کد خبر: 76663

هایجک عجیب لیورپول از رقیب دیرینه

داستان مانه باز هم برای یونایتد تکرار شد

هواداران منچستریونایتد دوشنبه‌شب نه‌تنها با برد لیورپول، رقیب سنتی خود در لیگ برتر مواجه شدند بلکه خبر هایجک یکی از اهداف مهم تیم‌شان برای تقویت در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش‌رو آنها را شوکه کرد. کودی گاکپو، پدیده جوان فوتبال هلند با تیم آنفیلدی به توافق رسید و طبق اعلام آیندهوون، دو باشگاه برای انتقال او به لیورپول مذاکرات مثبتی داشتند .

هواداران منچستریونایتد دوشنبه‌شب نه‌تنها با برد لیورپول، رقیب سنتی خود در لیگ برتر مواجه شدند بلکه خبر هایجک یکی از اهداف مهم تیم‌شان برای تقویت در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش‌رو آنها را شوکه کرد. کودی گاکپو، پدیده جوان فوتبال هلند با تیم آنفیلدی به توافق رسید و طبق اعلام آیندهوون، دو باشگاه برای انتقال او به لیورپول مذاکرات مثبتی داشتند که بالاخره به نتیجه رسید. یونایتد در تابستان تلاش زیادی برای خرید این بازیکن تهاجمی آیندهوون داشت اما درنهایت آنها با آنتونی از آژاکس به توافق رسیدند و قرار شد تا خرید گاکپو به ژانویه یا تابستان بعد موکول شود. اریک تن‌هاگ که سابقه مربیگری در لیگ هلند را دارد شناخت بسیار خوبی از این بازیکن 23 ساله داشت و به‌خصوص با جدایی کریس رونالدو از این تیم در آستانه جام‌جهانی، تمایل زیادی به خرید این ستاره جوان داشت. به‌خصوص که گاکپو در جام‌جهانی هم نمایش خوبی در ترکیب لاله‌های نارنجی داشت و نشان داد که می‌تواند در یک تیم بزرگ به مهره‌ای تاثیرگذار بدل شود. 
هایجک این ستاره هلندی توسط لیورپول یادآور خاطره‌ای تلخ در همین شرایط برای هواداران یونایتد است که باعث شد بازیکنی تاثیرگذار مثل سادیو مانه به‌جای حضور در اولدترافورد راهی تیم رقیب شود. در سال 2016 و زمانی که لوئیس فن‌خال هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشت، مانه را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی نقل‌وانتقالاتی خود مدنظر داشت و می‌خواست به هر طریق ممکن این ستاره سنگالی را خریداری کند. خود مانه هم بعدها تایید کرد که در آستانه پیوستن به یونایتد بود اما درنهایت توافقات به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. 
با وجود اینکه به نظر می‌رسید آینده این بازیکن را باید در یونایتد جست‌وجو کرد اما در عرض چند ساعت یک هایجک کامل از سوی رقیب دیرینه و سنتی این تیم صورت گرفت تا گاکپو برخلاف پیش‌بینی‌ها سر از آنفیلد درآورد. اتفاقی که قرمزها سال گذشته هم با یکی دیگر از نفرات مدنظر خود تکرار کردند و درحالی‌که مراحل انتقال لوئیس دیاز از پورتو به تاتنهام مراحل پایانی خود را در ژانویه 2022 سپری می‌کرد ناگهان خبر رسید که این ستاره کلمبیایی در چرخشی عجیب با لیورپول به توافق رسیده است تا عملا دست تاتنهامی‌ها از این بازیکن که بعدها و تا پیش از مصدومیتش یکی از ستاره‌های تیم یورگن کلوپ بود، کوتاه بماند. حالا یک بازیکن تهاجمی دیگر قرار است برای تست پزشکی و مراحل پایانی انعقاد قراردادش راهی مرسی‌ساید شود و این اصلا خبر خوبی برای یوناتد و هوادارانش نیست. 
رقم درخواستی آیندهوون برای این انتقال 45 میلیون پوند بود و درحالی‌که یونایتد مشغول مذاکره و چانه‌زنی در این زمینه بود لیورپولی‌ها پیش‌دستی کرده و با قراردادی 37 میلیون پوندی به‌علاوه 13 میلیون پوند آپشن‌های مختلف که ارزش مجموع آن را به 50 میلیون پوند می‌رساند، با این بازیکن و باشگاهش به توافق رسیدند. حالا رسانه‌های انگلیسی خبر می‌دهند که وقتی مدیران یونایتد از تلاش لیورپول برای خرید این بازیکن مطلع شدند و فهمیدند که مذاکرات در مرحله پیشرفته قرار دارد خیلی زود از ادامه تلاش و ارائه پیشنهادی تازه منصرف شده و عملا شکست را پذیرفتند. در این میان نقش ویرجیل فن‌دایک، مدافع هلندی لیورپول که تقریبا یک ماه در کنار گاکپو در جام‌جهانی حضور داشت و تلاش زیادی انجام داد تا نظر او را عوض کرده و این بازیکن را به آنفیلد ببرد، بسیار برجسته است. 
حالا اریک تن‌هاگ که علاقه زیادی به بازی گاکپو داشت و او را به‌عنوان هدف اصلی‌اش برای تقویت خط حمله تیمش در ژانویه قرار انتخاب کرده باید به سراغ دیگر گزینه‌های خود برود و به این ترتیب شاید آنها باید برای به‌خدمت گرفتن نفراتی چون ژائو فلیکس یا ویکتور اوسیمن که البته باید رقم به‌مراتب بیشتری برای خرید آنها هزینه کنند، تلاش کنند. البته خرید این دو بازیکن اصلا کار راحتی نخواهد بود. اوسیمن نیجریه‌ای که در ناپولی روزهای خوبی را سپری می‌کند یکی از مهاجمان آماده فوتبال اروپا به‌شمار می‌رود اما تیم ایتالیایی به رقمی کمتر از 100 میلیون یورو برای فروش او رضایت نخواهد داد و پرداخت چنین رقمی در ژانویه چندان معمول نیست. شرایط فلیکس البته کمی متفاوت است و این بازیکن که به‌دنبال جدایی از اتلتیکو مادرید است شاید در همین زمستان با انتقالی قرضی به تیمی دیگر نقل مکان کند و در این شرایط یونایتد می‌تواند روی خرید او حساب کند. اما مشکل اصلی این است که آنها رقبای زیادی از جمله پاری‌سن ژرمن، یوونتوس و آرسنال در این راه دارند و به‌خدمت گرفتن او کار راحتی نخواهد بود. 

مرتبط ها