کد خبر: 75531

مالک برند «مجید» در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: انتخاب طرح با فدراسیون و ارشاد بود، با بهترین جنس و تکنولوژی آن را تهیه کردیم

به خاطر مقررات فیفا نمی‌شد از هر طرح و نقشی استفاده کنیم

نظرات احساسی و غیرتخصصی است، از پیراهن تیم ملی دفاع می‌کنم منتقدان پیراهن تیم ملی احتمالا از زیرپوش‌های گران‌قیمتی استفاده می‌کنند

سرانجام از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جشنی که به‌صورت تلفیقی برای بدرقه ملی‌پوشان به جام‌جهانی 2022 قطر گرفته شده بود رونمایی شد.

 محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:سرانجام از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جشنی که به‌صورت تلفیقی برای بدرقه ملی‌پوشان به جام‌جهانی 2022 قطر گرفته شده بود رونمایی شد. البته این طرح قبلا رسانه‌ای شده بود با این حال این انتظار وجود داشت که در شب رونمایی شاهد یک طرح و نقش دیگر باشیم که درنهایت همان چیزی که قبلا لو رفته بود رونمایی شد تا باز هم خبری از سورپرایز خاص و بزرگی در این زمینه نباشیم. این لباس در دو رنگ سفید و قرمز با پارچه وارداتی و با برشی اختصاصی از سوی تولیدی مجید برای حضور ملی‌پوشان در جام‌جهانی تدارک دیده شده و مالک آن اعتقاد دارد که منتقدان اگر از نزدیک این لباس را ببیند حتما نظرشان تغییر کرده و مثبت خواهد شد.
بر همین اساس و به واسطه برگزاری این مراسم و رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر و البته انتقاداتی که از این پیراهن صورت گرفته است دقایقی با مالک برند مجید به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مجید ساعدی‌فر را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین وضعیت تولیدات لباس تیم ملی صحبت کنید. مقداری که مورد نیاز تیم ملی است را تا این جای کار تولید کردید؟
بله. اتفاقا در نامه‌ای که فدراسیون فوتبال ارسال کرده است اعلام کردند که طی 48 ساعت آینده تمامی اجناس درخواستی را آماده و ارسال کنیم که به همین منظور به اجبار روز گذشته راهی اندیمشک شدم تا خودم بالای سر کار باشم و بتوانیم به این تعهد عمل کنیم. همین اتفاق باعث شد تا نتوانم در مراسم رونمایی نیز حاضر باشم و این فرصت از دست رفت. از دیروز تا به الان بالای سر کار هستم تا هرچه سریع‌تر اجناس را آماده و تا قبل از اعزام تیم ملی به قطر آنها را تکمیل و ارسال کنیم.

با وجود غیبت در مراسم حتما از بازخوردهای رونمایی از لباس تیم ملی خبر دارید. در این مورد چه صحبتی دارید؟
نظرات مختلفی را خواندم که در این بین نظرات احساسی و غیرتخصصی زیادی را هم خواندم، این در حالی است که من از این پیراهن از هر لحاظی دفاع می‌کنم.

برخی این‌طور نظر می‌دادند که به جای پیراهن تیم ملی از روپوش یا زیرپوش تیم ملی رونمایی شده است. فکر نمی‌کنید اگر روی پیراهن ساده و سفید تیم ملی طرح و نقشی را تدارک می‌دیدید شکل کار زیباتر می‌شد؟
فیفا درخصوص لباس‌های مورد استفاده تیم‌ها در جام‌جهانی مقررات و قوانین خاص خود را دارد و فدراسیون جهانی اجازه نمی‌دهد که هر شکل و طرح و نقشی روی پیراهن تیم‌ها استفاده شود. مثلا نمی‌توان نقشه کشور یا طرح‌های مشابه را روی پیراهن استفاده کرد و آنها استانداردهای به‌خصوص خود را دارند. البته می‌توان طرح و نقش‌هایی را در قواعد فیفا درنظر گرفت و ما هم در این راستا طرح‌هایی را بر حسب این قواعد در نظر گرفتیم که مورد قبول فدراسیون فوتبال و تصمیم گیرندگان امر نبود. این طرح هم در حالی نهایی شد که یک گروه از سوی وزارت ارشاد این طرح را انتخاب کرده بودند. در واقع با یک خرد جمعی و بعد از مشورت با هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این طرح انتخاب شد. ضمن اینکه بسیاری از منتقدان از دور این لباس را دیده‌اند و اگر از نزدیک این لباس‌ها را ببینید قطعا نظرشان تغییر کرده و نظر شما هم مثبت خواهد شد. این لباس طرح خیلی جالبی دارد که متفاوت از البسه تیم‌های دیگر خواهد بود.

