کد خبر: 75663

تیم ملی بعد از دیدار با رئیس‌جمهور راهی قطر شد، به امید موفقیت

بدرقه فرزندان خلیج‌فارس

ملی‌پوشان فوتبال ایران صبح دیروز آخرین تمرین قبل از سفر به قطر را برگزار کردند و در ادامه، مراسم بدرقه آنها در هتل المپیک برگزار شد. مادر شهیدان داود، رسول و علیرضا خالقی‌پور که سه فرزند خود را برای دفاع از کشور ایران فدا کرده، در این مراسم حضور داشت و با بازیکنان تیم ملی صحبت کرد. دست‌اندرکاران فدراسیون فوتبال پیراهن تیم ملی را به‌صورت نمادین به این بانو تقدیم کردند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران صبح دیروز آخرین تمرین قبل از سفر به قطر را برگزار کردند و در ادامه، مراسم بدرقه آنها در هتل المپیک برگزار شد. مادر شهیدان داود، رسول و علیرضا خالقی‌پور که سه فرزند خود را برای دفاع از کشور ایران فدا کرده، در این مراسم حضور داشت و با بازیکنان تیم ملی صحبت کرد. دست‌اندرکاران فدراسیون فوتبال پیراهن تیم ملی را به‌صورت نمادین به این بانو تقدیم کردند. این مادر شهید در گفت‌وگویی کوتاه خطاب به شاگردان کی‌روش گفت: «من این لباس قشنگ شما که می‌خواهید با آن آبرو کسب کنید را روی کفنم می‌گذارم تا با خودم ببرم. ما در ایران یک خانواده بزرگیم و در داخل کمبودهایی هم داریم اما به من قول بدهید همانطور که زیبا بازی می کنید حرف های داخل خانواده را به بیرون نبرید.»
در ادامه مراسم بدرقه تیم ملی با حضور رئیسی، رئیس‌جمهور، سجادی وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد و ملی‌پوشان قبل از سفر به قطر ساعت 12:30 با رئیس‌جمهور دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه رئیسی خطاب به بازیکنان و کادر فنی گفت: «با وحدت و همدلی و موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی به دنبال شادی دل مردم ایران باشید.» کی‌روش هم در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور گفت: «ما تمام تلاش‌مان را در این مدت برای موفقیت کردیم و در قطر هم همه تلاش خود را خواهیم کرد، نتیجه با خداست.» وزیر ورزش و برخی ملی‌پوشان مثل بیرانوند، امیری، رضاییان و پورعلی‌گنجی هم دقایقی صحبت کردند و در پایان پیراهن شماره 12 تیم ملی فوتبال توسط مهدی تاج به دکتر سیدابراهیم رییسی اهدا شد.
ساعتی بعد هم شاگردان کی‌روش راهی فرودگاه شده و عازم قطر شدند. قبل از اعزام هم سرمربی پرتغالی پیامی خطاب به مردم ایران منتشر کرد. در این پیام که با تصویری از 25 بازیکن دعوت‌ شده به تیم ملی همراه شده، آمده است: «تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به رویا فرصت دهیم (اقتباس از جان لنون). به‌عنوان بازیکنان حرفه‌ای نماینده تیم ملی ایران، به‌عنوان کارگران و سازندگان شادی، شادی و سربلندی، تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که متعهد به انجام بازی عالی برای هواداران ایرانی و حامیان‌مان باشیم. به‌سوی آینده!»