کد خبر: 76041

از مالکیت تا مشکلات ورزشگاه

۳ مشکل بزرگ پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای

باشگاه پرسپولیس از چند ماه پیش برای گرفتن مجوز حرفه‌ای اقدام کرده است اما تا به امروز فقط توانسته بخشی از مشکلاتش در این زمینه را حل کند. یکی از مشکلات بزرگ این باشگاه که با استقلال مشترک است بحث مالکیت است.

باشگاه پرسپولیس از چند ماه پیش برای گرفتن مجوز حرفه‌ای اقدام کرده است اما تا به امروز فقط توانسته بخشی از مشکلاتش در این زمینه را حل کند. یکی از مشکلات بزرگ این باشگاه که با استقلال مشترک است بحث مالکیت است. علی‌رغم اینکه هر دو باشگاه وارد فرابورس شده اند اما هنوز مالکیت شان به طور قطع مشخص نشده و همچنان مجمع دو باشگاه پیگیر این مساله هستند. مساله دیگری که باشگاه پرسپولیس را سخت درگیر کرده، بحث مالکیت ساختمان این باشگاه است. پرسپولیس در ساختمانی اسکان دارد که مالک اصلی آن فدراسیون فوتبال است. یکی از شرط‌های گرفتن مجوز حرفه‌ای این است که هر باشگاه باید مالک ساختمانی باشد که در آن اقامت دارد.
اما مورد سوم هم که باز بین سرخابی مشترک است، بحث کمبودهای ورزشگاه آزادی برای تایید شدن از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است. ورزشگاه آزادی مشکلاتی مثل نور، سکوها و حتی زمین چمن دارد که وزارت ورزش هم در جریان آن قرار گرفته است. از این رو وزیر ورزش از شرکت توسعه و تجهیز اماکی ورزشی خواسته حتما مشکلات ورزشگاه آزادی را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای برطرف سازند که البته این مساله هم زمان‌بر خواهد بود.
در شرایط فعلی قرمزها همه شرایط لازم را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای فراهم کرده و فقط این سه مورد باقی مانده که باید در یکی دو ماه آینده برطرف شود. اگرچه امسال به‌خاطر رقابت‌های جام‌جهانی قرار نیست بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود اما اگر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نتوانند تا ژانویه که مهلت دارند، مجوز حرفه‌ای بگیرند برای سال آینده هم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهند شد. به نظر می‌آید در این زمینه باشگاه استقلال مشکلاتش بیشتر باشد از این جهت که این باشگاه بدهی‌های سنگینی به بازیکنان و مربیان خارجی قبل خود دارد. اما پرسپولیس فقط پرونده بوژیدار رادوشویچ را داشت که آن را با توافق با این دروازه‌بان بست.

مرتبط ها