در هر صورت همیشه می‌گویند که زیبایی در سادگی است اما به نظر می‌رسد لباس سفید اگر خیلی هم ساده باشد می‌تواند به چیزهای دیگری هم تعبیر شود.
برای زدن طرح و نقش محدودیت داشتیم و نمی‌شود چند طرح و نقش را با هم قاطی کرد. به هر حال من نمی‌دانم چه باید بگویم. این طرح را فدراسیون انتخاب کرد و ما با بهترین جنس و تکنولوژی آن را تهیه و اجرا کردیم. البته من هنوز هم از طرح و جنس و برش این لباس دفاع می‌کنم. برش یا استراکچر لباس اختصاصی شرکت مجید است. حتی آنها یک لباس ساده مثل تیشرت انتخاب کرده بودند اما ما با الهام از دو برند بزرگ و تلفیق آنها این برش اختصاصی و شکیل را برای پیراهن تیم ملی مدنظر قرار دادیم.

پس با وجود انتقادات زیادی که می‌شود از این پیراهن دفاع می‌کنید؟
شک ندارم که هم برش این لباس از سطح بالایی برخوردار است و هم سایر مسائل. باید گفت منتقدانی که به‌صورت زیرپوش یا روپوش به آن نگاه می‌کنند از زیرپوش‌های گران‌قیمتی استفاده می‌کنند! اگر از نزدیک این لباس را نگاه کنید به صحت حرف‌های من پی می‌برید. دوخت و استراکچر یک لباس و برش آن اصلا کار ساده‌ای نیست و یک کار تخصصی محسوب می‌شود که باید خیاط این‌کاره و متخصص بتواند آن را حرفه‌ای و خوب دربیاورد. این کار ساده نیست و تلفیقی از تور و پارچه باید به کار گرفته شود تا یک خروجی زیبا و مطلوب از آب دربیاید ضمن اینکه پارچه‌ای که انتخاب شده است نیز یک پارچه تکنولوژی‌دار است که از میکرو فایور پلی‌استر بافته شده است. این پارچه به خوبی روی بدن می‌نشیند و بسیار سبک است و به بازیکن نیز در هنگام بازی بسیار احساس مطلوب و راحتی می‌دهد.

عکسی از دوخت یقه لباس منتشر شد که خیلی جالب نبود، شاید هم چون لباس هواداری بوده چنین دوختی داشته است.
ما در پنج سطح و رده این لباس‌ها را تولید کردیم. این عکسی که از آن صحبت می‌کنید در کدام رده قرار داشته نمی‌دانم اما ما از 220 هزار تومان تا سه میلیون تومان در پنج سطح لباس تولید کردیم که هر کدام از این پنج رده قیمت خاص خودش را دارد.

کی‌روش هم دیروز در مصاحبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این لباس مورد تایید او قرار گرفته و گفته بود با فدراسیون و اسپانسر تولید‌کننده البسه بوده و همه چیز مورد قبول است. البته قبلا هم به «فرهیختگان» گفته بودید که کی‌روش از طرح و جنس البسه رضایت دارد.
این لباس‌ها را کی‌روش از ابتدای تولید زیر نظر گرفته و آنها را دیده بود و خیلی هم خوشش آمده بود. سرمربی تیم ملی به قدری از لباس‌ها خوشش آمده بود که یکی از آنها را در دستانش گرفته و مدام آن را بالا و پایین و چپ و راست می‌کرد و آن را حسابی مورد ارزیابی قرار داده و تایید کرده بودند. مشکل خاصی از روز اول هم از این لحاظ نداشتیم و ایشان از همان زمان رضایت خودش را از طرح و جنس مجید اعلام کرده بود. 

