کد خبر: 76040

سرمربی تیم ملی پیش از جام جهانی هم نگران مدافعانش بود

کی‌روش می‌دانست تیمش بالانس نیست

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از دور رقابت های جام جهانی قطر با شکست از آمریکا کنار رفت که بازی‌های متفاوتی را از این تیم در 3 دیداری که انجام داد شاهد بودیم.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از دور رقابت های جام جهانی قطر با شکست از آمریکا کنار رفت که بازی‌های متفاوتی را از این تیم در 3 دیداری که انجام داد شاهد بودیم. ایران در بازی اول مقابل انگلیس سردرگم و بی‌هدف نشان داد. در بازی دوم اما چون برد می‌خواستیم مقابل ولز کاملا تهاجمی شده و به هدف مان هم رسیدیم اما در بازی سوم باز هم کی‌روش به تنظیمات کارخانه بازگشت و یک بار دیگر شاهد یک بازی تدافعی از تیم ملی بودیم. این در حالی است که با توجه به تفکرات بسته و دفاعی کی‌روش این موضوع می‌طلبید تا این تیم با حساسیت و وسواس بیشتری در انتخاب ساختار تدافعی و نفرات این پست مقابل حریفانش به میدان برود. نکته قابل توجه این‌که طی روزهای اخیر منتقدان زیادی به این امر انتقاد کرده‌اند که چرا زوج کنعانی و شجاع که با یک رکورد عالی تیم ملی را به قطر رساندند در این دیدارها به آنها اطمینانی برای حضور در میدان نشده و از نفرات دیگری در این 3 رقابت استفاده شد. در وهله بعدی نیز انتقادها به استفاده از نفرات در خط میانی صورت گرفته و میدان دادن به بازیکنانی مانند چشمی یا کریمی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
با این تفاسیر اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» کارلوس کی‌روش از قبل از جام‌جهانی نسبت به فاز دفاعی تیم ملی نگرانی‌های خاص خودش را داشت و در محفلی خصوصی ضمن ابراز نگرانی مجدد از زمان کم آماده‌سازی و هماهنگی میان ملی‌پوشان به این امر اشاره می‌کند که تیم ملی در فاز دفاعی نسبت به سایر خطوط دیگر با ضعف‌هایی مواجه است که این ضعف‌ها باعث شده بالانس ترکیب تیم ملی به هم بخورد. وی مدعی می‌شود که بازیکنان فاز هجومی تیم ملی در کشورهای اروپایی بازی می‌کنند و از آمادگی بدنی و درک تاکتیکی خوبی برخوردار هستند این در حالی است که بازیکنان فاز دفاعی تیم ملی و به‌خصوص دفاع‌وسط‌ها ما که بیشتر در ایران یا لیگ‌های حاشیه خلیج‌فارس بازی می‌کنند، آن طور که باید و شاید تحت فشار قرار نگرفته و آمادگی جسمانی آنها نیز هرگز به پای بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند نمی رسد.
 

مرتبط ها