کد خبر: 75387

رئیسی در سخنرانی روز 13 آبان نسبت به اظهارات بایدن درمورد آزاد کردن ایران واکنش نشان داد

ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما درنیاید

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در اجتماع عظیم مردمی روز ملی مبارزه با استکبار با تبیین ویژگی‌ها و آثار گرفتار شدن به استکبار و فرعونیت، گفت: «امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که امام راحل عظیم‌الشان ما از او به شیطان بزرگ تعبیر کردند.» 

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در اجتماع عظیم مردمی روز ملی مبارزه با استکبار با تبیین ویژگی‌ها و آثار گرفتار شدن به استکبار و فرعونیت، گفت: «امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که امام راحل عظیم‌الشان ما از او به شیطان بزرگ تعبیر کردند.» 
رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه نسبت به اظهارات بایدن درمورد آزاد کردن ایران واکنش نشان داد و گفت: «متوجه شدم رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران سخنانی را گفته است که شاید از حواس‌پرتی اینها را گفته باشد، او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رئیس‌جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.»
وی در ادامه تاکید کرد: «بار‌ها ملت ایران از روی بصیرت این مسائل را گفته است. امروز دهه‌هشتادی و دهه‌نودی‌ها هم این را می‌گویند. نگاه نکنید به برخی افراد معدود گول‌خورده خائن. ملت ایران سخنش همین است و بار‌ها اعلام کرده و تاکید کرده است، ایران با وجود همه تهدید‌ها و تحریم‌ها امروز مسیر پیشرفت را دارد طی می‌کند. امروز کشوری که سیم خاردار به آن نمی‌دادید، تولید‌کننده صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است.» 
رئیسی سخنانش را در مراسم 13 آبان این‌گونه ادامه داد: «امروز دشمن وحدت ملی ما را هدف قرار داده است. اقوام مخلتف کردها، ترک‌ها، لرها، فارس، عرب و عجم همه بدانند امروز انسجام ملی ما را آمریکا و دشمنان ایران هدف قرار دادند. علم و فناروری را هدف قرار داده است، کسب علم و دانش در دانشگاه‌ها را هدف قرار داده است و آمریکا و دشمنان انقلاب پیشرفت و امید را هدف قرار داده‌اند و آمریکا به دنبال ناامید کردن مردم است و آنها دنبال هدف قرار دادن امنیت و آرامش و اقتداری هستند که ۴۳ سال است ایجاد شده است. امروز آرامش در اقتصاد و بازار هدف دشمن است و جان انسان‌ها به‌ویژه جان انسان‌هایی که حاضرند برای انقلاب و نظام فدارکاری کنند را هدف قرار داده است.»
وی افزود: «امروز هر کس در هر کجای این کشور نسبت به اغتشاش و آشوب و بلوا و ناآرامی بدمد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد ولو کوچک‌ترین گام هم باشد، در جهت راهبرد آمریکا و دشمن حرکت کرده است و هر کس در جهت آرامش و امنیت و تولید و پیشرفت و رونق تحصیل و علم‌افزایی گام بردارد و هرکس در جهت شتاب هر چه بیشتر این قطار حرکت کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده است.» 
رئیسی در پایان این سخنرانی اظهار داشت: «آمریکا تصور کرده می‌تواند نسخه‌ای که برای برخی کشور‌ها مثل لیبی و سوریه پیچید را اینجا هم اجرا کنند، زهی خیال باطل. ملت بزرگ ایران درمقابل شما سر فرود نخواهد آورد. به اسم آزادی به سر مردم افغانستان و سوریه و عراق چه آوردید، اینها پیش روی ماست. ما دیدیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید، اما ملت ایران به رهبری امام و مقام‌معظم‌رهبری و اتکا به خون شهدای حرم و امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد.»

مرتبط ها