کد خبر: 74937

گزارش‌های مالی برای تعیین بدهی‌های دقیق استقلال به مدیر جدید

استراماچونی، دغدغه اصلی فتح الله‌زاده

علی فتح‌الله‌زاده، در مسیر بازگشت به مدیریت به باشگاه استقلال این روزها دغدغه‌ها و چالش‌های زیادی را پیش روی خود می‌بیند؛ از بدهی‌های میلیاردی تا پنجره بسته نقل و انتقالاتی. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد فتح‌الله‌زاده بیکار ننشسته و با برخی راهکارهای اقتصادی در چند روز اخیر قرار است گره‌های مالی را باز کند تا احیانا روزهای بدهکاری برای باشگاه پرطرفدار کشورمان به پایان رسیده و استقلال از این وضعیت وخیم خارج شود. 

علی فتح‌الله‌زاده، در مسیر بازگشت به مدیریت به باشگاه استقلال این روزها دغدغه‌ها و چالش‌های زیادی را پیش روی خود می‌بیند؛ از بدهی‌های میلیاردی تا پنجره بسته نقل و انتقالاتی. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد فتح‌الله‌زاده بیکار ننشسته و با برخی راهکارهای اقتصادی در چند روز اخیر قرار است گره‌های مالی را باز کند تا احیانا روزهای بدهکاری برای باشگاه پرطرفدار کشورمان به پایان رسیده و استقلال از این وضعیت وخیم خارج شود. 
بر همین اساس نیز اولین اقدام از سوی مدیریت جدید استقلالی‌ها سفر به کیش عنوان شده است. جایی که رویداد کیش اینوکس متشکل از چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی دوشنبه گذشته در جزیره کیش و با حضور با حضور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و سایر مقامات مسئول گشایش یافت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلالی‌ها که به تازگی دوباره به این باشگاه بازگشته است در جلساتی با رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکت کند. در این جلسه قرار است درخصوص مباحث بورسی این باشگاه طرفین به همفکری رسیده و تصمیم گیری‌هایی به عمل بیاید. البته قرار است درویش، مدیرعامل پرسپولیس نیز در این جلسه مشترک حاضر شد تا مباحث بورسی مرتبط با سرخابی‌ها هرچه سریع‌تر به نتیجه برسید. گفتنی است از روزی که نماد این دو باشگاه در بورس بازگشایی شده است این دو باشگاه روند منفی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال قرار است اتفاقات جدیدی در این خصوص محقق شده و تصمیم‌گیری‌هایی در این‌باره در جزیره کیش به عمل بیاید.

 رقم بدهی دقیق استقلال به‌زودی مشخص می‌شود
روزی که علی فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید استقلالی‌ها انتخاب شد در مصاحبه‌ای اعلام کرد هرچقدر بدهی بود روی میز گذاشتند و حالا کار سختی برای پرداخت بدهی‌ها وجود دارد. البته وی در اظهارنظری کلی به رقم بدهی دویست-سیصد میلیاردی آبی‌ها اشاره کرده این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به بدهی به سازمان لیگ و پرونده‌های باز بین‌المللی این باشگاه در کنار قراردادهایی که در این فصل بسته شده است، استقلالی‌ها برای فصل جدید تا پایان فصل خیلی بیشتر از این صحبت‌ها بدهکار هستند و اگر راهکاری در این خصوص اندیشیده نشود مطمئنا فتح‌الله‌زاده در بازگشت دوباره با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد شد.
با این حال طبق شنیده‌ها هنوز بدهی دقیق باشگاه استقلال تا این مقطع از فصل استخراج نشده و ارقامی که اعلام می‌شود بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است. در این خصوص شنیده می‌شود از روزی که فتح‌الله‌زاده به دفتر مدیرعاملی استقلال بازگشته است در حال بررسی مورد به مورد بدهی‌های این باشگاه است تا هرچه زودتر رقم دقیق بدهی‌های این فصل مشخص شود. در همین زمینه مدیر امور مالی و سایر مسئولان مرتبط طی روزهای اخیر گزارشاتی را به فتح‌الله‌زاده ارائه کرده‌اند و قرار است رقم دقیق بدهی‌های باشگاه استقلال طی چند روز آینده مشخص و به‌صورت رسمی از سوی مسئولان این باشگاه اعلام شود. البته حساب استقلالی‌ها مدت‌هاست بسته است و نکته قابل توجه اینکه برخی اقدامات از بعد از بازگشت فتح‌الله‌زاده در حال انجام است تا هرچه سریع‌تر حساب آبی‌ها نیز باز شود.

 مطالبات استرا؛ دغدغه اصلی مدیر جدید
موضوع مطالبات استراماچونی دو سه سالی می‌شود که تبدیل به نگرانی اصلی مدیران استقلال شده است با این تفاوت که رای نهایی این سرمربی اعلام شده و موعد پرداخت آن نیز سپری شده و حالا اگر فتح‌الله‌زاده دست نجنباند مطمئنا تبعات جبران‌ناپذیری در انتظار استقلالی‌ها خواهد بود. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» موضوع پرداخت مطالبات استراماچونی این روزها به دغدغه اصلی مدیرعامل جدید تبدیل شده و فتح‌الله‌زاده به دنبال آن است تا با پیدا کردن منابع مالی جدید مراحل تسویه‌حساب با سرمربی ایتالیایی هرچه سریع‌تر انجام شود تا خطری از بابت پنجره یا کسر امتیاز و سقوط به دسته‌های پایین‌تر استقلال را تهدید نکند. البته موضوع پرونده پادوانی نیز مورد توجه مدیرعامل استقلال قرار گرفته. این در حالی است که هنوز از سوی دادگاه عالی ورزش رای نهایی مدافع برزیلی سابق استقلالی‌ها اعلام نشده است.
در این بین شنیده می‌شود استقلالی‌ها روی برخی کمک‌های دولتی هم چشم دوخته‌اند و از آن جایی که این باشگاه نماینده ایران در آسیا در فصل بعدی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود اگر تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسید مطمئنا این امر عواقبی را برای این باشگاه در پی خواهد داشت.

مرتبط ها