کد خبر: 76689

مس به دنبال طلسم‌شکنی مقابل استقلال

ماموریت دشوار منشا برای گلزنی برابر تیم سابقش

مس رفسنجان حریف فردای استقلال تقریبا 10 روز پیش بود که با شوک تغییر مدیریتی مواجه شد و محمد ربیعی نیز در واکنش به برکناری مجید زین‌الدینی و آمدن حسین پورمحمدی تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد. اما مدیرعامل جدید مسی‌ها خیلی زود و برای اینکه تیمش از هم نپاشد با این استعفا مخالفت کرد تا ربیعی به کارش در مس ادامه دهد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:مس رفسنجان حریف فردای استقلال تقریبا 10 روز پیش بود که با شوک تغییر مدیریتی مواجه شد و محمد ربیعی نیز در واکنش به برکناری مجید زین‌الدینی و آمدن حسین پورمحمدی تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد. اما مدیرعامل جدید مسی‌ها خیلی زود و برای اینکه تیمش از هم نپاشد با این استعفا مخالفت کرد تا ربیعی به کارش در مس ادامه دهد. مربی جوان مسی‌ها چهارمین سال است که هدایت این تیم را برعهده دارد و از آنجا که در تمام این دوران با مدیریت قبلی کار کرده بود، به احترام او تصمیم به استعفا گرفته بود. در هر صورت مس در شرایطی فردا به مصاف استقلال می‌رود که به آرامش نسبی رسیده و هفته گذشته البته در بازی خانگی خود مقابل ملوان نتوانست از فرصت‌های گلزنی خود به خوبی استفاده کرده و برنده بازی شود. با توجه به نوع بازی مسی‌ها همیشه تقابل‌های این تیم با استقلال جذاب بوده است. 

ربیعی چطور راضی به بازگشت شد؟
ربیعی ارتباط خیلی خوبی با بازیکنان مس رفسنجان و البته هواداران این تیم دارد و از آنجا که بر تیمش احاطه کامل دارد طبیعی است که مدیرعامل جدید بخواهد با چنین مربی‌ای ادامه دهد. اما ربیعی ترس این را داشت که با برکناری زین‌الدینی خللی در برنامه‌های بلندمدتی که برای تیمش طراحی کرده به‌وجود بیاید. از این‌رو قبل از بازگشت به تمرینات تیمش جلسه‌ای را با مدیرعامل جدید داشت. دراین نشست پورمحمدی به ربیعی اطمینان خاطر داد که حمایت کامل از او و برنامه‌هایش خواهد کرد و هر تغییراتی هم اگر قرار باشد در کادر مربوط به تیم فوتبال مس اتفاق بیفتد با نظر او خواهد بود. درواقع بعد از اطمینان خاطر و وعده‌هایی که مدیریت جدید مس به سرمربی این تیم داد، او تصمیم به ماندن گرفت. نکته قابل توجه اینکه ربیعی در استعفایش اعلام کرده بود که حتی همه مطالبات خود را به باشگاه مس می‌بخشد که این مساله مورد توجه مدیریت جدید مسی‌ها هم قرار گرفت که باعث شد او با‌انگیزه بیشتری از سرمربی تیمش حمایت کند. ماندن این مربی با استقبال بازیکنان مس رفسنجان هم همراه شد. 
بازیکنان مس نگران مسائل مالی
در فصل جاری برخلاف فصول گذشته بازیکنان مس رفسنجان بابت دریافتی‌های خود نگران هستند. از این جهت که باشگاه مس تا اینجای فصل 32 درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند درحالی‌که طبق قرارداد باید 40 درصد دریافت می‌کردند. ضمن اینکه یک هفته دیگر نیز با اتمام نیم‌فصل طبق قرارداد این دریافتی‌ها باید به 50 درصد برسد. شاگردان ربیعی بعد از آمدن مدیریت جدید نگرانی خود را بابت مسائل مالی به اطلاع پورمحمدی رساندند و او به آنها اطمینان خاطر داده که بابت مسائل مالی دغدغه‌ای نداشته باشند و طبق قرارداد، دریافتی خواهند داشت. این درحالی است که اوضاع مالی باشگاه مس رفسنجان اصلا مساعد نیست. 
طلسم می‌شکند؟
مس رفسنجان از زمانی که به لیگ برتر صعود کرده نتوانسته استقلال را شکست دهد. این تیم در دو فصل گذشته چهار بازی مقابل آبی‌پوشان انجام داده که در سه بازی بازنده بوده و در یک بازی هم نتیجه تساوی رقم خورده است. البته یکی از دلایلی که مسی‌ها مقابل استقلال ناکام بوده‌اند بازی هجومی‌ است که این تیم مقابل آبی‌پوشان ارائه داده است. از این نظر که مسی‌ها برای گرفتن حداقل امتیاز با استقلال بازی نکرده و رو به بازی دفاعی و بسته نیاورده‌اند. شجاعت مسی‌ها در رویارویی با تیم‌های بزرگ پایتخت باعث شده که مصاف‌های آنها همیشه جذاب و اکثر مواقع نیز پرگل باشد. با توجه به همین مساله هم شاگردان ربیعی در بازی فردا برای شکست آبی‌پوشان و شکستن طلسم نبردن این تیم راهی میدان خواهند شد. مسی‌ها برای این بازی بازیکن مصدوم و محروم ندارند و دست ربیعی از هر لحاظ برای انتخاب سیستم مدنظرش باز است. ضمن اینکه مس فردا با دو مهاجم به مصاف استقلال خواهد آمد و به احتمال خیلی زیاد شیمبا و منشا زوج خط حمله این تیم باشند. منشا برای بازی مقابل تیم سابقش استقلال ماموریت سختی دارد که اگر در آن موفق باشد شاید حداقل اگر در مس ماندنی نشد توجه تیمی را جلب کند. 

