کد خبر: 75984

کی‌روش: باید توپ را نگه داریم و از فوتبال لذت ببریم

بازی به شدت خاصی برای ماست

فردا بازی به‌شدت خاصی برای ماست. رفتن به بازی سوم با احتمال صعود، اتفاقی افتخارآمیز است و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشیم. شاید آمریکا باثبات‌ترین تیم گروه باشد. آنها عملکرد خوبی برابر انگلیس و ولز داشتند. تیم‌های دیگر به‌خصوص ایران به‌صورت مستمر خوب کار نکردند. آمریکا هم مانند ایران به دنبال صعود خواهد بود. بچه‌های من باید مهارت و روح و روان خود را جمع کنند تا نتیجه‌ای بگیریم که به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنیم.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران درباره بازی امشب تیمش برابر آمریکا در نشست خبری گفت: «فردا بازی به‌شدت خاصی برای ماست. رفتن به بازی سوم با احتمال صعود، اتفاقی افتخارآمیز است و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشیم. شاید آمریکا باثبات‌ترین تیم گروه باشد. آنها عملکرد خوبی برابر انگلیس و ولز داشتند. تیم‌های دیگر به‌خصوص ایران به‌صورت مستمر خوب کار نکردند. آمریکا هم مانند ایران به دنبال صعود خواهد بود. بچه‌های من باید مهارت و روح و روان خود را جمع کنند تا نتیجه‌ای بگیریم که به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنیم.»
وی افزود:«جام‌جهانی یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیاز بازی می‌کنیم و در مرحله بعدی شرایط متفاوت است. در پایان همه‌چیز برای برنده است و چیزی برای بازنده وجود ندارد. برای همه تیم‌ها 3 بازی وجود دارد. امروز یک بازی فوق‌العاده بین کامرون و صربستان برگزار شد که نتیجه غیرقابل پیش‌بینی 3-3 را داشت. ما این اعتقاد را داریم که می‌توانیم یک فوتبال خوب بازی کنیم و اگر فوتبال خوبی بازی نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما فوتبال خوب باعث می‌شود که بازی را ببریم. تمرکزمان بر  این است که خوب سازماندهی‌شده باشیم و بتوانیم از لحاظ دفاعی بهترین عملکردمان را برابر بازیکنان آمریکا داشته باشیم. ما باید توپ را نگه داریم و از فوتبال لذت ببریم، پیروزی ما دست خداست.» کی روش ادامه داد: «من به شدت اطمینان دارم که دو بازی خوب داشتیم. ما از بازی اول خیلی چیزها یاد گرفتیم و در بازی دوم توانستیم سه امتیاز بگیریم. ما در مسابقه هستیم و تا آخرین بازی باید با احتمال صعود برویم، این چیزی است که به آن اعتقاد داریم. همانطور که گفتم این تیم، آمریکاست و فوتبال متفاوت با چیزی که قبلا من دیده بودم، ارائه می‌کند. بازیکنان آنها هر روز در اروپا بازی می‌کنند و بعضی از آنها در تیم‌های سطح بالا بازی می‌کنند.»
سرمربی تیم ایران افزود: «ما به اینکه تیم هستیم متعهدیم و هیچ چیزی از این قوی‌تر نیست. این چیزی است که در همه زندگی‌ام به آن اعتقاد داشتم و در این زمینه کار می‌کنیم. ما با ارزش‌ها و اصولی حرکت می‌کنیم که بازیکنان هر روز صبح که بیدار می‌شوند این چالش را داشته باشند که بهتر باشند و برابر خودشان رقابت کنند. مهم‌ترین نکته این است که خود قبلی‌شان را در روز بعد شکست بدهند. مهم‌ترین نکته خانواده بودن است، وقتی با هارمونی حرکت می‌کنیم این یک ذهنیت تیمی است. بازی اول ما خیلی خوب نبود، ولی ما به مسیر خودمان در بازی دوم برگشتیم تا از لحاظ تیمی بتوانیم استراتژی خودمان را بچینیم تا قوی‌تر ظاهر شویم.»

مرتبط ها