کد خبر: 76203

معرفی 9 انیمیشن که تا سال آینده پخش می‌شوند

رنگین‌سازی دنیای بچه‌ها ادامه دارد

 انیمیشن‌ها به واسطه محتواها و شکل پردازشی که دارند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسته‌های سرگرمی در دنیای امروزی شناخته می‌شوند و در رده‌های سنی مختلف طرفدارانی را به خود اختصاص داده‌اند. به همین منظور علاقه‌مندان این حوزه همواره در انتظار اکران انیمیشن‌های جدید هستند.

کیانا تصدیق‌مقدم، خبرنگار: انیمیشن‌ها به واسطه محتواها و شکل پردازشی که دارند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسته‌های سرگرمی در دنیای امروزی شناخته می‌شوند و در رده‌های سنی مختلف طرفدارانی را به خود اختصاص داده‌اند. به همین منظور علاقه‌مندان این حوزه همواره در انتظار اکران انیمیشن‌های جدید هستند. با نزدیک شدن سال ۲۰۲۳ به دنبال آن رفتیم تا ببینیم امسال قرار است شاهد چه محتواهایی باشیم. در بین انیمیشن‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۳ اکران شود ژاپنی‌ها سهم قابل‌توجهی دارند و بعد از آن اسم آمریکا به چشم می‌خورد. این انیمیشن‌ها در ژانرهای مختلف تولید شده و به نظر می‌رسد بتواند پاسخگوی مخاطبان انیمیشن با سلیقه‌های گوناگون باشد. تعدادی از انیمیشن‌هایی که در انتظار اکران هستند را معرفی کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید. 

فافنر در لاجوردی: پشت خط
زمان اکران: ۳۰ دی ۱۴۰۱

«فافنر در لاجوردی: پشت خط» یک انیمه مکانیکی ژاپنی است و داستان آن روی گروهی از کودکان تمرکز دارد که در جنگ با بیگانگان غول پیکر، خلبان فافنرهای نامدار را هدایت می‌کنند. سری اول این مجموعه با عنوان «فرعی متجاوز مرده» از ۴ ژوئیه تا ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ در تلویزیون توکیو در ۲۶ قسمت پخش شد.  همچنین یک فیلم بلند با عنوان «فرعی بهشت ​​و زمین» در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۰ در ژاپن اکران شد و دنباله‌ای با عنوان «خروج» در ۸ ژانویه ۲۰۱۵ پخش شد. دنباله دیگری هم از آن با عنوان «فراتر از» از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ منتشر شد. حالا گفته می‌شود که یک قسمت ویژه با عنوان «فرعی پشت خط» در ژانویه ۲۰۲۳ در سینماها نمایش داده می‌شود. این مجموعه عناصری را از اساطیر نورس وام گرفته و به برخی از اصطلاحات استفاده‌شده ارجاع می‌دهد.

غول آبی
زمان اکران: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

«غول آبی» یک مجموعه مانگا ژاپنی با موضوع جاز است که توسط شینیچی ایشیزوکا نوشته و تصویر شده است.  داستان این مانگا از این قرار است که دانش‌آموز علاقه‌مند به بسکتبالی به اسم میاماتو دای، زندگی‌اش پس از مشاهده اجرای زنده موسیقی جاز تغییر می‌کند. این موسیقی به عمق وجودش نفوذ می‌کند و او تصمیم می‌گیرد تا خودش را وقف ساز ساکسیفون کند. او تجربه و آموزش رسمی‌ای نداشته و اطلاعی ندارد که با چه چیزی سروکار خواهد داشت، اما اشتیاق او ‌انگیزه‌ای می‌شود تا هر روز تلاش کند این ساز را بنوازد. اما آیا اشتیاق برای رسیدن او به رویایش کافی ‌است؟ اولین سری این مانگا از سال 2013 منتشر شد و در سال 2016 به پایان رسید. این مانگا توانست در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا کند. حالا انیمه سینمایی این مانگا قرار است در تاریخ هفدهم فوریه سال 2023 (28 بهمن) عرضه شود. 