ربیعی به دنبال تقویت خط حمله در نیم‌فصل
مسی‌ها هرچقدر که در خط دفاع خوب بوده و فقط 4 گل تا اینجای فصل دریافت کرده‌اند، در خط حمله ضعف داشته‌اند. آمار 7 گل زده این تیم در 13 مسابقه به خوبی نشان‌دهنده این مساله است. البته که افت منشا در این زمینه نقش زیادی داشته است و به این خاطر ربیعی در نیم‌فصل به دنبال تقویت فاز تهاجمی تیمش است. اینکه حالا ربیعی مهاجم نوک و گلزن پیدا کند یا وینگر گلزن فرقی نمی‌کند. در این مورد باید وضعیت مالی باشگاه مس هم بهبود پیدا کند زیرا در غیر این صورت با شرایط امروز این تیم، ربیعی اگر بازیکنان فعلی خودش را هم بتواند حفظ کند کار بزرگی کرده است. البته مدیرعامل جدید مسی‌ها قول تقویت تیمش را به ربیعی داده است. 

سیاست خاص ربیعی در قبال بازیکنانش
باشگاه مس در ابتدای این فصل اکثر قراردادهای بازیکنانش را به توصیه محمد ربیعی دو ساله کرد تا بازیکنی در پایان فصل به فکر جدایی نبوده یا اینکه خواسته‌های مالی خود را بی‌جهت افزایش ندهد. مشابه اتفاقی که در یکی دو فصل گذشته برای این تیم رخ داد. البته این بدان معنا نیست که ربیعی بخواهد بازیکنان تیمش را به‌زور حفظ کند یا اینکه نفرات ضعیف را تحت هر شرایطی نگه دارد. شیوه کار این مربی این است که رابطه خوبی با شاگردانش برقرار کرده و همه‌جوره از آنها حمایت می‌کند، به شرطی که بازیکنان هم با تمام وجودشان برای تیم بازی کنند. از این‌رو بازیکنی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد و آن‌طور که باید، تلاش نکند در لیست مازاد باشگاه قرار می‌گیرد. در عین حال اگر هم بازیکنی باشد که از شرایط خود در تیم راضی نباشد ربیعی مخالفتی با جدایی او نمی‌کند. در شرایط فعلی هم اوضاع مالی مسی‌ها باعث نگرانی تعدادی از بازیکنان این تیم شده و چه‌بسا اگر تا نیم‌فصل آنها دریافتی‌های خود را طبق قرارداد نگیرند شاید نیم‌فصل به پیشنهادهای خوب پاسخ مثبت دهند. 

مرتبط ها