کد خبر: 76424

2 روز مانده به شهرآورد پایتخت؛ تکلیف برگزاری این دیدار مشخص نیست

مازوت علیه دربی

دربی 99 دیروز حسابی خبرساز شد. ابتدا مهدی تاج صبح روز گذشته اعلام کرد به‌دنبال این هستیم تا دربی پایتخت را با تماشاگر برگزار کنیم. پیرو این ادعا با خبر شدیم روز چهارشنبه هفته گذشته هم نمایندگان سرخابی به همراه نمایندگان سازمان لیگ، شورای تامین و استانداری در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدند.

دربی 99 دیروز حسابی خبرساز شد. ابتدا مهدی تاج صبح روز گذشته اعلام کرد به‌دنبال این هستیم تا دربی پایتخت را با تماشاگر برگزار کنیم. پیرو این ادعا با خبر شدیم روز چهارشنبه هفته گذشته هم نمایندگان سرخابی به همراه نمایندگان سازمان لیگ، شورای تامین و استانداری در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدند که دربی را با تماشاگر برگزار کنند و صحبت تاج هم در همین راستا بود. اما چند ساعت بعد عابد ملکی، معاون استانداری اعلام کرد، نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شد و طی آن در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال در‌خصوص عدم‌برگزار دربی اطلاع‌رسانی شد.
همین اظهارنظر از سوی این مقام در استانداری تهران کافی بود که کانال‌های تلگرامی خبر از لغو دربی در تاریخ اعلام شده بدهند. خبری که خیلی زود با واکنش ملکی مواجه شد و او خاطرنشان کرد: «ما درمورد آلودگی هوای تهران، فدراسیون را در جریان گذاشتیم و اینکه دربی برگزار شود یا نه را سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری خواهند کرد.»
وقتی خبر لغو دربی در رسانه‌ها مطرح شد با نماینده سازمان لیگ تماس گرفتیم تا پیگیر ماجرا شویم. او که دوست نداشت نامش فاش شود در این زمینه گفت: «معاون استانداری در زمینه میزان آلودگی هوا اظهارنظر کرده و فدراسیون را در جریان این موضوع قرار داده است. آنچه مشخص است در این زمینه تصمیم نهایی را مسئول برگزاری مسابقات که سازمان لیگ است، خواهد گرفت. موضع سازمان لیگ هم برگزاری مسابقه در روز تعیین‌شده است، از این جهت که نمی‌خواهیم در برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای ادامه مسابقات لیگ و جام حذفی تغییری ایجاد شود.»
اینکه ادعای مهدی تاج مبنی‌بر برگزاری دربی با تماشاگر چقدر به واقعیت نزدیک است، جای پرداختن داشت. از این رو از نماینده سازمان لیگ همین سوال را پرسیدیم که او پاسخ داد: «واقعیت این است که امکان برگزاری دربی با تماشاگر وجود ندارد. جدا از بحث آلودگی هوا ما به مشکل سکوهای در‌حال ترمیم ورزشگاه آزادی مواجه هستیم. قسمت روبه‌روی جایگاه در طبقه دوم چند‌هفته‌ای است که در‌حال ایمن‌سازی است. از این رو در طبقه دوم اصلی ورودی تماشاگر نداریم. در طبقه پایین هم برخی از سکوها از جمله ورودی شماره 8 هم در‌حال ایمن‌سازی است. طبیعتا در چنین شرایطی نمی‌توانیم دربی را با حضور تماشاگران برگزار کنیم.» قطعا این سوال خیلی از هواداران سرخابی است که دربی در‌نهایت برگزار خواهد شد یا نه. براساس پیگیری‌هایی که از سازمان لیگ و نمایندگان دو باشگاه داشتیم دربی در همان تاریخ اعلام‌شده (29 آذرماه) برگزار خواهد شد و به احتمال خیلی زیاد هم تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نخواهند کرد. از این جهت که  قرار بود جلسه هماهنگی برای نحوه بلیت‌فروشی و تعداد و قیمت بلیت برای تماشاگران به‌منظور حضور در دربی روز گذشته به میزبانی سازمان لیگ و از ساعت ۱۴ آغاز شود که دقایقی قبل از برگزاری این جلسه این موضوع یعنی کنسلی جلسه به سمع و نظر مسئولان دو باشگاه می‌رسد و از طرف سازمان لیگ به آنها اعلام می‌کند که این جلسه لغو شده است.  این در‌حالی است که یکی از مدیران استقلال در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «برای رفتن به این جلسه آماده می‌شدیم اما دقایقی قبل از آن به ما اعلام کردند که جلسه لغو شده و بر همین اساس ما احساس کردیم که حتما دیدار دربی هم لغو شده است که سرانجام عصر این موضوع از سوی مقامات مربوطه رد شد و فعلا بازی سرجایش است، در‌حالی‌که بلیت‌فروشی دیگر در کار نخواهد بود.»

مرتبط ها