدرنشین دارند که در دوران حضور گواردیولا در این تیم چندان سابقه نداشته است. شیاطین سرخ هم برای جبران شکست تحقیرآمیز 6 بر 3 دور رفت در ورزشگاه اتحاد و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول به‌دنبال برتری در این دیدار خانگی هستند.
همان شکست تلخ باعث شد تا اریک تن‌هاگ دست به تغییراتی در ترکیب تیمش بزند و از همان زمان روند صعودی تیمش آغاز شد. شاید مهم‌ترین تصمیم او کنار گذاشتن کریس رونالدو از تیم بود که باعث شد تا حواشی در یونایتد تا حد زیادی کمتر شود و حالا در غیاب این ستاره پرتغالی، تیم در فرمی ایده‌آل قرار داشته و رقبایش را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی‌دارد. تیم مرد هلندی در 18 بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها تنها یک باخت (3 بر یک برابر استون‌ویلا) داشته است و پس از وقفه مسابقات به‌دلیل جام‌جهانی، هر 6 بازی خود را با برد پشت‌سر گذاشته است تا با روحیه‌ای عالی خود را برای رویارویی با این همشهری متمول و پرستاره آماده کند. آخرین برد قرمزها سه‌شنبه‌شب و در مصاف با چارلتون در یک‌چهارم نهایی جام اتحادیه رقم خورد که با درخشش دوباره مارکوس رشفورد به این موفقیت دست یافتند. فرم خوب این مهاجم ملی‌پوش نقطه قوت یونایتد در دیدارهای اخیرش بوده و در این شرایط مدافعان سیتی کار سختی برای مهار او در پیش دارند. تن‌هاگ در 27 بازی ابتدایی خود 20 برد به‌دست آورده تا در تاریخ باشگاه به نخستین مربی‌ای تبدیل شود که در این زمان کم به این رکورد جالب توجه دست یافته است. آنها با یک بازی کمتر نسبت به نیوکاسل در رتبه چهارم جدول قرار دارند و برتری در این دیدار می‌تواند گام بلندی برای شیاطین سرخ در رسیدن به رتبه دوم جدول باشد.
در سوی دیگر میدان، آبی‌ها که پس از برتری 4 بر صفر برابر چلسی در جام‌حذفی به‌نظر می‌رسد کار نه‌چندان دشواری برابر ساوتهمپتون در جام اتحادیه داشته باشد، اما در اتفاقی غیرمنتظره آنها بازی را 2 بر صفر به این حریف نه‌چندان قدرتمند باختند و نخستین جام فصل را از دست دادند. شاگردان گواردیولا در این بازی شایسته باخت بودند چون برای نخستین‌بار در 275 بازی اخیر خود در رقابت‌های مختلف هیچ شوت در چهارچوبی در این دیدار نداشتند تا پپ برای نخستین‌بار در یک‌چهارم نهایی یک جام داخلی با حذف تیمش مواجه شود. سیتی پس از چند سال جدال با لیورپول برای قهرمانی، این فصل رقیب جدیدی را در صدر جدول در رقابت با خود می‌بیند و برای پر کردن فاصله 5 امتیازی با توپچی‌ها و تیمی که دستیار سابقش ساخته به برتری در بازی امروز نیاز مبرم دارد. بدون تردید امید اصلی او در این مسابقه به ساق‌های ارلینگ هالند خواهد بود که در بازی رفت هم نمایشی عالی داشت و همچنان در اوج آمادگی قرار دارد.
سیتی دیدارهای سختی را در هفته‌های آتی پیش رو دارد و علاوه‌بر یونایتد دو بازی سخت هم با تاتنهام و آرسنال در پیش دارد که تا حد زیادی تکلیف قهرمانی آنها در این فصل را مشخص خواهد کرد. 

مرتبط ها