کد خبر: 76924

پیدا کنید پرتغال فروش را!

به نظر می‌رسد که آمریکا و تروئیکای اروپا وسوسه‌ی به جریان انداختن «پلان B» [نقشه دوم] را در سر دارند.

اولیانوف نماینده روسیه در وین گفته که آمریکایی‌ها فروش پهپاد ایران به روسیه را بهانه قرار دادند که مذاکرات را متوقف کنند.

اخیرا او گفته بود درباره مذاکرات توپ در زمین آمریکایی‌هاست. اما این‌طور که بنظر می‌رسد، آمریکا و اروپا وسوسه به جریان انداختن پلان B را در سر دارند.

قبلا در گزارشی گفتیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها راه دیگری جز میزمذاکره ندارند این را هم بورل بارها تاکید کرده که "جایگزینی جز برجام وجود ندارد" اما اینطور که بنظر می‌رسد طرف های مذاکره کننده قصد دارند با تحت فشار قرار دادن ایران امتیازات بیشتری بگیرند، موضوعی که در شرایط ناآرامی‌ در ایران هم اتفاق افتاد و مقامات آمریکایی چندین بار گفتند که تمرکز شان روی شرایط ایران است اما همچنان با واسطه پیام ها را رد و بدل می‌کردند.

البته در حالی که آمریکا ایران را متهم به فروش پهپاد به روسیه می‌کند رتبه اول در کمک نظامی به جنگ اوکراین را دارد در شرایطی که صادرات انرژی روسیه به اروپا کم شده آمریکایی‌ها سرخوش از این اتفاق انرژی خودشان را گران تر به اروپا می‌فروشند، روز گذشته هم اوکراین در خواست آتش بس توسط روسیه را رد کرد  اینطور که مشخص است آمریکایی‌ها بیشتر از هر کشور دیگر از ادامه جنگ اوکراین سود می‌برند هم سلاح‌هایشان را می‌فروشند هم انرژی شان را.

مرتبط ها