کد خبر: 75848

تروریست ها زیر موشک

هفته نخست مهر‌ماه سال‌جاری، سپاه پاسداران دو عملیات نظامی مجزا را در اقلیم کردستان پیاده‌سازی کرد.

مهر 1401
هفته نخست مهر‌ماه سال‌جاری، سپاه پاسداران دو عملیات نظامی مجزا را در اقلیم کردستان پیاده‌سازی کرد. دوم مهرماه ایران، مقر گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق را زیر ضربات توپخانه‌ای برد. این عملیات در پی ورود تیم‌های مسلح و حجم بالای سلاح توسط گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات به شهرهای مرزی کشور برای ایجاد اغتشاش و آشوب انجام گرفت. در این حملات 3 مقر آموزشی و چند مقرر تجمع تروریست‌های کومله هدف قرار گرفت و خسارات جدی به آنها وارد شد. چند روز بعد ایران مقرهای اصلی گروهک‌های تروریستی کومله، دموکرات و پاک (حزب آزاد کردستان) در کوی‌سنجق، آلتون کوپری و زرگویز را با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای رزمی و انتحاری زیر ضربه قرار داد. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد حمله نیروی زمینی سپاه خسارات و تلفات جدی برای آنها در پی داشته است. این عملیات با شلیک ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی انجام گرفته است. 

اسفند 1400
22 اسفند سال گذشته، ایران با 12 موشک بالستیک، یک ایستگاه جاسوسی متعلق به موساد را در اربیل عراق موشک‌باران کرد.
سپاه در بیانیه‌ای این حملات را در واکنش به «جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی» و تاکید بر اینکه «جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس» را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، این ایستگاه را مورد حمله موشکی با کمک موشک‌های نقطه‌زن قرار داد. این حمله بیش از هر چیز، بیانگر اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح ایران نسبت به تحرکات در اقلیم کردستان بوده است.

شهریور 1400
18 شهریور‌ماه منابعی در اقلیم کردستان اعلام کردند که توپخانه ایران مناطقی در روستای تلان، بنی‌رشکانین و بربزین را هدف قرار داده‌اند. رسانه‌های ایرانی درباره این حملات که چند روز ادامه داشت نوشتند که ایران در کنار «توپخانه‌های هوشمند و نقطه‌زن»، «با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری و رزمی» در شمال عراق این عملیات را انجام داده است. در جریان این حملات مواضع «ضد انقلاب» تعدادی از مقرهای مرزی «حزب منحله دموکرات» هدف قرار گرفت. برخی منابع آگاه مدعی بودند سپاه یک پایگاه آموزشی «تروریست‌های تجزیه‌طلب حدکا» در شهر جلاله که قصد داشته‌اند حملاتی را علیه ایران ترتیب بدهند، با خاک یکسان کرده است.

خرداد 1399
اواخر خرداد سال 1399، سپاه پاسداران با انجام حملات توپخانه‌ای گسترده به کوهستان‌های آلانه و حاجی‌عمران در مرز اقلیم کردستان عراق عناصر مسلح ضدانقلاب مستقر در مناطق فوق را مورد هدف قرار داد. مکان‌های هدف قرار گرفته، محل اختفای گروه‌هایی از حزب دموکرات و کومله بوده است.

مرتبط ها