شبدر سیاه: شمشیر شاه جادوگر
زمان پخش: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ 

«شبدر سیاه» یک مجموعه مانگای ژاپنی است که از سال ۲۰۱۵ در مجله مانگا شویشا به‌صورت سریالی منتشر می‌شود. 
آستا و یونو دو کودک یتیم هستند که با هم در کلیسایی واقع در حومه کشور کلاور بزرگ شدند. در دنیایی که همگی قدرت‌های جادویی دارند، آستا بدون هیچ قدرت خاصی به دنیا آمد. برعکس او، یونو از قدرت جادویی خارق‌العاده‌ و موهبت کنترل آن برخوردار بود. داستان حول رقابت این دو برادر بر سر رسیدن به‌عنوان شاه جادوگران، قوی‌ترین شوالیه جادوگر کشور کلاور، می‌چرخد. اما آستا چگونه می‌تواند بدون هیچ قدرت جادویی به یک شوالیه جادوگر تبدیل شود؟ هنگامی که آستا قدرتی به اسم «ضد– جادو» را پیدا می‌کند که باعث از بین رفتن جادو می‌شود سفرشان آغاز می‌شود، آستا با قدرت ضد جادو و توان بدنی بالایش، و یونو با قدرت جادوی باد و دلاوری‌های مثال‌زدنی‌اش.  این مجموعه از اکتبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۱ در ژاپن و از تلویزیون توکیو پخش شد. همچنین یک فیلم انیمیشنی با عنوان «شبدر سیاه: شمشیر شاه جادوگر» قرار است در مارس ۲۰۲۳ در سینماهای ژاپن و نتفلیکس به نمایش درآید. 

برادران سوپر ماریو
زمان اکران: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲

«برادران سوپر ماریو» یک انیمیشن ماجراجویی فانتزی است که براساس سری بازی‌های ویدئویی برادران سوپر ماریو ساخته شده است. این اثر سومین اقتباس بلند سینمایی از این بازی‌های ویدئویی است. برادران سوپرماریو که بازی‌های رایانه‌ای هستند، اولین بار در سال 1986 به‌صورت یک اثر لایواکشن به دنیای سینما آمدند. در گام بعدی و در سال 1993 با سرمایه‌گذاری مشترک یونیورسال پیکچرز و نینتندو، اقتباس دوم ساخته و توزیع‌شد که متحمل یک شکست تجاری شد. نینتندو تمایلی به فروش مجوز مالکیت معنوی خود برای اقتباس‌های سینمایی نداشت تا اینکه در ژانویه ۲۰۱۸، اعلام کرد که برای تولید این فیلم با ایلومینیشن و یونیورسال همکاری خواهد کرد. تولید تا سال ۲۰۲۰ در حال انجام بود. یک تیزر تریلر فیلم و اولین تریلر رسمی به ترتیب در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۲۲ و ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ از طریق نمایش مستقیم نینتندو نشان داده شد. درنهایت «فیلم برادران سوپر ماریو» برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۳ و در ژاپن در ۲۸ آوریل برنامه‌ریزی شده است.

لیدی باگ و گربه نوآر
زمان پخش: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

«لیدی باگ و گربه نوآر» عنوان یک سه‌بعدی کامپیوتری و ابرقهرمانی فرانسوی است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از مجموعه تلویزیونی انیمیشن «معجزه‌آسا: قصه‌های لیدی باگ و گربه نوآر» است و داستان دو نوجوان پاریسی به نام‌های مارینت دوپن چنگ و آدرین آگرست را دنبال می‌کند که به‌ترتیب به ابرقهرمان‌های لیدی‌باگ و گربه‌نوآر تبدیل می‌شوند تا از شهر در برابر ابرشرورها محافظت کنند. ‌«لیدی باگ و گربه نوآر» قرار است در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۳ توسط SND در فرانسه اکران شود.