وقتی درباره طرح پوست یوز روی لباس صحبت کردید این توقع می‌رفت که این طرح در قسمت جلوی لباس جانمایی شده باشد اما شاهد هستیم که این طرح بسیار کمرنگ روی آستین‌ها جانمایی شده است.
براساس قواعد نمی‌شد آن را هرجایی جانمایی کرد همچنین همان کارگروهی که براساس خرد جمعی این طرح را انتخاب کرد ترجیح دادند که این طرح روی آستین‌ها نه زیاد تیره باشد و نه زیاد کمرنگ که سادگی لباس به هم نریزد.

فکر می‌کنید این لباس بتواند در جام‌جهانی با نایک و آدیداس هم رقابت کند؟
اصلا شک نکنید. پارچه‌ای که برای لباس تیم ملی استفاده شده بسیار در سطح بالاست. هم ساختار آن و هم دوخت آن بسیار با کیفیت است. خیلی توجه کردیم تا این لباس‌ها دوخت خوبی داشته و قابل قبول باشد. این پارچه‌ها خارجی است و از تایلند وارد شده‌اند، ضمن اینکه دارای تکنولوژی کول‌مکس هستند که خود این تکنولوژی را هم تایلند از سوئیس وارد می‌کند. بنابراین ساخت پارچه در سطح بسیار بالایی قرار دارد و می‌تواند نظرات را جلب کند.

چقدر احتمال می‌دهید بعد از جام‌جهانی مانند رشته کشتی در فوتبال هم شناخته شوید و پیشنهادهای بین‌المللی در این رشته نیز به شما برسد. اصلا به این موضوع فکر کرده‌اید که در فوتبال هم حرف برای گفتن داشته باشید؟
دو روز پیش با فدراسیون قایقرانی مجارستان که همیشه در این رشته صاحب‌سبک و صاحب‌مدال در المپیک و مسابقات جهانی هستند مذاکره کردیم تا اسپانسر آنها بشویم. تیم ملی قزاقستان هفته گذشته با ما مذاکره کرده و به توافق رسیدیم همچنین چندین سفارش خارجی از کشورهای هند و ترکیه برای دوبنده کشتی داریم که در حال تولید این دوبنده‌ها هستیم. هر روز که جلوتر می‌رویم سفارشات خارجی ما بیشتر شده و محبوبیت برند ما نیز در سراسر نقاط دنیا بیشتر می‌شود. 

برای رنگ و طرح سوم لباس تیم ملی هنوز فکری نکرده‌اید؟ مثلا قرار نبوده مثل بسیاری از کشورها از پیراهن سوم برای تیم ملی ایران هم رونمایی کنید؟
هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده است. قبلا رنگ لباس‌ها سبز بود و بعدا تصمیم گرفتند که این رنگ را کنسل کرده و از پیراهن قرمز برای پیراهن دوم تیم ملی استفاده کنند و الان هم رنگ دیگری به جای سبز به‌منظور پیراهن سوم تیم ملی جایگزین نشده است.

پیراهن دوم تیم ملی الان قرمز است؟
بله ما دو پیراهن داریم که رنگ دوم پیراهن تیم ملی قرمز است و همین طرح و شکلی که برای پیراهن سفید درنظر گرفته شده عینا در پیراهن دوم و قرمز رنگ نیز درنظر گرفته شده و همین طرح پوست یوز روی آستین‌ها به همان شکل جانمایی شده است.

صحبتی اگر باقی مانده بفرمایید.
برای تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم برند ما خوش‌یمن باشد و تیم ملی با این برند داخلی بتواند برای اولین بار راهی دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی بشود.

مرتبط ها