کد خبر: 76359

چرا هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه نداد

دودستگی!

با حذف تیم ملی فوتبال ایران از دور رقابت‌های جام جهانی و بازگشت زودهنگام شاگردان کی‌روش به تهران، سرنوشت نیمکت این تیم برای روزهای آینده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که چرا برای نیمکت تیم ملی تعیین‌تکلیفی از سوی فدراسیون فوتبال صورت نمی‌گیرد. 

با حذف تیم ملی فوتبال ایران از دور رقابت‌های جام جهانی و بازگشت زودهنگام شاگردان کی‌روش به تهران، سرنوشت نیمکت این تیم برای روزهای آینده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که چرا برای نیمکت تیم ملی تعیین‌تکلیفی از سوی فدراسیون فوتبال صورت نمی‌گیرد. 
بر همین اساس و در این خصوص هفته گذشته از راز سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال و به‌خصوص اعضای هیات‌رئیسه درخصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی قطر، تعیین‌تکلیف کادرفنی تیم ملی، سرنوشت کی‌روش و سایر مسائل مرتبط با این تیم خبر دادیم و ذکر کردیم که فعلا این نفرات تا زمان برگزاری جلسه هیات‌رئیسه قرار است صحبتی را مطرح نکرده تا بعد از برگزاری این جلسه و گرفتن تصمیمات لازم درباره تیم ملی سپس در این خصوص اظهارات لازم را مطرح کنند. 
این در حالی است که طی هفته‌ای که سپری شد برخلاف انتظارها هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه نداد تا ماجراهای تیم ملی و نیمکت این تیم همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. 
حالا و در این خصوص یعنی اینکه چرا برای تعیین‌تکلیف نیمکت تیم ملی و وضعیت کی روش یا انتخاب سرمربی جدید جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» این موضوع به دودستگی و اختلاف پیش‌آمده در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود. جایی که گویا برخی یارکشی‌ها توسط برخی اعضا باعث شده است تا اختلاف و تضاد بر سر انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی منجر به آن شود که جلسه‌ای فعلا تشکیل نشود. 
بر همین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» برخی اعضای هیات‌رئیسه با اجماع و اتحاد با یکدیگر پای خود را در یک کفش کرده‌اند که باید به جای کی‌روش یک سرمربی ایرانی انتخاب شده و او با تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا کارش را آغاز کند و جالب اینکه آنها نیز انتخاب خود را کرده و درصدد تحمیل این چهره به هیات‌رئیسه به‌عنوان سرمربی بعدی تیم ملی هستند. این در حالی است که برخی دیگر از اعضا که از سمت بالاتری نیز برخوردار هستند معتقدند که کی‌روش همچنان می‌تواند دوای درد فوتبال ایران باشد و در‌صورتی‌که به هر دلیلی با این چهره نتوان ادامه داد نیز باید به جای او یک چهره خارجی مطرح جایگزین شده و نباید نیمکت تیم ملی را در برهه زمانی فعلی به سرمربی ایرانی سپرد. 

حسینی عقب‌نشینی کرد؛ درخشان گزینه امید شد
 انتخاب سرمربی تیم ملی امید همچنان به درازا کشیده و مشخص نیست کدام سرمربی درنهایت به جای مهدی مهدوی کیا روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. 
بر همین اساس همان‌طور که پیش از این نوشتیم قرار است در آینده نزدیک و در جلسه بعدی هیات‌رئیسه در این خصوص نیز تعیین‌تکلیف شده با این حال صحبت از افرادی مانند مجتبی حسینی، محرم نویدکیا و رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی بعدی تیم ملی امید مطرح است. این در حالی است که طبق شنیده‌ها حسینی گویا از همکاری با فدراسیون صرف‌نظر کرده اما مذاکرات با حمید درخشان که پیش از این نیز از وی به‌عنوان جانشین مهدوی‌کیا نام برده می‌شد دوباره داغ شده است. 
 

مرتبط ها