کد خبر: 75218

عملکرد زوج برزیلی- نیجریه‌ای مایوس‌کننده‌تر از انتظارات است

بدترین دوران منشا و پریرا!

با بازگشت دوباره بازیکنان نامداری همچون علیرضا بیرانوند، کاوه رضایی، مرتضی پورعلی‌گنجی، پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی به فوتبال ایران، جابه‌جایی‌های تابستانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین فصول نقل‌و‌انتقالاتی پنداشت. البته این بازه به دلایل دیگر نیز جذاب است؛ پیوستن لوسیانو پریرا با عقبه 96 گل در تاریخ لیگ برتر به مس رفسنجان طبیعتا فوتبال دوستان را برای تماشای زوج گادوین منشا و پریرا که جزء زهردارترین مهاجمین خارجی چند سال اخیر فوتبال ایران هستند تهییج می‌کرد.

با بازگشت دوباره بازیکنان نامداری همچون علیرضا بیرانوند، کاوه رضایی، مرتضی پورعلی‌گنجی، پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی به فوتبال ایران، جابه‌جایی‌های تابستانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین فصول نقل‌و‌انتقالاتی پنداشت. البته این بازه به دلایل دیگر نیز جذاب است؛ پیوستن لوسیانو پریرا با عقبه 96 گل در تاریخ لیگ برتر به مس رفسنجان طبیعتا فوتبال دوستان را برای تماشای زوج گادوین منشا و پریرا که جزء زهردارترین مهاجمین خارجی چند سال اخیر فوتبال ایران هستند تهییج می‌کرد.  اما تا پایان هفته یازدهم به‌هیچ‌وجه توقعات از سوی مهاجمین 33 و 39 ساله اهل نیجریه و برزیل برآورده نشده است و پریرا با 966 دقیقه حضور در ترکیب شاگردان ربیعی تنها موفق شده در هفته نخست لیگ برتر دروازه سنگربان نساجی، علیرضا حقیقی را بازکند و نکته ملموس عملکرد 387 دقیقه‌ای منشا در فصل فوتبالی 1402-1401 ازدست دادن ضربه پنالتی برابر ذوب‌آهن و هوادار بوده است که به‌طور قطع با توجه به عملکرد فصول گذشته این 2 مهاجم وضعیت فعلی آنها را می‌توان در زمره ناکامی‌های بزرگ قرارداد. مهاجم اهل نیجریه که در شانزدهمین دوره لیگ برتر از تیم موستا مالت به پیکان تحت هدایت مجید جلالی پیوست در 11 دیدار ابتدایی حضورش در جمع خودروسازان توانست مقابل استقلال خوزستان و ماشین‌سازی دبل کرده و یک گل هم به نفت آبادان بزند. پریرا نیز در همین بازه با گلزنی برابر ذوب‌آهن، سایپا، پدیده و استقلال در 11 دیدار ابتدایی فصل موفق شد 4 گل برای شاگردان فراز کمالوند به‌ثمر برساند. مهاجم برزیلی در هفدهمین دوره لیگ برتر نیز در 11 دیدار آغازین فصل با پیراهن صنعت نفت موفق شد برابر تیم‌های سایپا، پدیده، پارس جنوبی و سیاه‌جامگان سربلند از مستطیل سبز خارج شود. منشا نیز در فصل فوتبالی 1397-1396 در همین بازه زیر نظر برانکو ایوانکوویچ تنها توانست دروازه تراکتور را بگشاید. 
ارمغان منشا همچون فصول گذشته در 11 دیدار ابتدایی هجدهمین دوره لیگ برتر دلچسب نبود و او تنها یک گل وارد دروازه فولاد خوزستان کرد. البته پریرا زیر نظر سیروس پورموسوی و ایلی استان با گلزنی برابر نساجی، سایپا و سپاهان وضعیتی قابل قبول داشت. مهاجم نیجریه‌ای برخلاف حریف برزیلی‌اش به‌دلیل حضور در باشگاه عجمان امارات نتوانست حضور در نیم‌فصل نخست دوره نوزدهم لیگ برتر را تجربه کند و به تماشای تک‌گل پریرا برابر شهر خودرو بنشیند. 
 11 دیدار ابتدایی فصل فوتبالی 1400-1399 محل عرض‌اندام منشا در لباس گل‌گهر بود تا او به پشتوانه 9 گل (3 گل برابر شهرخودرو، 2 گل روبه‌روی مس رفسنجان و 1 گل مقابل سپاهان، فولاد، پیکان و صنعت نفت) بتواند روزهای خوشایندی را در زندگی ورزشی‌اش تجربه کند. مهاجم اهل آمریکای جنوبی قرمزهای خوزستان نیز با گشایش آخرین سنگر تدافعی استقلال، مس رفسنجان و پرسپولیس یکی از نفرات تاثیرگذار شاگردان نکونام در 11 دیدار ابتدایی فصل بود. همچنین پریرا به پشتوانه حضور 983 دقیقه‌ای در 11 دیدار ابتدایی فولاد خوزستان موفق به گلزنی برابر پرسپولیس، مس رفسنجان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی و گل‌گهر شد و منشا در بازه اشاره شده موفق شد 2 مرتبه دروازه سنگربان ذوب‌آهن را بازکند و گل‌هایی تاثیرگذار برابر فولاد، نفت مسجدسلیمان، هوادار، تراکتور و نساجی به‌ثمر رساند. بررسی تمام این آمارها نشان می‌دهد منشا و پریرا این روزها درحال گذراندن بدترین روزهای زندگی ورزشی خود هستند که علت آن را می‌توان در مسائل روحی و روانی، استراتژی‌های اشتباه ربیعی و البته بالارفتن سن مهاجمین برزیلی و نیجریه‌ای جست‌وجو کرد. 

مرتبط ها