عنصر
زمان اکران: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

انیمیشن Elemental در دنیایی جریان دارد که عناصر آب، آتش، خاک و هوا زنده هستند. کارگردانی این انیمیشن برعهده پیتر سون و دنیس ریم است. این انیمیشن سینمایی توسط والت دیزنی پیکچرز و استودیوی پیکسار تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع می‌شود. 
 انیمیشن Elemental داستان و ماجراجویی یک زوج غیرعادی به‌نام امبر و وید را دنبال می‌کند که در حال زندگی در شهری هستند که ساکنان آن از آتش، آب، خاک و هوا تشکیل شده‌اند. 
این زوج که از یک زن جوان آتشین و مردی به شکل آب و بسیار آرام است، در شرف کشف یک نکته اساسی هستند و آن هم این است که آنها واقعا چقدر دارای نقاط مشترک هستند. انیمیشن Elemental با الهام از دوران کودکی پیتر سون در شهر نیویورک در دست ساخت است. مامودو آتی صداپیشگی شخصیت وید و لیا لوئیس صداپیشگی شخصیت امبر را در انیمیشن Elemental برعهده دارند. اما در حال حاضر حضور صداپیشه دیگری در این انیمیشن تایید نشده است. 
انیمیشن Elemental برای اکران در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۶ خرداد ۱۴۰۲) که مصادف با روز پدر است، برنامه‌ریزی شده است. 

سگ راک
زمان اکران: ۳ تیر ۱۴۰۲

«سگ راک» یک انیمیشن چینی-آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۶ است. این فیلم براساس رمان گرافیکی چینی ساخته شده است و به نسبت اثری که از آن اقتباس شده، تغییرات قابل توجهی داشته است. این فیلم درباره جوانی است که پس از سقوط یک رادیو از آسمان، روستای زادگاه کوهستانی خود را ترک می‌کند تا یک نوازنده راک در شهر بزرگ شود. «سگ راک» در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ در چین در ۲۴ فوریه ۲۰۱۷ در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و در مقابل بودجه تولید ۶۰ میلیون دلاری، ۲۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. همچنین دنباله‌ای با عنوان «راک در اطراف پارک» در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد. حالا قرار است سری سوم این انیمیشن در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ توزیع شود. 

لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان
زمان اکران: ۲ شهریور ۱۴۰۲

«لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: ضرب‌و‌شتم»  یک اثر ابرقهرمانی انیمیشن رایانه‌ای آمریکایی است که براساس شخصیت‌های لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان ساخته شده است. باید گفت این یک راه‌اندازی مجدد از مجموعه فیلم لاک‌پشت‌های نینجا و دومین انیمیشن سینمایی پس از آن در سال ۲۰۰۷ است. 
چهار سال پس از اکران فیلم لایو اکشن ۲۰۱۶ «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان: خارج از سایه‌ها» در ژوئن ۲۰۲۰ یک فیلم انیمیشن دیگر با برداشتی از فیلم قبل معرفی شده است. این انیمیشن قرار است در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۳ توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود.

پاترول PAW 
زمان پخش: 21 مهر ۱۴۰۲ 

«پاترول PAW» کمدی، اکشن و ماجراجویی رایانه‌ای و محصول سال ۲۰۲۱ کانادا است که براساس مجموعه تلویزیونی «پاترول PAW» ساخته‌شده است. در این فیلم، رایدر و توله‌های پاترول PAW به شهر ماجراجویی فراخوانده می‌شوند تا شهردار تازه انتخاب شده را از تبدیل کلان‌شهر شلوغ به حالت هرج‌ومرج برای مقابله با چالش به‌منظور نجات شهروندانش متوقف کنند. 
«پاترول PAW» داستان شش توله‌سگ امدادگر است که وقتی همسایه‌هایشان به کمک احتیاج دارند به تماس پاسخ می‌دهند. هرکدام از این توله‌سگ‌ها هنگام بروز شرایط اورژانسی وظیفه خاصی دارند. رهبر آنها دوست انسانی آنها، رایدر است که از طریق ارتباط برقرارشده خود زنگ هشدار را برای جمع‌آوری تیم در مقر خود به صدا درمی‌آورد تا آنها بتوانند برنامه‌ریزی کنند و امداد و نجات را انجام دهند. 
سری اول این فیلم با فروش بیش از ۱۴۴ میلیون دلاری همراه شد. حالا دنباله‌ این فیلم با عنوان «پاترول PAW: توانا»، قرار است در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شود. 

مرتبط ها